Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › VRAAG: Eibach – > Uiteindelijk; Caravan veren! Nu met dik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2011 om 20:52 #17808297
Je kan beter de afstand van het midden van de wielnaaf tot de onderkant van het spatbord meten.
Die is altijd gelijk, ongeacht de wielen die je gebruikt.
9 februari 2011 om 21:04 #17808298:hmmz waar heb je die Eibach’s gekocht? Het gedrag wat ze vertonen klinkt zeer vreemd. Is er een kans dat het imitaties zijn? Ik rijd nu 2 jaar rond met Eibach in combinatie met B4 schokbrekers. En herken het gedrag wat jij beschrijft helemaal niet. Heb een z1,9dth met extra grote accu en de zwaarste airco unit die ze leveren dus genoeg gewicht op de vooras.
Safe driving Jurgen
9 februari 2011 om 21:07 #17808299De mijne is nog iets lager en heeft een super rijgedrag en slaat niet in de veerweg door.Dit met originele schokbrekers (wou een foto plaatsen maar lukt op dit moment niet). Veren zijn van weitec.
Gr. Gts32v6
9 februari 2011 om 21:12 #17808300jraaf, GTS32V6, wat is het geregistreerde gewicht van jullie wagens, en voor welke as-lasten zijn jullie verensets geschikt?
Zou interessant zijn om te vergelijken of die van mij wel goed zijn.
Het zouden natuurlijk imitaties kunnen zijn, maar er staat wel heel netjes het eibach logo op (zie foto van complete veerpoot), + de nummertjes.
Ik heb ze in duitsland besteld bij TVHautoteile
9 februari 2011 om 21:58 #17808301Daar heb ik ze ook vandaan en geen klachten, dus immitatie lijkt me onwaarschijnlijk.
9 februari 2011 om 21:59 #178083021-1065 . 2-980 staat in de rechter b stijl.
Gr. Gts32v6
9 februari 2011 om 22:03 #17808303[rquote=1864635&tid=141668&author=Gts32v6]1-1065 . 2-980 staat in de rechter b stijl.
Gr. Gts32v6[/rquote]
En welk gewicht staat er op je kenteken bewijs?
Weet je toevallig wat de specificaties zijn van die Weitec veren?9 februari 2011 om 22:03 #17808304[rquote=1864633&tid=141668&author=yzf1kr]Daar heb ik ze ook vandaan en geen klachten, dus immitatie lijkt me onwaarschijnlijk.[/rquote]
Leek mij ook al. Ze waren zeer behulpzaam, en hebben zelfs Eibach zelf geraadpleegd…
10 februari 2011 om 08:08 #17808305[rquote=1864535&tid=141668&author=McLambo]
Leuk dat je even een foto plaats. Hij ziet er heel goed uit! Misschien zou je eens de moeite willen nemen om op te meten hoe hoog die van jouw vanaf de grond staat?
Ik heb aan de voorkant op dit moment zo 65/66 cm vanaf de grond, door het hart van de wielnaaf, tot aan het hoogste punt van de rand van de wielkast.
Voor hoeveel gewicht staat jouw GTS op kenteken?
Om nog even een illustratie te geven:
Met de originele veren kon ik 1 kant net een paar cm indrukken als ik met mijn gewicht op de rand van het voorscherm ga hangen.Nu kan ik gewoon met een beetje moeite de voorkant op en neer hossen.. :hmmz[/rquote]
Ik zal vanavond eens wat metingen doen. Wat wel een beetje vreemd is is dat eibach voor een 2.2 duidelijk maar 1 type veren aangeeft (die tot 1060) maar voor een 1.8 kun je blijkbaar kiezen uit twee typen (tot 965 of 1060). Geven trouwens alleen voor sedan / station, voor GTS zeggen ze helemaal niets.
Jaap
10 februari 2011 om 09:05 #17808306[rquote=1864568&tid=141668&author=McLambo]jraaf, GTS32V6, wat is het geregistreerde gewicht van jullie wagens, en voor welke as-lasten zijn jullie verensets geschikt?
