vraag m.b.t. keerring vervangen F20

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) vraag m.b.t. keerring vervangen F20

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    shoarmaschotel

Hallo,

ik ben bezig met de linker aandrijfaskeerring te vervangen bij een F20 bak, alleen dat ding zit muurvast, krijg hem niet los gepeutert. Nu zit die keerring in een soort van grote flens, het lijkt haast wel of je die er uit zo moeten kunnen draaien. Alleen als ik die er uit zou draaien, komt dan ook het differentieel lager los? blijft het diff dan op zijn plaats of ‘zakt ie weg’? vernaggel ik hiermee mn differentieellager of de afstelling hiervan?

Wie o wie weet het?

TRPower

met een beetje wrikken krijg je die keerring er wel uit hoor…
        met een bandenlichter oid of wat dan ook…

zolang je de passing maar niet beschadigd

ennu, de nieuwe gaat er ook niet makkelijk in hoor

shoarmaschotel

ik ben dus al flink in de weer geweest met een bandenijzer maar da k*tding geeft echt niet mee, denk misschien is het een optie om die hele flens eruit te pakken en dan vanaf te andere kant de keerring eruit te tikken, vandaar mijn vraag :P

robbyrood
          Deelnemer

Antwoord is JA, doe maar alleen maak duidelijk waar dat klemmetje heeft gezeten met dat borgje en JA je dif komt los!!!!liefst de auto naar 1 kant laten hangen !!!
            Ene eruit , andere erin! succes!!beetje vaseline op de O-ring van die dop!

shoarmaschotel

thanks robbyhood, goede tip inderdaad met dat klemmetje te markeren :thumbup Zo gauw als ik weer eens tijd heb om aan de auto te gaan zal ik t eens gaan proberen, bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.