Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › VRAAG: Eibach – > Uiteindelijk; Caravan veren! Nu met dik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2011 om 22:47 #17808272
De achterkant is al ‘verlaagd’ vanwege de gastank die er in zit.
Als ik meet bij de sideskirt net achter het voorwiel, en net voor het achter wiel (jaja), dan is dat nu rondom 16.5 cm. Voor lag tie eerst op 18 cm, en dat zag er niet uit.
Het gekke is: ondanks dat ie nu weer lager is; het rijdt echt heeeeel smooth! Hobbels en putdeksels zijn veel minder merkbaar dan met de opel veren. Duidelijk merkbaar dat dit een stukje kwaliteits staal is!
Nou ja; zoals gezegd: even afwachten of tie niet verder zakt, want dat kan echt niet!8 februari 2011 om 22:55 #17808273eibach is wel qualiteit ja dus dat inzakken zal wel wat mee vallen en 16,5 cm van de grond is nog vrij hoog:o wat voor drempels leggen ze bij jullie neer dan…HYMALAYA:D
Ik heb mijn setje via marktplaats gekocht voor 25,- (half jaar oud) dus aardig ingereden.
Ik heb wel het gevoel dat hij iets lager is geworden maar dat kan ook tussen mijn oren zitten:P
8 februari 2011 om 23:10 #17808274Heb ook even gemeten,spoiler midden 12 cm en sideskirt voor het achterwiel 14 cm.Spoilers zijn zo rond de 50,- euro stuk en dit is m’n 2e set al;)
Gr. Gts32v6
8 februari 2011 om 23:13 #17808275Zo! Das nog lager! Welke set?
9 februari 2011 om 09:25 #17808276Nou, vanmorgen een heel stuk gereden, en ik ben niet helemaal ontevreden.
Het is laag, en dat is duidelijk merkbaar. Ik heb bij een paar drempels al gehad dat de vering helemaal in-gaat (dan hoor je zo’n bonk), en het lijkt mij dat dit niet de bedoeling is….
En dan zit ik er nog wel in mijn eentje in. Wat als ik met vrouw en 2 kinderen erin zit, of zelfs met de hele meute op vakantie moet. Dan ligt de Vectra met zijn buik op de grond ben ik bang :(Ik kijk het nog een paar dagen aan, anders ga ik proberen ze te ruilen voor een zwaardere set.
ook heb ik gisteren de toplagers uit elkaar gehad en schoon gemaakt. Daarna nieuw vet erin, en dat merk je zeg! Stuurt weer heel licht, centreert goed op de snelweg!
9 februari 2011 om 09:27 #17808277hmm ben ik gek of zie ik geen foto’s ergens.
Erwin
9 februari 2011 om 10:02 #17808278Foto’s :
Verschil in lengte orignele GTS veer en Eibach voorveer
Toplager uit elkaar en schoongemaakt:
Roest beetje weggewerkt:
Blauwe sokjes voor de Eibach veren
Klaar om er weer onder te zetten?
Resultaat:
Origineel:
De originele veren waren overigens ook flink aan het roesten
9 februari 2011 om 12:00 #17808279[rquote=1863848&tid=141668&author=McLambo]Nou, de voorveren zitten eronder!
Heb op de terugweg naar huis al 2 x de rubberen flap onder de voorbumper over een drempel heengeschraapt. :hmmz (hoe duur zijn deze bij de VOD??) :cool:
[/rquote]
Weet niet hoe duur, maar ik schraap dat ding ook overal overheen, en nunna twee jaar is ie nog steeds heel:cool:
Erg flexibel dat ding. Is ook de reden waarom er niet een irmscher lip onder komt die zijn nog al star hahaha
Safe driving Jurgen.
9 februari 2011 om 12:00 #17808280Nog even sparen en dan die GM pogo-sticks ook vervangen door kwaliteits dempers.
