Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › vraag aansluiten bij tankvuldop/hals
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2013 om 16:06 #17257676
hallo , ik heb van vandaag een benzineslag vervangen ivm lekkage , en toen zat ik wat verder te kijken.
en aan de binnenkant van me rechter wielkast tegen de tankdopvul hals zitten nog 2 hele dunne leidingen.maar die lopen dood , (auto is van een prutser geweest) waar moeten die op?
het gaat om een kadett e sedan met origineel een 1600 8 klepper waar later een c20ne is in gebouwd.
mvg johan
10 mei 2013 om 17:49 #18142510je bedoelt de slangetjes die hier aan horen te zitten
http://img689.imageshack.us/img689/34/20121007134730.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Eentje hoort op de achterkant van de tank. En de andere loopt op de velsrand van je tank en uiteinde nergens op aangesloten….Dit was bij mij maar de mijne is een carburateur en geen injectie dus weet niet of dat hetzelfde systeem is. maar dat weet iemand anders vast wel te zeggen10 mei 2013 om 18:57 #18142511Ja klopt die 2 aansluitingen bedoel ik
11 mei 2013 om 10:25 #18142512Ik heb ook twee van die slangen lopen,maar ze zijn behoorlijk verdroogd.Dus jou vraag,Johanhummer9, is ook voor mij van toepassing.
Ik zal ze moeten vervangen denk ik,alhoewel de auto netjes loopt.11 mei 2013 om 12:06 #18142513Het ene slangetje gaat idd naar de tank en het andere slangetje gaat naar het koolstoffilter die in het linker binnenscherm hoort te zitten aan de voorkant van de auto.
De benzine dampen worden op deze manier gefilterd het motorblok in gezogen.Hier zijn al heel veel topics over voor foto’s e.d. die gemakkelijk met de zoekfunctie te raadplegen zijn!
11 mei 2013 om 19:21 #18142514@patrick v voorn wrote:
Het ene slangetje gaat idd naar de tank en het andere slangetje gaat naar het koolstoffilter die in het linker binnenscherm hoort te zitten aan de voorkant van de auto.
De benzine dampen worden op deze manier gefilterd het motorblok in gezogen.Hier zijn al heel veel topics over voor foto’s e.d. die gemakkelijk met de zoekfunctie te raadplegen zijn!
Dat was het…..ik heb geen koolstoffilter.
@saluma wrote:
Ik heb ook twee van die slangen lopen,maar ze zijn behoorlijk verdroogd.Dus jou vraag,Johanhummer9, is ook voor mij van toepassing.
Ik zal ze moeten vervangen denk ik,alhoewel de auto netjes loopt.Bij mij waren ze half vergaan…..maar mijn motortje liep ook nog goed. Maar bij mij zou het apk afkeur geweest zijn…..Ik had alleen maar kleine stukjes…
8 juni 2013 om 15:04 #181425159 juni 2013 om 15:08 #18142516Ook bij mij hingen beide slangen gewoon los in de wielkast en kwam zelfs uit de rechter op de foto, water.
Maar het kan geen kwaad om het hele koolstoffilter eruit te halen met alles wat erbij hoort toch?. Zolang je het uiteinde op het blok maar afdopt9 juni 2013 om 15:10 #18142517Ik heb zoiets van, het zit er niet voor de lol, heeft heeft een functie.
Rik ;)
10 juni 2013 om 21:17 #18142518dat klopt. Alleen zijn bij mij de helft van de slangen verdwenen en is het filter zelf gebroken en de ophangbeugel zal ik zelf moeten gaan maken. Deze was ook weggerot.
Tegenwoordig maken ze overal snufjes voor om alles zo milieuvriendelijk te maken. Het lijkt mij dat dit ook zoiets is.
15 juni 2013 om 06:19 #18142519Als je dan toch bezig bent,plaats een vulhals van Astra-F op je Dett.Kunnen ze je tank ook niet leegzuigen.
Heb ik bij mn Ascona ook gedaan.Vereist een paar aanpassingen qua bevestigingen maar scheeld een hoop peut.
Ze hebben mn tank al 3 keer leeggezogen,word je snel genoeg strontziek van.15 juni 2013 om 09:01 #18142520@opelremco wrote:
Als je dan toch bezig bent,plaats een vulhals van Astra-F op je Dett.Kunnen ze je tank ook niet leegzuigen.
Heb ik bij mn Ascona ook gedaan.Vereist een paar aanpassingen qua bevestigingen maar scheeld een hoop peut.
Ze hebben mn tank al 3 keer leeggezogen,word je snel genoeg strontziek van.Oh ja, past dat ?
Daar kan je een How-To van maken als je tijd heb.
Er zijn vast meer mensen die dat dan willen ombouwen :)Rik ;)
15 juni 2013 om 09:19 #18142521Zal wel es een topic maken hierover.
16 juni 2013 om 16:58 #18142522Ik heb me vulhals nu uitgebouwd maar er was geen enkel slangetje meer echt intact. weet iemand welke aansluiting waar naartoe moet? Wat is het voordeel van een astra f vulhals t.o.v. Die van een kadett?
16 juni 2013 om 17:11 #18142523@kadettcabrio89 wrote:
Ik heb me vulhals nu uitgebouwd maar er was geen enkel slangetje meer echt intact. weet iemand welke aansluiting waar naartoe moet? Wat is het voordeel van een astra f vulhals t.o.v. Die van een kadett?
Goh, had je dat gisteren gevraagd dan had ik zo kunnen kijken voor je.
Toen had ik mn E “op de brug” zeg maar, maar dan op mijn manier, ik had dan zo kunnen kijken voor je.
Nu zou ik het niet weten wat waarop moet.Het voordeel van een Astra F vulhals zei Opelremco al he ?
Een Astra F vulhals is beter beschermd tegen benzinediefstal.Rik ;)
16 juni 2013 om 17:35 #18142524maar er zit zowiezo een tankdop met slot op? dan wordt het toch al moeilijk om de benzine eruit te krijgen toch?
ik kan helaas totaal niks zien van welke aansluiting waarvan is. Er zitten geen slangen op alleen stukken die ergens zijn blijven hangen op de vulhals.
16 juni 2013 om 21:10 #18142525Geloof me die dop met slot is zo los.Een schroevendraaier en een hamer is genoeg.
Het verschil zit hem dr in dat ze de slang niet in de tank krijgen bij de vulhals van de Astra.
Halverwege zit iets waardoor ze de slang niet verder kunnen krijgen.17 juni 2013 om 10:13 #18142526Ja oke ik snap wat je bedoelt. Misschien wel slim om om te bouwen ja. Iemand die weet welke aansluitingen waarvoor zijn?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.