vooruit beslaat…………..Koelvloeistof wordt minder

Forumindex Forums Modellen Corsa vooruit beslaat…………..Koelvloeistof wordt minder

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233489
    toet007
      Lid sinds:
      14 March 2010

      Goedemiddag,

      Ik heb de auto nu ruim een jaar en sinds een maand of twee heb ik een apart verschijnsel, iedere keer als ik ga rijden dan beslaat mijn vooruit, of ik de kachel op 4 zet of op 1 het maakt niks uit, hij blaast wel gewoon warme lucht en waar ik voel bij het raam daar voel ik het ” waaien”

      Als me ruit beslaat, is het echt behoorlijk condens, nog net geen lopenende druppels.

      Ook lijkt me koelvloeistof ergens weg te lopen, want heb plusminus 500 km gereden en er 1 ltr bij moeten gooien.

      Ook als ik de condens weg wrijf lijtk het iets vettig te zijn.

      Weet iemand wat er loos is….

      thnx

      #17826496
      Botho
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 May 2009

        Het kan een lekke koppakking zijn.Heb je witte rook? Zijn de koelslangen keihard? Of misschien 1 van de slangen poreus of de waterpomp kapot. Zou het systeem ergens onder druk laten zetten…

        #17826497
        toet007
          Lid sinds:
          14 March 2010

          Geen witte rook uit me uitlaat…..

          Maar na wat speurwerk, is het waarschijnlijk mijn radiateur kachel, want bij de passagiers stoel op de vloer is het ook nat, want bij een lekker radiateur kachel gebeurt dit.

          Ook als de kachel op de hoogste stand staat bllast deze verdampte koelvloeistof naar binnen wat condenseert tegen je ruit, en een vettige waas achterlaat, kachel wordt ook niet echt super warm.

          Althans volgens de diverse ”google” berichten.

          Morgen gaat hij naar de garage, ik hou jullie op de hoogte…

          grtz…

          #17826498
          Jurgen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 September 2007

            Dat zou ook mijn diagnose zijn dan, kan haast niet missen ;)

            #17826499
            Junior125
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2006

              is gegarandeerd je kachelradiateur.
              al n paar keer moeten vervangen voor andere die hetzelfde probleem hadden.

              #17826500
              Gerrit78
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 December 2010

                [rquote=1880127&tid=143635&author=Junior125]is gegarandeerd je kachelradiateur.
                al n paar keer moeten vervangen voor andere die hetzelfde probleem hadden.[/rquote]

                Klopt heb dit zelf ook meegemaakt.

                Mvg, Gerrit

                #17826501
                toet007
                  Lid sinds:
                  14 March 2010

                  Auto is inmiddels gemaakt, hij heeft er 1 of ander middel in gedaan en mogelijk dat het nu over is, hij heeft een test rit gemaakt en zei dat ie niet meer beslaat, de rare lucht ruik ik in ieder geval niet meer…..

                  En hij heeft gelijk me kachel filter eruit gehaald…….deze zat helemaal dicht…..

                  € 188,95 lichter.

                  Hij melde wel dat als er een nieuwe radiator kachel in moet deze € 115,00 ex. btw nieuw gaat kosten en 4 uurtjes monteren a € 55,00 per uur

                  #17826502
                  sjoerdie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 September 2005

                    dure reparatie….

                    zoon busje lekmiddel koop je voor 10euro ofzo bij de automaterialenzaak….

                    interieurtfilter..15euro ofzo

                    en dat spul is eigenlijk een lapmiddel, bijv op vakantie met lekker radiateur, of onderweg.

                    #17826503
                    angelg7
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 May 2006

                      idd dat middel, stopt niet alleen lekjes maar ook kleine kanalen in je radiateur, cilinderkop enz.
                      Wist niet dat er nog zulke garages waren.
                      Hopelijk krijg je nu niet meer ellende, doordat er kleine kanaaltjes verstopt zitten.

                      #17826504
                      astra-99-dti2
                        Lid sinds:
                        4 November 2009

                        en dan daar 188 euro voor vragen ??
                        ik was toch echt dan wel op zoek gegaan naar andere garage,

                        of hebben ze half nederland door gereden om hem te testen,
                        vind het bedrag wel erg hoog.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.