Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › vraag chiptuning x16xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2010 om 18:59 #17217035
hallo
khad een vraag over de chiptuning van de x16xe blocken.
kzoek namelijk een chip die je naar de hoogste toeren kan brengen 9000 9500.
ik rijd nou met trhottle bodies en als die eenmaal gaan slaat de staandaartchip gelijk in ze toerenbegrenzer :swear:swear
hoor ut wel
groeten jim3 februari 2010 om 19:03 #17604676Originally posted by corsa b gsi
hallo
khad een vraag over de chiptuning van de x16xe blocken.
kzoek namelijk een chip die je naar de hoogste toeren kan brengen 9000 9500.
ik rijd nou met trhottle bodies en als die eenmaal gaan slaat de staandaartchip gelijk in ze toerenbegrenzer :swear:swear
hoor ut wel
groeten jimmet die toerentallen moet je wel wat meer doen aan je motor…
en niet alleen tb’stevens is in mijn ogen een chip dan niet meer wat jij zoekt…
3 februari 2010 om 19:04 #17604677nee allus suggesties zijn welkom ik wil ook best veel eruit gaan halen;)
3 februari 2010 om 19:05 #17604678wat is je huidige setup????
dus excate gegevens zijn gewenst3 februari 2010 om 19:05 #17604679zat zelf te denken aan dta systeem maar weet daar nog niet zoveel vanaf:hmmz
3 februari 2010 om 19:06 #17604680ik heb een uitlaat systeem erop zitten allen de kat zit er nog op er zit een spaghetti spruitstuk op met de dbilas throttlebodies
3 februari 2010 om 19:12 #17604681ok..
dat zijn dan de semi throttle bodies..ik kan je nu al vertellen om over de 9000 rpm te draaien moet je een godsvermogen investeren.
Dat is het niet waard..Dit is wat je zou kunnen doen.
Je cilinderkop laten reviseren en laten flowen.
Andere nokkenassen. Let wel op, ga niet te extreem
Je moet niet willen overstappen naar mechinsche stoters als je het betaalbaar wilt houden.
Dus laat je informeren bij dbilas over de mogelijkheden van hun verschillende nokkenassen.Verder zou je kunnen kiezen om het systeem om te bouwen naar volledige throttle bodies (dus zonder collector bak, lmm etc), of kiezen om het iets goedkoper te doen met de semi systeem wat je nu hebt….
Met het semi systeem zou je gewoon naar dbilas kunnen gaan om hem daar te laten chippen.
Kunnen ze erg goed daar.Ga je het spul ombouwen naar volledig tb’s kijk dan naar dta, vems of andere systemen
mijn persoonlijke voorkeur is dta
Heb zelf nu een dta s40 pro aangezien die voor mijn setup voldoet
4 februari 2010 om 01:49 #17604682bedankt voor je reacties ik denk dat k dan toch een bezoekje gaat brengen aan dbilas en de chip en de nokassen aanschaft.
groeten jim4 februari 2010 om 06:38 #17604683dat zou ik zelf ook doen..
haal daar een setje leuke nokkies en laat de auto op de bank afstellen.als je zelf handig bent, laat ze eerst de nokken opsturen en rij er dan eens rustig heen..
vergeet niet bij volgas bestaat er kans op motorschade.. zelfs nu..je verandert zomaar wat aan je inlaat zonder daar de software op aan te passen..
blijf in deellast dan werkt iig de lambda sond nog mee om het mengsel te regelen….succes
4 februari 2010 om 08:00 #17604684Setje 264 graden nokassen van Schrick erin en je chip laten afstellen bij Dbilas. Daarna ligt het maximale vermogen rond de 7300rpm en houd hij het vermogen vast tot 7700rpm.
Wil je het vermogen nog hoger hebben dan moet je overgaan naar programmeerbare injectie, ARP drijfstangbouten, 280 graden nokassen en dan ligt het vermogen zo rond de 8500RPM. Wil je weer daarboven komen, setje sterke drijfstangen, race zuigers enzzzz
4 februari 2010 om 09:00 #17604685Originally posted by axel
Setje 264 graden nokassen van Schrick erin en je chip laten afstellen bij Dbilas. Daarna ligt het maximale vermogen rond de 7300rpm en houd hij het vermogen vast tot 7700rpm.Wil je het vermogen nog hoger hebben dan moet je overgaan naar programmeerbare injectie, ARP drijfstangbouten, 280 graden nokassen en dan ligt het vermogen zo rond de 8500RPM. Wil je weer daarboven komen, setje sterke drijfstangen, race zuigers enzzzz
8500 rpm met hydro stoters NOOIT adviseren.
vinden ze echt niet fijn.. op max 8200 rpmdaarboven alles ombouwen naar mechanische stoters.
ik zou altijd ARP drijfstang bouten monteren (persoonlijke mening) boven de 7200 rpm..en of je nou nokkenassen haalt bij dbilas of dr. schrick dat zal qua prijs ook niet veel doen..
4 februari 2010 om 13:51 #17604686Daar heb je gelijk in Marcel, dat je dan mechanische stoters moet nemen ipv hydro stoters.
Dbilas Nokken zijn zo’n 75 euro goedkoper als Dr Schrick, afwerking van Schrick ziet er iets beter uit als Dbilas.4 februari 2010 om 14:14 #17604687Originally posted by axel
Dbilas Nokken zijn zo’n 75 euro goedkoper als Dr Schrick, afwerking van Schrick ziet er iets beter uit als Dbilas.
daar ben ik het helaas mee eens…
dat had wel iets beter gemogen bij die nokkies…gemiste kans… :vertag
4 februari 2010 om 16:07 #17604688origineel gepost door corsaboy
dat zou ik zelf ook doen..
haal daar een setje leuke nokkies en laat de auto op de bank afstellen.als je zelf handig bent, laat ze eerst de nokken opsturen en rij er dan eens rustig heen..
vergeet niet bij volgas bestaat er kans op motorschade.. zelfs nu..je verandert zomaar wat aan je inlaat zonder daar de software op aan te passen..
blijf in deellast dan werkt iig de lambda sond nog mee om het mengsel te regelen….succes
hahah dus ff normaal gezegt k kan niet altijd volgas geven met me motor:hmmz had je wel wat eerder mogen zeggen haha krijd elke dag in die wagen en trap hem geregeld op ze staart en gaat nog altijd goed maarja zal eraan denken als de nokassen erin komen en jullie raden die schrick nokassen aan want dan zet ik die nokassen erin en rijd k gewoon naar dbilas. iemand ervaring met de duitse of de engelse zaak van hun?? en welke het dichtstebij is??
groeten jim
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.