vraag astra j over turbo (140 pk) en versnellingsbak (6)

Forumindex Forums Modellen Astra vraag astra j over turbo (140 pk) en versnellingsbak (6)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    zorro4500
    Deelnemer

hoi

na een week geleden een andere topic te hebben gestart over de evt aankoop van een nieuwe vectra zijn we ook gevallen voor de charmes van de nieuwe astra j

met name de (sportieve modellen) turbo 140 pk :wub nice nice nice en met veelal de 6 versnellingsbakken dus

nu hoor ik daar wisselende verhalen over.. veel problemen turbo en de 6 versnellingsbakken die veel problemen geven…

(onder andere van een verre kennis van ons heeft bij opel garage gewerkt) maar ik lees er tot nu toe nog niet veel over op het net ?!

mensen hier ervaringen mee.. ??

is toch een dingetje wat blijft spoken in gedachte, zijn namelijk niet de minste kosten

alvast bedankt
      :wors

Haasje17
      Moderator

Motoren zijn prima, niet heel erg veel mis mee. Hooghuid af en toe vervuilde gasklep.
        Tja veel mensen verwachten meer dan wat er in zit, maar daarvoor is de testrit.

Verder de bakken zijn gewoonweg niet goed, na een 100.000 km vooral bij in lagen toeren rijden zijn ze versleten.

Maargoed ook alfa, en fiat gebruikt deze bakken en hebben dezelfde problemen.

Verder prima auto.

harms

Heb hem nu 3 jaar en op een software update mbt turbo ( ging in noodloop) geen problemen nu 62000 km

Baas J.
          Deelnemer

Kdenk vrij lucht motortje… turbo’tje zal hard moeten werken…

harms

Valt mee hoor beetje normaal rijden

stefanDTI

De versnellingsbak is rommel M32 genaamt (6Bak)

Die van onze Meriva B 1,4Turbo 140pk gaat er a.s. Maandag na 57.000 al onderuit voor revisie.

wagnas
                Deelnemer

Hmmm, ik zag een Astra J 1.4 Turbo mischien al als mijn volgende auto.

Heeft de 1.6 Turbo (180pk) ook zo’n slappe bak? En hebben de Insignia’s 1.4 en 1.6 ook die zelfde bakken?

Rob Astra J

Ik ben ( nog ) ( zie verkoop topic ) in het bezit van een Astra J sport OPC line met de welbekende 1.4 turbo motor. Ik heb deze ongeveer een jaar geleden laten chippen , maar heb nergens last van .

Geen spelling , raar bijgeluid of iets anders als normaal.

Ze hebben er echt niet allemaal last van , en hoeven hier ook geen last van te krijgen.

Grtz rob

stefanDTI

Toch wel degelijk Rob…

Het begind heel onschuldig en eindigt in complete bak schade, dat kan bij 40.000 km zijn of pas bij 150.000km dat ligt aan de rij stijl.

Alle M32 bakken tot modeljaar 2014 hebben verkeerd lager op de hoofdas naast de 6e versnelling.
                      Pas vanaf 2014 heeft opel zijn 6 bak herzien !

Op de 1,4 Turbo 140 pk motoren / 1,6 Turbo enz…

Typ op youtube maar eens in “M32 gebtriebe ” of M32 gearbox failure
                      Dan schik je gewoon hoe die lagers eruit zien of hoe de bakken verrot zijn gedraaid.

Astra 1.4 NZ
                      Deelnemer

Wij hebben een Astra 1.4turbo 140pk en is snel in de Astra, je zit zo in tweede aan 50 haha, dus is snel genoeg voor de Astra. Geen problemen,ook niet met bak

Anoniem

Kun je bij de dealer met je M32 aankomen om daar de aangepaste lagers te laten plaatsen dan?

stefanDTI

Er zijn gemodificeerde lagers in de handel te verkrijgen..
                            Om van de 60% coulance regeling gebruikt te maken (mits de auto altijd in onderhoud bij de dealert is geweest) moet de bak eerst zo danig “zingen” anders beginnen ze er al niet eens aan.

stefanDTI

Oh en mensen roepen heel gauw …
                              Ik heb geen problemen met m’n 6bak , maar dit komt omdat de meeste net als ik hu radio op een lekker volume hebben staan waardoor het geluid niet waarneembaar is.

Zet je radio en ventilator maar eens uit en luister goed tussen de 80 en 120 km/h hoor je dan een “zingend” geluid ? Dan is je lager van de 6e versnelling naar de ballen !

coopers
                              Deelnemer

Even terug komend over dit onderwerp,ik heb bij deze 6 versn bak  enkel bij het terug schakelen en laten uitrollen in de versnelling een bijgeluid,schafend heel in de verte.Rijdende weg in elke versnelling hoor ik helemaal niets.Ook niet op snelheid,stil,Betreft een 13tdci astra H 2007.

Olie versn bak (rode kleur) is net ververst.

Kan ik wachten op onheil,of kan ik hier nog gerust duizenden km mee doorrijden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.