Voorwiellager Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Voorwiellager Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253262
    dragoneyesxx
      Lid sinds:
      24 December 2011

      Hallo forumleden,

      Mijn corsa B 1.4 16V uit 96′ is toe aan een nieuw linker voorwiellager. Dus ik met mijn dooie hasses mooi twee lagers bestellen. En vervolgens pas na gaan denken of ik deze wel zelf kan vervangen. Ik heb al heel wat rond gezocht op internet, maar kan nou niet echt duidelijk iets vinden hier over. Bij de ene opel kan het schijnbaar heel makkelijk zonder een pers en bij de andere weer niet??

      Ik heb namelijk deze besteld:
      http://www.autopartsonline.nl/nl/ao_list_specificatie.php?&art=200030&artoms=Wiellager+voorzijde,+past+links+en+rechts+-+buitendiameter+66+mm%3Cbr%3E” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

      Groetjes! king:

      Edit: En als het geperst zit, kan dat ook gewoon door iets zelf te hobbyen? of heb je echt een lochte pers nodig?

      #18079606
      Mr.F
        Lid sinds:
        3 November 2008

        Veerpoot moet eronder uit, de naaf eraf en dan de oude eruit persen en de nieuwe erin persen.
        Zo gaat het iig bij een Astra F en bij een Corsa B zal dat wel hetzelfde zijn.

        #18079607
        BlackDevil
          Lid sinds:
          4 January 2009

          Niet zelf aan gaan hobbyen. Grote kans dat je je nieuwe lager daarmee al direct beschadigt. Ik zou de fusee (het gedeelte waar het lager in zit) uitbouwen en dat meenemen naar Opel met de vraag of ze het oude lager eruit willen halen en gelijk een nieuwe monteren. Het wordt inderdaad geperst.

          #18079608
          dragoneyesxx
            Lid sinds:
            24 December 2011

            hmm oke dan zal ik binnenkort toch de veerpoten los halen en mee nemen naar een garage. :thumb

            #18079609
            Aapje
              Lid sinds:
              1 January 2009

              De fusé kan los van de veerpoot. Zitten onderaan twee bouten van de schokdemper.

              Meeste werk is de fusekogel los halen en de stuurkogel eruit halen.

              Daarna kan je de wielnaaf los pakken. Stukkie handzamer.

              #18079605
              dennisnmgn88
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 February 2012

                Ik weet niet of dit probleem ondertussen is opgelost, maar toevallig heb ik gister mijn linker voorwiel lager laten vervangen in de garage. Alle kosten in totaal €132,-.

                Ik vond het wel goed en heb hem daar mooi laten maken, ik had der geen zin in om zelf in de kou te gaan staan te klote terwijl ik niet weet wat ik doe:D

                #18079610
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Het enige wat je thuis niet kan doen is het persen van het lager. Dit moet onder een pers.
                  Elke garage heeft er wel 1.
                  En als je aankomt met een los fuseestuk willen ze wel even voor je bezig.

                  Het wil ook met een hamer, maar das beunwerk.

                  #18079611
                  Jurgen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2007

                    Met een pers en losse naven, kost het je circa 15 minuten. Dus het zal de kop niet kosten bij een garage om dat even te laten doen ;)

                    #18079612
                    dragoneyesxx
                      Lid sinds:
                      24 December 2011

                      Heb er nog geen tijd voor gehad ivb met school werk. Maar ik ga binnenkort gewoon de rotzooi eronder uit halen en naar de garage brengen idd. Kennis van me is garage houder dus die wil dat wel even doen. ;)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.