Zou interessant zijn om te vergelijken of die van mij wel goed zijn.
Het zouden natuurlijk imitaties kunnen zijn, maar er staat wel heel netjes het eibach logo op (zie foto van complete veerpoot), + de nummertjes.
Ik heb ze in duitsland besteld bij TVHautoteile[/rquote]
Ok, Geregistreerd gewicht van mijn vec is 1505 kilo.
Weet je wat nu de grap is:Mijn vec heeft als voor aslast 1100 kilo en als achter aslast 1100 kilo. De Eibach set die ik heb is voor de voor as tot max 1060 kilo en voor de achter as tot max 1230 kilo. Dit heb ik gedaan omdat ik het mooi vind als de achterkant een tikkie hoger staat als de voorkant. Ik heb echter geen enkel probleem met doorslaan op drempels of iets dergelijks. Ook het snelweg gedrag wat jij aangeeft heb ik helemaal geen last van.
Ik weet wel dat Eibach een tijdje een link op de website heeft gehad waarin gewaarschuwd werd voor resellers die afgekeurde of imitatie verkochten:hmmz. Maar volgens mij is die tvh auto teile wel snor, daar heb ik mijn Bilsteins gekocht.
Safe driving Jurgen
10 februari 2011 om 17:41 #17808307Ik heb nog ff in je topic zitten kijken, maar vind die van jouw ook erg laag van de voorkant hoor!
Vandaag weer 125 km gereden (binnendoor), en heb besloten te proberen of ik de hele set terug kan sturen.
Dit is gewoon niet zoals het hoort; de veren kunnen het gewicht van de wagen gewoon niet aan, en de vering is nu heel soft en hobbelig..paar keer bij afslaan op een rotonde en wat gas geven helt de auto dusdanig over naar links, dat het rechter wiel spint
helaas… :cry
10 februari 2011 om 19:09 #17808308Heb het nog even nagekeken:
Belasting volgens plaatje op b-stijl:
1-995 2-980Volgens kenteken
Massa leeg voertuig 1.350 kg
Toegestane maximum massa voertuig 1.945 kg
Massa rijklaar 1.450 kgRijhoogte (ongeveer):
Grond tot spatscherm 65,5 cm
midden wiel tot spatscherm 35 cmJaap
10 februari 2011 om 20:03 #1780830910 februari 2011 om 20:03 #17808310kijk daar heb ik wat aan. Mijn rijhoogte was net na monteren ook 65.5 cm vanaf de grond, maar ik verwacht dat de veren nu wel iets verder ingezakt zullen zijn.
Mijn wagen heeft als leeggewicht nu ook 1350 ongeveer.
De rijhoogte is niet zo zeer het probleem, dat is wel OK, maar zoals gezegd: veren zijn veel te slap.
Nou, we gaan eens het duits woordenboek erbij pakken ::P
10 februari 2011 om 22:32 #17808311Nou, de email is de deur uit, het zal mij benieuwen wat ze zeggen. :hmmz
11 februari 2011 om 09:35 #17808312Bericht terug: Het lijkt erop dat ze geen zin hebben om me te helpen, en ik moet het verder maar met Eibach direct uitzoeken :cry
Maar ik geef me niet zo snel gewonnen! :agent
Weet iemand nog een ander adresje om goedkoop Eibachs en billsteins aan te schaffen?
Betaalde nu in totaal 189 euro incl verzendkosten, dat moet volgens mij nog wel iets goedkoper kunnen .:thumbup11 februari 2011 om 12:13 #17808313Helaas:
Guten Tag Lammert,
anhand der Daten die Sie uns mitgeteilt haben, wurde
der richtige Pro-Kit-Satz zu Ihrem Kauf von uns
bestätigt.
Da liegt kein Fehler von uns vor, da die Federn
mit Ihren Angaben übereinstimmen.
