Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2009 om 12:50 #17215401
Hallo ik ben Viktor, 27 jaar, woonachtig in Amsterdam, nieuw op dit onderdeel van het forum. Heb hiervoor 2 A-manta’s gehad, en sinds kort, na lang zoeken, in het bezit van een C-Rekord coupe 1.9 uit 1969. Hieronder de foto (hoort bij het voorstellen geloof ik?).
Ik had een vraag: Ik zou er heel graag een ander blok in willen hebben, zat zelf te denken aan een 2.2 of een 2.4 en dan het liefst injectie en een 5-bak.
Er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn die zoiets al een keer gedaan hebben… Vandaar deze vragen: Zijn daar veel aanpassingen voor nodig? Wat zijn zoal de dingen die je tegenkomt? Raadt iemand het af, of is het ene blok geschikter voor een wissel dan een ander?
Ik ben zelf nog beginnend sleutelaar, en ga dit met een vriend van mij doen die vaker een blok heeft gewisseld, alleen nog nooit bij een C-rekord. Ik hoop er in ieder geval veel van te kunnen leren…
Vriendelijke groet,
Viktor Griffioen
PS heb nog gezocht naar topics waarin ditzelfde onderwerp behandeld is, maar heb ze niet gevonden… mochten ze er al zijn dan haal ik dit gewoon weer weg.
24 december 2009 om 12:55 #17574242welkom
misschien op t bigopels forum? daar zitten er heel veel die er wat anders in hebben hangen
24 december 2009 om 16:40 #17574243AnoniemLid sinds:
1 January 1970waarom naar t big opel forum sturen
hier zit ook wel t 1 en ander aan kennis
en t is n rekord dus 4 cilinder
big opels begiinen dacht ik pas bij 6:P:P:P:Pmaar ff naar de vragen
een 2.2 of 2.4 inbouwen
is heel goed te doen
onderblokken zijn gelijk aan jou 1.9 onderblokdus motor erin hangen steld niet gek veel voor
je kunt de carterpan en motorsteunen
van je oude 1.9 gebruiken;)
zit nu n 4 bak achter denk ik???bij een 2.4 kan het zijn dat je even t gat voor je olie pijlstok moet verboren
maar ik weet niet eens cker of dat wel nodig is in een c rekord??
verder zit er weinig verschil in t inbouwen van een 2,2 of een 2,4wel is het het mooist dat je alles erbij hebt
dus ook kabel boompje en computer inlaatdan is de tussen as wel 1 van de grootste problemen
en ook dat valt mee
die kun je eventueel op lengte laten maken en balanceren
bij b.v “techno trans” in veendam
(kan ook zijn dat er wel n tussen as van een ander type zo past???)wil je ook naar injectie dan zul je dus ook n retour op je
benzine tank moeten maken
of n tank zien te vinden van een a commodore gse
en een elektrische brandstofpomp plaatsenook moet je de zwarte draad naar je bobine vervangen
door een gewone draad
dit is origineel een weerstandsdraad
die na een paar seconden nog maar iets van 9volt doorlaat
en een injectie systeem heeft 12v wel nodig;)verder is het redelijk simpel
gewoon aan beginnen en loop je vast
hier even je vragen stellen;):thumbup24 december 2009 om 17:15 #17574244Je moet er van uit gaan dat alles mogelijk is
Wat een ander kan kan ik ook
zo ben ik zelf begonnen aan men eerste city
dit liep niet zo goed af voor het wagentje, dan maar
een kadett D 16v gebouwd heel veel plezier aan beleeft
dan een corsa GSI opgefrist, dan een kadett-c coupe
gerestaureerd (drie jaar liefst) dan een kadett-c sedan 16v
gebouwdJe zie vanalles in boekjes en op het net dus
jij kan dat ook !!!24 december 2009 om 17:42 #17574245is allemaal heel simpel:
zoveel mogelijk van je oude motor overzetten. zoals motorsteunen, carterpan en dynamo.
oliekoeler voor het blok
als je 5 bak erin wilt hebben gebruik je de tussenas van een rekord c automaat. of inkorten.
pook moet je ook inkorten van de 5 bak. of anders een nieuw gat boren in de tunnel. (zou ik zelf niet doen, dan hou je het allemaal nog origineel)
steunen maken voor het luchtfilter
dubbele brandstofleidingen
brandstofpomp achter
elektriciteit(maar een paar draden)
het mooiste zou zijn een schotje in de tank(of klein tankje ernaast) dat je daar de benzine uit kan trekken. omdat als de tank bijna leeg is en je gaat een bocht door. dat de pomp in plaats van bezine, lucht pompt.
24 december 2009 om 19:33 #17574246En als ‘t iets meer mag kosten hang je d’r een dikke zespitter in. Gezien het bouwjaar stelt het keuren naar 6 cilinder geen bal voor (geen typegoedkeuring nodig).
Misschien kun je nog makkelijk aan een goede 6 pitter komen dan aan een 2.4 maar het is uiteraard jouw feestje.24 december 2009 om 21:35 #17574247origineel gepost door henkjan_80
En als ‘t iets meer mag kosten hang je d’r een dikke zespitter in. Gezien het bouwjaar stelt het keuren naar 6 cilinder geen bal voor (geen typegoedkeuring nodig).
