vraag ivm isokabel autoradio

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie vraag ivm isokabel autoradio

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    ikkehr

dag allemaal,

ik heb net een nieuwe wagen gekocht. Een opel corsa D.
      Aangezien ik net in mijn vorige wagen een nieuwe radio had geïnstalleerd (een Pioneer MVH-350BT), had ik geen zin om veel geld te geven aan een originele opel-radio die dan nog steeds geen USB kon afspelen en geen bluetooth ondersteunt. Anders moest ik er wel héél veel geld tegenaan smijten en de auto is gewoon bedoeld als 2de auto (winkel, kids naar school vervoeren,…) dus zeker niet om er veel kilometers mee te doen en lang te rijden.
      In mijn vorige wagen was de isostekker aanwezig en was het gewoon plug en play. Nu zit ik met een Quadlock. Ik ben gaan kijken voor een adapter (met ook antenne-adapter want die past ook niet), maar weet nog niet precies welke ik nodig heb.
      *Ik vind een adapter met een losse rode draad (die ik dan moet aansluiten aan geschakelde 12v van sigarettenaansteker) zie link: http://www.conrad.be/ce/nl/product/372956/AR-Adapter-Set-Opel-Seat-VW-DIN” onclick=”window.open(this.href);return false;
      en
      *Ik vind een adapter met een canbus (en zonder rode draad) zie link: http://www.conrad.be/ce/nl/product/371104/CAN-BUS-Adapter-OpelSeatVW” onclick=”window.open(this.href);return false;
      Welke heb ik nu precies nodig??? Of kunnen ze misschien allebei en is het gewoon het verschil dat de ene aan- uitschakelt via canbus en de andere via sigarettenaansteker. en indien Ja: welke is toch het meest aan te bevelen. Ik heb al verhalen gelezen dat radio ook in en uitschakelt bij bv open van ramen,…

alvast bedankt voor de hulp

PS geen navigatie, geen stuurwielbediening,… gewoon BASIC!

Opeltje17
      Deelnemer

Welkom,

De corsa D heeft canbus en bij een canbus wagen zit er geen geschakelde plus in de originele radio stekker deze zul je dus ergens anders vandaan moeten halen.

Weet niet of ie bij de sigaretten aansteker is weg te halen maar meten is weten ;)

ikkehr

dankjewel voor je snelle reactie. heb daarstraks van bij mijn ouders het meettoestelletje meegenomen en ga het dus morgen even testen. wil jij dus zeggen dat ik (indien de aansteker een geschakelde plus heeft) ik gewoon het goedkope adaptertje nodig heb zonder de canbus?

Opeltje17
          Deelnemer

Allebei de verloop kabeltjes zijn voor can-bus voertuigen alleen staat het bij de eerste er niet bij.

Ik zou de eerste nemen, en dan de losse draad aansluiten op de geschakelde plus en klaar is kees.

OA-H
            Deelnemer

Ik heb nog zo Iso-quadlock stekkerblok voor de opel liggen…;)
              Je kan de spaning wel bij de aansteker vandaan halen alleen zit je met dat de spaning pas na een half uur van de aansteker af is. en tot die tijd gaat je radio ook niet helemaal uit ( niet spaningloos). weet niet of je dat erg vind. zoniet dan kan je het gewoon doen.

Ik heb het niet gedaan dat het misschien tot spaning verlies gaat leiden waardoor de auto misschien niet meer start. en zeker nu de kou eraan komt. (zal wel tussen me oren liggen :)

Patje gts

Bij de corsa d kun je de geschakelde voeding gewoon bij de sigarettenaanstekker pakken. Laatst nog gedaan bij een 1.4 uit 2008

ikkehr

super!!!
                  dankjewel allemaal voor de hulp. Ga volgende weer het kabeltje halen (of bestellen) en dan kan ik er aan beginnen.

OA-H
                  Deelnemer

Ik heb nog een quadlock stekker met losse rode draad voor de geschakelde plus liggen. (Nieuw )
                    Voor als je intresse hebt ;)

ikkehr

dankjewel allemaal voor de goede raad en hulp. Ik ben daarstraks een stekkertje gaan halen en binnen de 10 minuten was het al in orde!
                      Dit bewijst nog eens dat een vrouw niet altijd 2 linker handen heeft :D

@OA-H wrote:

Ik heb nog een quadlock stekker met losse rode draad voor de geschakelde plus liggen. (Nieuw )
                      Voor als je intresse hebt ;)

dankjewel voor het aanbod, maar ik denk dat een kabeltje naar Belgie opsturen al bijna evenveel kost als hier een nieuw gaan halen. Nu had ik ook de zekerheid dat ik het kon terug brengen als het toch niet het juiste was.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.