Wir können nicht mehr tun, als mit Katalog von
EIBACH vergleichen.Bitte kläre die Situation mit EIBACH.
Oder sehen Sie bitte selbst unter http://www.eibach.de
und die Angaben im TÜV-Gutachten.Dat loopt vrij dood…
Ik ga het natuurlijk voorleggen aan Eibach, maar mijn ervaring met dit soort afhandelingen is dat als je eenmaal je setje opstuurt, je het voorgoed kwijt bent, met de mededeling dat tijdens testen niets vreemds gevonden werd.. :mad:Moet ik de set maar particulier weer zien te verkopen.
Begrijpelijk ga ik geen andere spullen bij dit bedrijf bestellen, dus als iemand nog tips heeft voor andere aanbieders…11 februari 2011 om 18:09 #17808314Gkb import bv te haren,daar komt mijn verenset vandaan en goede service;)
Gr. Gts32v6
11 februari 2011 om 20:33 #17808315Raar verhaal zo, eibach staat toch bekend als een van de topmerken onder de veren.
Ik denk dat het eerder je schokbrekers zijn in combinatie met deze veren.
Denk dat je met een setje bilstein/koni dempers een perfecte combinatie zou hebben.Of als je stug niet zo erg vind, gewoon voor een schroefset gaan, kan je hem nog zo hoog/laag zetten als je zelf wilt.
Zo staat de mijne op zn schroefset:
11 februari 2011 om 23:24 #17808316Ik ben er nu vrijwel zeker van dat de set die ik onder de auto heb, niet geschikt is voor een fully loaded GTS + trekhaak + gastank + ECC. Kortom: Ik heb de verkeerde set voorgeschreven gekregen.
Daar is mijn GTS te zwaar voor. Dat is gewoon aan alles te merken.
Als een auto een beetje stevig afgeveerd is, dan vind ik dat prima. zoals eerder aangegeven is de vering nu heel zacht, en slaat ie continue door op drempels enzo, dus er motten dikkere veren onder.
11 februari 2011 om 23:33 #17808317wat vec station ook zegt…eens gaan kijken voor een schroefsetje of andere dempers met deze veren.
Ik zelf was voor een schroeset gegaan die je zelf kunt instellen qua hardheid en hoogte zodat je ze naar wens kunt afstellen.
12 februari 2011 om 08:05 #17808318Schroefset lost het probleem niet op, als je daar ook eentje neemt die het gewicht van de wagen niet aankan. Dan kun je hem wel hoger zetten, maar blijft hij slecht afgeveerd.
18 februari 2011 om 20:07 #17808319Via een forumlid een 2e hands Eibach setje over kunnen nemen; Het type voor de 1.8 t/m 2.2i CARAVAN.
Heel verschil tussen deze veren, en de set die ik gekocht had. Alleen de voorveren zijn al een kilo per stuk zwaarder, en hebben een extra winding. Achterveren zijn veeel dikker dan de standaard.
het eind resultaat is dat de voorkant nu 1 cm hoger staat, en van achter is ie 2 cm omhoog gekomen. Hij hangt nu niet meer op de kont, en veert weer aan de achterkant, in plaats van te ‘bokken’
Het was spannend of dit goed zou gaan onder mijn GTS, maar ik had het resultaat niet beter kunnen inschatten:
Ik hoefde de hulpveren ook niet meer te monteren!
Rijdt als een droom nu!
Dus als er meer mensen zijn met een gastank en een trekhaak: neem eibach caravan veren!
18 februari 2011 om 21:50 #17808320Veren gekocht bij de kruidvat wist niet dat ze daar die dingen ook hadden liggen:P:P:P:P:P:P:P:P:P
19 februari 2011 om 13:49 #17808321[rquote=1872330&tid=141668&author=Edwin1104]Veren gekocht bij de kruidvat wist niet dat ze daar die dingen ook hadden liggen:P:P:P:P:P:P:P:P:P[/rquote]
En hij rekent er nog op ook :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.