Voorveer gebroken, een of per paar vervangen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Voorveer gebroken, een of per paar vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    pieterrademakers
    Deelnemer

Vandaag het onderste stukje van mijn rechter voorveer afgebroken. Stukje weggehaald en kan er gelukkig gewoon mee doorrijden, moet je nu beide vervangen of volstaat 1?
      Iemand in de buurt van Nijmegen toevallig handig hierin?

soepkiepe
      Deelnemer

je voorvader is gebroken? aii :jerry

als je voor een 2ehands gaat kun je gokken op 1.

als je een nieuwe wil kopen zou ik voor 2 gaan, de nieuwe is vaak wat stugger en zo dan de oude waardoor de oude vaak ook sneller kapot gaat.

pieterrademakers
        Deelnemer

Jep de ipad maakt zelf leuke woorden! Ik zal eens tweedehands kijken maar ik vrees dat het dan toch twee nieuwe moeten worden.

Famempeters

je kan ook een complete poot 2e hands kopen hoef je allen die 2 bouten bij de schijven los te halen dus geen veer om zetten !!!!!! zal je 50-75€ kosten dan kan je het zelf .

echter persoonlijk zou ik kiezen voor 2 stuks nieuwe veren maar ik heb spanners voor de veren (en kan het zelf ) dan is dat makkelijk praten en dan ben je 100€ voor een stel kwijt staan nieuwe zat op markt plaats .

Bert

Opeltje17
            Deelnemer

Gewoon 2 nieuwe bestellen/halen zelf de poten demonteren, en alleen de veren laten vervangen en zelf de poten weer monteren.

Als je een 2de hands poot koopt weet je ook nooit wat je hebt.

pieterrademakers
              Deelnemer

Iemand een idee hoeveel tijd/geld het kost beide veren te vervangen

pieterrademakers
                Deelnemer

Mmmm, een complete veerpoot voor 60€. Hoef je alleen de twee bouten los te halen? Bovenin zit deze niet vast?

soepkiepe
                  Deelnemer

voorpoot zit onder de motorkap boven aan vast met 2 of 3 bouten (geen idee bij jou auto, mijne heb er 2)
                    verder moet je je fusee kogel los maken, je stuur kogen, je aandrijfas dus het is niet ff 2 bouten ;)
                    het werk valt op zich wel mee hoor, alleen de stuur kogen en de fusee kogen willen in sommige gevallen wel eens muur en muur vast zitten.

Famempeters

je gaat toch de wiel naaf niet mee vervangen boven de naaf is de poot deelbaar door 2 bouten los te halen zal lekker zijn bij een nieuw schokbreker dat je een hele poot met naaf moet kopen ??????, verder zit er een stabilisator stangetje en natuurlijk boven met 1 grote of 2 of 3 kleine moertjes 13 .

heb net 2 van een b vectra gedaan zit ff makkelijker bereikbaar als onder de paravaan .

dus wel ff nadenken soepkiepe

er staat op marktplaats afgemonteerd setje veren voor 20€ dat is geen geld die gok kan je best doen poten repareren een uurtje of 2 – 3 denk ik

Bert

theunm

het advies is om veren of schokbrekers per as te wisselen.

Famempeters

bij deze zie marktplaats advertentie 72119484 daar staat een complete poot te koop voor 75€ kan je zo omwisselen ,, ook duidelijk te zien daar is dat je al die onzin niet hoeft loste halen aandrijfas fusee , stuurkogel ???? hij is gewoon door 2 bouten sleutel 18-19 os te nemen. verder ja 2 nieuwe veren zie ww.winparts.nl of http://www.voordeelparts.nl (Katy) goedkoopste ben je net ff 100€ kwijt de 2 dus het is een keuze die je maakt met die ene poot van marktplaats je het is een rechtse dus bij rijders kant die zit er met een half uur onder .
                          zo simpel is dat en ja ik ben een beun . jammer dat Beuningen zo ver weg is Nimwegen
                          is niet om de hoek

Bert

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.