vraag koeling

Forumindex Forums Modellen Corsa vraag koeling

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    corsaatje1986

goede avond allemaal

ik had een vraag

ik heb sinds juli een opel corsa b bouwjaar 1999
      en sinds paar weken doet me koeling het niet goed als ik onder de 80 km blijf rijden dan koelt tie wel en als ik boven de 80 rij dan koelt hij niet dan stop ik en draai voorzichtig de dop van koel vatje los en als ik dan koel spul in doe zakt tie weer en zo gaat het elke keer weer hij is al paar keer bij garage geweest en die weten het ook niet meer

weten jullie wat er aan de hand is? of tips dat het weer over gaat en dat ik weer normaal kan rijden met me auto :hmmz

mvg

midnight black
      Deelnemer

Ik begrijp uit je verhaal dat je koelvloeistof verliest zodra er vermogen wordt gevraagd van je motor?
        Dan zou ik beginnen om het koelsysteem eens te (laten) afpersen. Een beetje garage moet hier toch wel raad mee weten lijkt me.

corsaatje1986

nee u begrijpt hem fout
          hij verliest geen koelvloeistof maar hij koelt niet boven de 80 km dus als ik naar de 100 km ga dan loopt me thermometer boven de 100 graden
          en garage snapt er ook niks van hebben alles gedaan vind het heel raar

Byjugo
          Deelnemer

Als je de auto stationair laat draaien, bij welke temperatuur slaat dan de fan aan? (kan best rond de 105°C zijn)
            Als de fan aanslaat, is de slang naar/van de radiator dan ook warm/heet?

Het lijkt alsof hij gewoon überhaupt niet actief wordt gekoeld…

wim-v6
            Deelnemer

Corsa-B diesel??

Zo ja dan kan ik alvast met zekerheid zeggen dat de radiateur verstopt zit.

Vervangen is de enige optie.

Dit kan trouwens ook bij de benzine modellen voorkomen.

(Had het zelfde met een Corsa-B diesel, en na inlezen op internet was ik duidelijk ook niet de enige met dit probleem.

Nieuwe! Radiateur gehaald voor 55euro, gewisseld en koelsysteem gespoelt en probleem opgelost.

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.