Dat doorslaan is tegen de eindstops komt doordat de originele dempers niet gemaakt zijn voor verlaagde veren, en daarnaast waarschijnlijk ook ver versleten zijn en niet genoeg meer dempen.
En als je dan ook nog eens remt op de drempel ipv van te voren te dan schuurt je spoiler idd over de drempel.Hoe zit het trouwens met de achterkant, wanneer gaan daar de nieuwe veren onder?
Je achterkant ligt in verhouding tot de voorkant nog steeds erg laag.9 februari 2011 om 12:36 #17808281Heb de dempers nog getest toen de ze er onderuit waren, maar toch niet kapot of versleten nog.
Eerst maar eens kijken of ik deze veren eronder houdt, daarna kunnen we de dempers nog doen
Achterveren die doe ik denk ik zaterdag ofzo. Waarschijnlijk komt ie er niet hoger van te liggen. Nu liggen er al originele GTS dempers op met hulpveren. :hmmz
9 februari 2011 om 12:43 #17808282Net wat ze zeggen dat de achterkant in verhouding lager ligt dan de voorkant.
Dit is toch echt jammer, maar dat komt door die gastank achterin.Heb zelf namelijk een Vectra B Caravan 2.0 16v met g3 achterin.
Maar deze staat wel mooi in verhouding tot de voorkant.
Deze is dan ook af fabriek verlaagd.9 februari 2011 om 12:51 #17808283Ik zal nog wel eens paar nieuwe foto’s maken. Ik heb het idee dat de Vec vanmorgen bij de pomp met het achterwiel in een put stond…
9 februari 2011 om 16:30 #17808284Is toch niet zo laag? hoeveel cm zit je van de grond af… Dat schrapen heb ik ook ach je went er aan.:D
9 februari 2011 om 16:48 #17808285Nieuwe foto:
Ok, vanmiddag terug nog even heel kritisch geweest, en ik ben toch niet zo tevreden over de veren.
Aan een aantal testjes kan ik afleiden dat de veren denk ik niet sterk genoeg zijn voor de Vectra:
– bij het op en afrijden van drempels hebben de veren niet genoeg kracht om het gewicht van de auto op te vangen; resultaat;
– bij het oprijden veert de handel helemaal in, en hoor je zo’n bonk geluid
– bij het afrijden ‘stort’ de neus echt naar beneden, en wordt deze op het laatst pas door de veren opgevangen
– Op de snelweg:
– bij snelle bewegingen aan het stuur (typische uitwijk maneuvre) helt de auto veel verder over naar links en rechts, als met de opel GTS veren (swaying)
– Bij het kort insturen en remmen, duikt de auto echt in de vering, en schiet ineens de kant op, van waar je op dit moment instuurt..Op zich vind ik de verlaging niet zo’n probleem, maar wel dat de voorkant nu heel ‘slap is’, zeker omdat de GTS toch wel een zwaar bakbeest is …
Wat moet ik nou? :cry:hmmz
9 februari 2011 om 16:54 #17808286Die vectra’s hebben echt baggerschokdempers. Achter zijn ze zo kapot.
Voor al die problemen wat jij opnoemt kan je iig al een set fatsoenlijke dempers gaan monteren die al een stuk stugger zijn.
Op de foto zie ik dat jij je veren precies op de aanslagpunten hebt gezet. Normaal als je een veer monteerd hou je daar ruimte tussen. Want nu kan die met inveren wat lawaai maken. Verspringing van de veer….
die blauwe plastic sokjes zijn leuk, maar een simpele slang was ook voldoende geweest, immitatie veren worden ook geleverd met een plastic/siliconen slang stuk slang er om heen ipv de plastic sokjes die zo versleten zijn.
9 februari 2011 om 17:22 #17808287Moet ik je toch iets tegenspreken; het is namelijk zo dat de eibach’s zo weinig spanning hebben, dat ik de veer in de schotel kan draaien met de hand (weliswaar met enige moeite), dus als ik hem niet tegen de aanslag had gezet, was die daar na een klein stukje rijden met wat hobbels zelf wel tegenaan gedraaid.
