Voorstelrondje Mike

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Voorstelrondje Mike

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261530
    mikey1976
      Lid sinds:
      28 October 2013

      Hallo allemaal,

      ik ben Mike,37 jaar, en ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een grijze opel corsa gsi uit 2001. Mijn vorige auto was een 7 serie uit 1998 dus ik ben gedownsized. Maakt niet uit, ik heb veel plezier aan het corsaatje ;-)

      Er is alleen 1 probleem op dit moment, er brandt een geel lampje op het dashboard. Na zoekwerk op internet en in het boekje van opel kom ik op de storing uitlaatgascontrole?

      van de week gereset door het autobedrijf maar na 2 dagen weer terug. Iemand suggesties?

      groet
      Mike

      #18183388
      simon1977
        Lid sinds:
        27 October 2013

        @mikey1976 wrote:

        Hallo allemaal,

        ik ben Mike,37 jaar, en ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een grijze opel corsa gsi uit 2001. Mijn vorige auto was een 7 serie uit 1998 dus ik ben gedownsized. Maakt niet uit, ik heb veel plezier aan het corsaatje ;-)

        Er is alleen 1 probleem op dit moment, er brandt een geel lampje op het dashboard. Na zoekwerk op internet en in het boekje van opel kom ik op de storing uitlaatgascontrole?

        van de week gereset door het autobedrijf maar na 2 dagen weer terug. Iemand suggesties?

        groet
        Mike

        welkom mike vanuit heerenveen fr. :thumb
        ik heb overgens geen idee welk probleem het is

        #18183389
        Corsa_B_66
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2007

          Hi Mike,

          Welkom op deze gezellige forum :thumb

          Heb je de corsa wel uit laten lezen? Zo ja, welke fout code kwam er naar voren? Of heeft de garage gewoon de foutcode gereset in de hoop dat ie niet terug zou komen? Als ie steeds terug komt, is er toch ergens een storing. Een foutcode zegt meer en weetje in welke richting je moet zoeken om het te verhelpen.

          #18183390
          mikey1976
            Lid sinds:
            28 October 2013

            Hoi,
            Het autobedrijf waar ik de auto gekocht heb, heeft van de week de melding gereset, dus ik weet zelf de foutcode niet. Hetzelfde lampje kwam na het resetten na 2 dagen weer terug.
            Ben vandaag terug geweest naar de verkoper en die heeft me naar een garage gestuurd met de mededeling dat het wel goed zou komen. Deze garage constateerde dat de melding bij ieder
            Contact terugkwam en niet te resetten was. Hij zou overleggen met de verkoper.
            Ik wacht nog steeds op antwoord :(

            #18183391
            mikey1976
              Lid sinds:
              28 October 2013

              Hoi, het lampje wat brandt lijkt op een motormanagementlampje.
              Ik heb even gegoogled en het kan helaas van alles wezen
              Tot regelklep, lambdasonda en kat aan toe
              Wat een drama

              #18183392
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Welkom,

                Waar kom je vandaan?? misschien dat er een forum lid in de buurt woont die hem wil uitlezen, heb je in ieder geval een foutcode.

                #18183393
                mikey1976
                  Lid sinds:
                  28 October 2013

                  Hoi,
                  Woon in Heemstede, zou top zijn, dan weten we wat meer

                  #18183394
                  Kermitkiller
                    Lid sinds:
                    26 March 2005

                    ook welkom hier :thumb

                    #18183395
                    mikey1976
                      Lid sinds:
                      28 October 2013

                      Dank voor de welkome ontvangst op het forum
                      ben benieuwd wat ik hier allemaal te weten kan komen
                      Gisteren in ieder geval een aanpassing aan de auto gedaan. Mijn originele filter vervangen voor een simota vervangingsfilter. Merk nog niet echt verschil.
                      Het lampje brandde al voordat ik het filter vervangen had, dus daar komt de melding helaas niet vandaan ;-)

                      #18183396
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        Ik woon in Heemskerk om en nabij een half uurtje rijden je mag een keertje langskomen dan lees ik hem voor je uit.

                        Heb de zelfde motor als jij dus kunnen we eventueel wat uit wisselen.

                        #18183397
                        mikey1976
                          Lid sinds:
                          28 October 2013

                          Hoi,
                          bedankt voor de hulp. Ik wacht even het antwoord van de verkoper/garage af. Mocht dit niet bevredigend zijn dan hou ik je hulp in gedachten. Ik ben ook benieuwd naar de storingscode dus die zouden we uit kunnen lezen. Dan weet ik waar ik aan toe ben als ik geen resultaat krijg bij de verkoper/garage
                          Ik hou je op de hoogte

                          #18183398
                          mikey1976
                            Lid sinds:
                            28 October 2013

                            hoi allen,
                            vandaag de auto gestart en warempel, het lampje waar ik al een paar dagen tegenaan zit te kijken dooft. Vandaag de hele dag gereden, meerdere keren gestart en hij blijft weg.

                            Op goed geluk??

                            #18183399
                            mikey1976
                              Lid sinds:
                              28 October 2013

                              Hoi,
                              het lampje komt, blijft 2 tot 2,5 dag aan en verdwijnt vanzelf helaas. Daarna is hij er weer. los contactje, ander probleem? Weet het niet meer. Google geeft teveel antwoorden en opties.
                              Opeltje17, heb jij een uitleesapparaat? Ben benieuwd wat nu de foutcode is, dat scheelt weer zoeken en dingen uitsluiten. Wil graag een afspraak voor uitlezen maken als je tijd hebt. Heemskerk is inderdaad vlakbij
                              Hoor graag van je
                              Groet Mike

                              #18183400
                              Opeltje17
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 January 2012

                                @mikey1976 wrote:

                                Hoi,
                                het lampje komt, blijft 2 tot 2,5 dag aan en verdwijnt vanzelf helaas. Daarna is hij er weer. los contactje, ander probleem? Weet het niet meer. Google geeft teveel antwoorden en opties.
                                Opeltje17, heb jij een uitleesapparaat? Ben benieuwd wat nu de foutcode is, dat scheelt weer zoeken en dingen uitsluiten. Wil graag een afspraak voor uitlezen maken als je tijd hebt. Heemskerk is inderdaad vlakbij
                                Hoor graag van je
                                Groet Mike

                                Zie PM

                                #18183401
                                mikey1976
                                  Lid sinds:
                                  28 October 2013

                                  Dankzij Luuk weet ik wat meer, scheelt een hoop onderdelen vervangen

                                  Top Luuk

                                  groet
                                  Mike

                                  #18183402
                                  mikey1976
                                    Lid sinds:
                                    28 October 2013

                                    Lampje is vooralsnog uitgebleven ;-)

                                    #18183403
                                    mikey1976
                                      Lid sinds:
                                      28 October 2013

                                      Lampje is weer teruggekomen, heeft ongeveer een week niet gebrand na het resetten door Luuk

                                      Nu weet ik dankzij Luuk welk foute onderdeel ( 2de lambdasonde) er vervangen moet worden, op naar de 13e maand ;-) en dan vervangen

                                      Groet
                                      Mike

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.