voorveer gebroken, kan je ermee doorijden ?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum voorveer gebroken, kan je ermee doorijden ?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    ElRenegado

Altijd fijn,
      ga je aanstaande vrijdag naar het buitenland, kom je er net achter dat er voor een veer gebroken is,
      zeker 15 a 20cm van de onderste rand af.

iemand enig idee of het verstandig is om ermee naar de ardennen te rijden ?

eigen garage heeft niet eerder tijd dan dinsdag,
      en vanwege het ontbreken van een veerspanner kan ik het niet zelf. (als ik al op tijd een setje veren kan scoren)

Nick-GSI
      Deelnemer

lijkt me niet verstandig, bij een vectra C wil de veer nog wel eens van de veer schotel afspringen als die gebroken is, en dan gaat de veer tegen de band aanlopen en heb je kas op een klapband ( al vaak meegemaakt bij vectra C )

ElRenegado

Hmmm ja dat willen we ook niet op de hobbelige belgische wegen meemaken.

dan maar ff kijken of ik ze ergens nog ff snel kan laten vervangen voor vrijdag.
          kan het helaas niet zelf aangezien ik geen veerspanner heb.

Anoniem

Die van mijn vorige Vectra brak ook, ik heb er wel voorzichtig mee doorgereden, want je moet ten slotte toch naar de garage, maar langer dan dat durfde ik ook niet. Zou het risico niet nemen!

marco-ehv

ik weet niet waar je vandaan komt maar hier in Eindhoven hebben ze een aantal “doe het zelf”garage’s waar je brug kan huren en inclusief het gereedschap kan/mag gebruiken, misschien een tip maar ik zou niet zo graag naar de ardennen rijden als je het weet dat de veer gebroken is, succes

ElRenegado

Heb een afspraakje kunnen regelen voor donderdag bij een universeel autobedrijfje waar een vader van een vriend van me werkt.
                hij doet het donderdag ff tussendoor.
                heb ik vrijdag iig nieuwe veren.

ElRenegado

Hoppa…. 412,50 eurotjes armer.
                  schokdemper bleek ook lek.
                  dus nu 2 nieuwe schokdempers en veren.

Maar rijd wel weer as nieuw.

Richard88

beetje duur, ik heb laatst alle 4 veren + alle 4 schokbrekers vervangen van een vectra C

Matariaal:

2x Schokbrekers voor € 120,30
                    2x Schokbrekers achter € 102

4x Chassis Veer € 218,38
                    Klein Matariaal € 10

Totaal € 450,68

Weet niet of hij er ‘tussendoor’ ook veel voor rekend per uur,. maar als die 412,50 alleen voor het matariaal is zou ik voortaan zelf ff wat bestellen

ElRenegado

hij heeft 2 uurtjes gerekend, 110 incl btw geloof ik voor arbeid, rest zijn onderdelen.

schokdempers kosten 105 ex btw per stuk bij mijn eigen onderdelen leverancier, en de veren 70 ex p.s..
                      Totaal 350 ex dus en ik krijg altijd 30% korting. dus 245 ex…

dus idd…. zelf vervangen is goedkoper…. maar dan moet het niet net voor een tripje buitenland gebeuren en je zelf geen tijd e.d. hebt.

maar, ach…. het rijd weer als nieuw…. geen rammel, geen kraakje…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.