Verder is het zo dat ik deze problemen met de standaard GTS veren niet had, terwijl dezelfde schokbrekers geïnstalleerd waren. De schokbrekers zijn niet nieuw meer, maar lijken verder geen gebreken te hebben.
Met name de softheid op de snelweg is ronduit gevaarlijk. De auto gedaagd zich dan echt als een ouwe Amerikaanse sloep.
Het verschil is duidelijk merkbaar; ik moet dus de veren aanwijzen als oorzaak. Bij vorige auto’s heb ik ook met iets verlaging gereden, dus ik wist wat ik kon verwachten, en dat is niet dit.*zucht*… kunnen we dat hele ‘mag ik ze ruilen’ traject ingaan (in het duits ook nog :( )
9 februari 2011 om 17:39 #17808288Dit is inderdaad wel een heel vreemde zaak.
Totaal niet herkenbaar. En ook nooit eerder over gelezen.
9 februari 2011 om 17:40 #17808289Wat is jouw ervaring met de Veren van eibach?
9 februari 2011 om 17:42 #17808290Als jou veren nu vanzelf al kunnen draaien is je demper te lang. Een veer moet eigenlijk op zn plek blijven, met in en uit veren.
Kon je toevallig ook kiezen tussen verschillende types auto’s?
Als ik immitatie moet bestellen wordt mij gevraagd of het een auto is met automaat of airco enz…want er zit wat zwaarteverschil in. Dus dan zijn die veren ook wat sterker/stugger.
9 februari 2011 om 17:46 #17808291Met de normale SW veren ging hij inderdaad zoals doo jou beschreven over de weg, en als een dronken kameel over de drempels. Maar nu licht hij als een blok op de weg.
Dit wel icm met B6 dempers.
9 februari 2011 om 18:25 #17808292[rquote=1864240&tid=141668&author=Fearless]Als jou veren nu vanzelf al kunnen draaien is je demper te lang. Een veer moet eigenlijk op zn plek blijven, met in en uit veren.
Kon je toevallig ook kiezen tussen verschillende types auto’s?
Als ik immitatie moet bestellen wordt mij gevraagd of het een auto is met automaat of airco enz…want er zit wat zwaarteverschil in. Dus dan zijn die veren ook wat sterker/stugger.[/rquote]
dit:
Ik heb hier verder de hele dag flink over nagedacht!
Op een gegeven moment had ik bijna 2 setjes gekocht: de lichtste voor de GTS (965/1080kg), en de lichtste voor de CARAVAN(1060/1210kg),
maar ik kreeg op een gegeven moment bericht terug van een engels bedrijf dat ze verkoopt, en een duitse leverancier.Er wordt nu bij Eibach nagevraagd wat ik het beste kan doen.
De engelse leverancier gaf aan dat het plaatsen van een caravan kit wel kan, maar dat de auto dan MAXIMAAL 2cm inzakt, voor zowel de vooras als achteras, ten opzichte van een SEDAN. Dit alles was wel afhankelijk van een berekening, waarbij ook de veerkracht van de hulpveren in meegenomen moet worden.. kortom ingewikkeld verhaal.
Dat zou betekenen dat de voorkant min of meer hetzelfde blijft, en de achterkant een centimeren of 2 omhoog komt, omdat deze nu te ver doorhangt. Op zich vind ik dit geen slechte oplossing.
met de GTS kit zou dit eerder 30-35mm zijn, vanwege het extra gewicht (lpg enzo)
De duitse leverancier gaat navragen of ik de lichtste GTS set kan monteren in combinatie met de hulpveren.
Ik verwacht dat de achterkant ongeveer gelijk blijft hangen (Eibach veren zijn progressief, en aan de achterkant iets sterker als origineel GTS), en dat die van de voorkant een centimetertje of 1.5 extra zakt, waardoor het geheel weer gelijk komt.Dan is de wagen in het geheel nog iets verder verlaagd, en dat staat volgens mij erg mooi met de zomervelgen erop.
