Vraag achterschokdempers schroefset

Forumindex Forums Modellen Astra Vraag achterschokdempers schroefset

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272467
    LorenzoGrootveld
      Lid sinds:
      7 September 2013

      Hallo mede opel rijders,

      Ik heb een vraagje over het bijgeluid van achter schokdempers van mijn schroefset.
      Ik heb vier maanden geleden ongeveer een vmaxx schroefset onder mijn auto gemonteerd

      maar nu als ik bijvoorbeeld over een klinker weg rijdt dan hoor ik een bonkend geluid achterin op de maat van de klinkers heel snel achter elkaar.

      Bij het onder de auto monteren waren de achter schokdempers eerst ook heel slap net alsof je zonder schokdempers rijdt na een keer door een woonwijk heen gereden te zijn was dit wel wat beter.

      Ik vind dat hij voor ook veel stugger geveerd is dan achter als ik op de auto leun voor veer hij nauwelijks in en achter toch wat meer.

      Groeten,
      Lorenzo

      #18288166
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Heb je datgene gedaan wat je met een schokdemper eerst moet doen voordat je hem monteerd?

        #18288167
        swebbie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 June 2015

          Dat probleem heb ik ook gehad. Knokkend geluid. Bij mij waren het de bevestigngsrubbers die strak tegen de bout/beugel zaten.. Bouten loshalen riant (koper)vet eraan en weer vastzetten en t was verholpen

          #18288168
          LorenzoGrootveld
            Lid sinds:
            7 September 2013

            @johanhummer9 wrote:

            Heb je datgene gedaan wat je met een schokdemper eerst moet doen voordat je hem monteerd?

            Wat is datgene ?

            #18288169
            LorenzoGrootveld
              Lid sinds:
              7 September 2013

              @swebbie wrote:

              Dat probleem heb ik ook gehad. Knokkend geluid. Bij mij waren het de bevestigngsrubbers die strak tegen de bout/beugel zaten.. Bouten loshalen riant (koper)vet eraan en weer vastzetten en t was verholpen

              De onderste schokdemperbout bedoel je ?
              Die loshalen met koper vet insmeren en weer monteren ?

              #18288170
              swebbie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 June 2015

                Ja, zo nodig beide. Als je em toch los hebt even nakijken en “datgene” doen;)

                #18288171
                johanhummer9
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 May 2011

                  @LorenzoGrootveld wrote:

                  @johanhummer9 wrote:

                  Heb je datgene gedaan wat je met een schokdemper eerst moet doen voordat je hem monteerd?

                  Wat is datgene ?

                  Je hebt dus niet voordat je hem gemonteerd heb een paar keer de demperstang helemaal in en uit gedaan?

                  #18288172
                  LorenzoGrootveld
                    Lid sinds:
                    7 September 2013

                    Je hebt dus niet voordat je hem gemonteerd heb een paar keer de demperstang helemaal in en uit gedaan?

                    Nee ik heb ze eigenlijk gewoon gemonteerd zonder ze eerst in en uit te drukken.
                    Zou dat geluid komen doordat ik dit niet gedaan heb ?

                    #18288173
                    swebbie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 June 2015

                      Een paar keer goed heen en weer doen helpt wel.. Je “spoelt” de olie even goed rond.. Kan alsnog, als je ze toch los haald om de bouten goed in te vetten

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.