Misschien kun je nog makkelijk aan een goede 6 pitter komen dan aan een 2.4 maar het is uiteraard jouw feestje.enn 2500 6 cylinder koop je overal voor weinig geld
en een goede 3.0e koop je ook regelmatig voor niet zo veel geld
een 2400 word steeds moeilijker en duur net zo als een 2.2
en veel meer werk is het niet
om er een 6 cylinder in te hangen26 december 2009 om 11:08 #17574248AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad zou ik ook voor n 6 cilinder gaan
alles wat je nodig hebt kun je eventueel van een commodore gebruiken
zoals b.v een radiateurhooguit dat je daar wat ruimte voor moet maken in t front???
was bij m,n d rekord wel zo
toen ik die ombouwde naar 6 pitter;)26 december 2009 om 11:09 #17574249Tjeez
Dank voor alle reacties… kan ik zeker wat mee! Heb inderdaad ook over een zescilinder zitten denken, maar is misschien een dummy-vraag: trekt de rest van de wagen dat wel? Assen, constructie, en zo… Het zou wel het dikst zijn natuurlijk.
Groet Viktor
26 december 2009 om 11:15 #17574250AnoniemLid sinds:
1 January 1970opzich moet dat wel gaan
gezien er veel mensen ook n 6 pitter in een manta hangen en de originele assen gebruiken;)
maar er bestaat uiteraard
ook nog een a commodore
die heeft de zelfde carresorie als jou c rekorddus dan kun je de assen van die a commodore zo onder je c rekord schroeven
heb ik bij m,n d rekord ook gedaan;)
was iets van 500 kwijt voor een compleet onderstel
dus voor as achter as tussen as
was ook nog wat ander spul bij meende ik zoals trekhaak
stuurbekrachtiging enz;)was wel n topic over hier opt forum
enkel is dat verloren gegaan
bij de forum”crash”26 december 2009 om 12:58 #17574251‘t handigste is misschien wel een stokverrotte Commodore A proberen te vinden, complete aandrijflijn overzetten en klaar. Maar goed, moet je eerst zo’n commo vinden
26 december 2009 om 14:10 #17574252origineel gepost door motorviktor
TjeezDank voor alle reacties… kan ik zeker wat mee! Heb inderdaad ook over een zescilinder zitten denken, maar is misschien een dummy-vraag: trekt de rest van de wagen dat wel? Assen, constructie, en zo… Het zou wel het dikst zijn natuurlijk.
Groet Viktor
het hoef niet perse omgebouwd te worden voor een 6 cil.
zou wel mooi zijn.
meschien toch even op het bigopels forum kijken;) daar zit iets meer ervaring!
je pijl moet zeker omgezet worden en je olieaanzuigbuis ivm de carterpan moet omgezet worden als je een nieuwer type motor monteerdps: er is ook nog een rekord C/commodore A forum!
27 december 2009 om 15:20 #17574253origineel gepost door henkjan_80
En als ‘t iets meer mag kosten hang je d’r een dikke zespitter in. Gezien het bouwjaar stelt het keuren naar 6 cilinder geen bal voor (geen typegoedkeuring nodig).
Misschien kun je nog makkelijk aan een goede 6 pitter komen dan aan een 2.4 maar het is uiteraard jouw feestje.Hoe zit dat nou precies want vanaf wanneer heb je geen typegoedkeuring nodig en wat heb je wel nodig.
Of hoef je alleen naar rdw net als je een auto opnieuw invoert ??27 december 2009 om 15:23 #17574254AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik dacht auto,s van voor 10e maand 73
was geen type goedkeur opdus geen weggedragtest enz nodig
momenteel wordt er ook weer vanalles goedgekeurd bij de rdw
zelfs corsa,s met 2.016v turbo,s erindus momenteel is er weer vanalles mogelijk
maar dat kan ook maar zo weer veranderen bij de rdw
hoe dat komt dat wijzigen van regels????????????????????????27 december 2009 om 15:25 #17574255AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door henkjan_80
‘t handigste is misschien wel een stokverrotte Commodore A proberen te vinden, complete aandrijflijn overzetten en klaar. Maar goed, moet je eerst zo’n commo vindenis ook wel mijn idee
dan heb je alles en das vaak goedkoper dan losse onderdelenik had het geluk toen dat er iemand net een commodore gesloopt had
en heb ik alle delen in 1 x van kunnen kopen
op bak en motor na
maar die had ik al27 december 2009 om 15:32 #17574256origineel gepost door louwe 16 klepper
ik dacht auto,s van voor 10e maand 73
was geen type goedkeur opdus geen weggedragtest enz nodig
momenteel wordt er ook weer vanalles goedgekeurd bij de rdw
zelfs corsa,s met 2.016v turbo,s erindus momenteel is er weer vanalles mogelijk
maar dat kan ook maar zo weer veranderen bij de rdw
hoe dat komt dat wijzigen van regels????????????????????????Dus een rekord c met een V8 zou geen probleem zijn op kenteken te krijgen ??
27 december 2009 om 15:39 #17574257AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad dan volstaat een standaard keuring van de rdw
kostte iets van 50 / 60 euro;)ik zal de beslisboom wel ff weer opzoeken
en nog maals plaatsen hiero:thumbup27 december 2009 om 15:55 #17574258AnoniemLid sinds:
1 January 1970bij deze
dit heb ik zelf van een keurmeester gekregen bij rdw groningen
dus niet ergens van t net getoverd;)
27 december 2009 om 17:01 #17574259Beslisboom is sinds 1 mei 2009 niet meer van toepassing.
27 december 2009 om 17:19 #17574260Maar is het nu makkelijker om een auto van meer vermogen/liters te voorzien als voor heen,wat moet der gebeuren als je nu over de 40% vermogens stijging heen gaat?
27 december 2009 om 19:42 #17574261je krijgt gewoon een grondige keuring bij een RDW station. Als alles goed gaat ben je voor € 40 geloof ik klaar. Na een paar dagen krijg je je kenteken toegestuurd.
27 december 2009 om 21:06 #17574262Volgens mij is ‘t tegenwoordig dat de auto moet blijven voldoen aan de aanvullinde apk-eisen. Dus als het cilinderaantal wijzigt is dit dus niet van toepassing
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.