Vraag 100 of 120pk

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Vraag 100 of 120pk

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    kat1

Hallo,

Ik ben een autoleek.
      Ik heb 10 jaar met een sportwagen gereden, wat niet mijn keuze was maar een gekregen paard kijkt men niet in de bek.
      Nu doe ik mijn zin, en kies ik bewust voor een gezinswagen en de voordelen daarvan. Ik wil een Meriva kopen.
      Daarnaast heb ik vaak met een Insigna diesel gereden.

Ik deed vandaag een testrit met een Meriva (nieuw type en benzine) van 100pk. Natuurlijk had ik het gevoel dat deze héél traag vertrok. Ik vraag me af of ik als autoleek het verschil zou kunnen voelen met een identieke wagen maar dan met 120 pk.
      Ik weet dat een gezinswagen geen sportwagen is en ben zeker bereid aan kracht in te boeten, maar vraag me af of er veel verschil zit tussen 100 en 120 pk.

Wie weet raad? Zou ik verschil voelen?

Groetjes en alvast bedankt mocht je reageren!!!

bart-gsi
      Deelnemer

Hij zal niet met een raketgang bij de stoplichten vertrekken maar alle beetjes helpen met die extra 20 pk

Andre_Ede

Denk dat als je vlotte auto’s gewend bent je beter direct naar een 140pk kan gaan, de Meriva is nogal hoog dus zal ook wat meer vermogen nodig hebben denk ik.

smileyspeedster
          Deelnemer

Je vergelijkt een non turbo met een turbo variant, en dat is niet helemaal eerlijk.
            Wat je aan acceleratie voelt is voornamelijk koppel, en niet zo zeer pk’s.
            De non turbo heeft 130nm, en de turbo 175. Dat is best een groot verschil.
            De 140pk turbo heeft dan weer 200nm, wat een kleiner gat is vergeleken met de 120pk/175nm turbo versie.

http://www.opel.nl/content/dam/Opel/Europe/netherlands/nscwebsite/nl_NL/11_Brochure_Library/Meriva/Meriva_specs.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ga eens met de turbo versie proefrijden, ipv die eco trutteschudder. :thumbup
            (de turbo is wel gelijk 3 mille instap duurder helaas :( )

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.