Voorstoelen Senator A1 verwijderen , stoelverwarming ?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Voorstoelen Senator A1 verwijderen , stoelverwarming ?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    autounion

Hallo.
      Een vraagje de voorstoelen van mijn Senator A1 moeten verwijderd worden in verband met het reinigen van de bekleding van stoel en vloertapijt. Het werkplaats handboek zegt niet veel meer dan:” Demonteer de stoel”
      Graag een duidelijke demontage beschrijving van de werkzaamheden. OOK wil ik het gaspedaal verwijderen., maar daar vindt ik helemaal niets van terug. Zit dat door de bodem heen vast?
      Aan de bestuurdersstoel zit aan de linker kant onder de zitting op het frame een piepklein tuimelschakelaartje. Kan dat van een”optie” zijn : In dit geval stoelverwarming? Een van de draden zit op massa, de andere liep door tot in de motorruimte , maar is door een eerdere bezitter afgeknipt. Waar heeft deze andere aansluiting gezeten.? Er loopt niets door naar de zekering kast. Alhoewel er wel een grote zilverklerige zekering in de kast zit, waarbij vermeld staat in de boeken : stoelverwarming en elektrische raambediening. ?

Graag commentaar met dank Dirk

champo
      Deelnemer

Ik neem aan dat ze op dezelfde manier vast zitten als bij een Monza.

stap 1: Schuif de stoel helemaal naar voren en draai de bouten eruit die je ziet zitten

stap 2: schuif de stoel weer naar achter en draai de voorste 2 bouten eruit.

stap 3: til stoel uit de auto.

Eventuele bekabeling netjes los maken.

fluks
        Deelnemer

zit bij een a2 senator met 3 imbusbouten vast in de slee in het interieur en 1 moet je vanaf de bodem losdraaien gaspedaal wijst vanzelf als je het tapijt er uit hebt

autounion

origineel gepost door fluks
            zit bij een a2 senator met 3 imbusbouten vast in de slee in het interieur en 1 moet je vanaf de bodem losdraaien gaspedaal wijst vanzelf als je het tapijt er uit hebt

Gaspedaal staat met een soort voet OP het tapijt, vandaar mijn vraag ik krijg het tapijt niet omhooggetild over de voet heen.

Dirk

fluks
            Deelnemer

zitten er op die voet ook ronde plastik pennetjes dan moet je deze eruit drukken en trek je de pedaal er zo af

champo
              Deelnemer

Gaspedaal zit met 4 nokken vast. Die nokken moet je nar binnen zien te duwen met een schroevendraaier, en dan kan je hem omhoog trekken. Die nokken vallen zeg maar in inkepingen in de voet van het gaspedaal.

Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg..

___Rebel___

Doe het wel voorzichtig, want hij breekt zo af.

Maar geen nood, opelforever heeft ze nieuw liggen:D

Ruud B

origineel gepost door fluks
                    zit bij een a2 senator met 3 imbusbouten vast in de slee in het interieur en 1 moet je vanaf de bodem losdraaien

Dat laatste is inderdaad een vervelend verrassing want dat is ook nog eens midden onder de auto.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.