Toch houd ik die CARAVAN set even in het achterhoofd, mocht het nu helemaal niet willen met de GTS veren, dan koop ik die van de CARAVAN, en wil ik dat ook proberen. Misschien bestel ik ze wel alsnog tegelijk als het allemaal te lang duurt, want de auto is 2 weken geleden over de APK heengelopen hierdoor, en ik moet zo snel mogelijk nieuwe veren plaatsen en voor de herkeuring!Eibach kwam terug met dat de lichtste set geschikt zou zijn voor mij GTS. Ik heb duidelijk uitgelegd welke extra (zware) opties mijn GTS heeft tov van een standaard GTS, maar volgens hen kon het.
Nou blijkbaar niet dus.
9 februari 2011 om 18:53 #17808293Dus je gaat ze weer ruilen voor zwaardere :hmmz
Het is wel :swear zo met die veren maarja…hopelijk is het volgende setje wel goed :agent
Gr.Paul
9 februari 2011 om 18:55 #17808294Ik kijk het nog even een paar daagjes aan… ruilen is niet echt een optie… dit is al de 2e keer dat ik alles los moest halen (1e keer koldax veren eronder, daar werdt ie hoger van).
Ik ga nu eerst kijken of een set er bij koop, daarna beslis ik wel welke ik wil houden.. (zal mijn vrouw leuk vinden :angel:argue)
Ik rijd elke dag 100 km in de Vec, tot grote tevredenheid, en ik wil dit gewoon goed hebben, anders vergalt het je rijplezier binnen de korste keren
9 februari 2011 om 19:18 #17808295Ik heb zelf een 2.2 en dus de veren tot 1060 in combinatie met de standaard schokdempers en moet zeggen dat het zeer goed aanvoelt. Schraap wel eens met de spoiler lip over een hoge drempel maar heb nooit dat die doorslaat tot op veerstops. Voor een 1.8 kun je zowel de 965 als 1060 gebruiken (zal wel afhankelijk zijn van opties die voorkant zwaarder maken). Gek is wel dat je auto er niet echt laag uitziet in vergelijking met die van mij. Die winterwielen zijn natuurlijk ook iets kleiner dan de juiste zomerwielen maar dat verklaard nog niet het doorslaan. Waarschijnlijk zijn deze veren voor jou dus niet sterk genoeg.
9 februari 2011 om 20:43 #17808296[rquote=1864396&tid=141668&author=jaap968]Ik heb zelf een 2.2 en dus de veren tot 1060 in combinatie met de standaard schokdempers en moet zeggen dat het zeer goed aanvoelt. Schraap wel eens met de spoiler lip over een hoge drempel maar heb nooit dat die doorslaat tot op veerstops. Voor een 1.8 kun je zowel de 965 als 1060 gebruiken (zal wel afhankelijk zijn van opties die voorkant zwaarder maken). Gek is wel dat je auto er niet echt laag uitziet in vergelijking met die van mij. Die winterwielen zijn natuurlijk ook iets kleiner dan de juiste zomerwielen maar dat verklaard nog niet het doorslaan. Waarschijnlijk zijn deze veren voor jou dus niet sterk genoeg.
[/rquote]
Leuk dat je even een foto plaats. Hij ziet er heel goed uit! Misschien zou je eens de moeite willen nemen om op te meten hoe hoog die van jouw vanaf de grond staat?
Ik heb aan de voorkant op dit moment zo 65/66 cm vanaf de grond, door het hart van de wielnaaf, tot aan het hoogste punt van de rand van de wielkast.
Voor hoeveel gewicht staat jouw GTS op kenteken?
Om nog even een illustratie te geven:
Met de originele veren kon ik 1 kant net een paar cm indrukken als ik met mijn gewicht op de rand van het voorscherm ga hangen.Nu kan ik gewoon met een beetje moeite de voorkant op en neer hossen.. :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.