Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › voorstellleuh
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2012 om 03:23 #17249251
Heu Ik ben Bart uit gemeente Heerenveen. Ik ben een geval apart, woon mn hele leven in friesland maar spreek geen woord fries. Allereerst vind ik de taal niet mooi (persoonlijke mening heb ik recht op) ten 2e praat mn hele familie plat. voor mij is het bijvoorbeeld zeer apart om op tv getinte mensen die amper 2 jaar in nederland wonen, fries te zien praten.
Ik heb een aantal hobbys te vinden op http://www.bartbosma.eu” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb een 10 tal jaar op opgevoerde brommers rondgereden, op het laatst verving ik zelf zelfs de big-end lagers, die balanceerde ik met meetklokje geimproviseerde V-stukjes in de bankschroef en persje erbij en bronzen moker enzo, was wel grappig dat zon handmatig tot op de 0,01mm gebalanceerde krukas zonder balansas stiller liep dan een standaard motor met max 0,05mm fabrieksafwijking aan de krukas, ondanks de aanwezige balansas.
Sinds 1 dec 2010 heb ik eindelijk mn autorbw gehaald, dit omdat men ruitesproeiers op achterruiten bij autos ging installeren, en ik niet altijd met mn vizier dicht reed. En in nederland rijden nu eenmaal van die asociale arrogante kwallen rond die slechts 1 hobby hebben en dat is andere mensen het leven zuur maken.
Ik had voor mn auto rijbewijs, al een jaar een ouwe porsche 944 1e uitvoering.
De duitse degelijkheid sprak me wel aan, incombinatie met het budget feit en uiterlijk, en de 160pk die zon 4 cilinder toch nog heeft.
Later voor de lol een Porsche 928 1979 gekocht, ik wou een van de 1e uitvoering ivm als de distr riem knapt er geen kopschade ontstaat. echter tijdens afstellen van de k-jetronic was het oliepijl stiekem opeens te laag en dus moet ie nu geopereerd worden aan (hopenlijk enkel) de drijfstanglagers, alsmede ff uitvogelen waarom het spruitstuk van boven blank staat met olie.Via mn vader (gepensioneerd autohandelaar, nu voornamenlijk hobbyist) zeer goedkoop aan een afgedankte E-kadett gsi cabrio gekomen, wel met wat werk. Zo hing de rechterdeur er los in, scharnieren verrot. Dit doordat men het onnodig vondt de binnenspatborden bij de voorwielen te monteren, en vervolgens het nodig vond om de auto te degraderen tot pekelbak (alsmede het interieur uitermate enthousiast te impregneren met tabaksrook).
Inmiddels is dit gelast door een zeer bekwame meneer waarvan ik niet zeker ben of hij het waardeert als ik z’n bedrijfnaam zou noemen.Ik heb nog wat vraagjes over de kadett, maak ik nog n topic over.
Ik ben 99.9% zeker dat het de oude kadett van Pipo is.
Dus vanuit Eindhoven is die auto in 2 jaar verhuisd naar friesland.Ben em nu aan het APK klaar maken, ook omdat de porsche 944 wat kuren heeft, het beter is dat die even een tijdje stilstaat voor wat extra aandacht. En een cabrio zomers is toch nog wat leuker.
Ben niet van plan de auto echt volledig te gaan restaureren, al zou dat naar mijn mening wel moeten, gezien de vele (onopvallende) roestplekjes. Dit omdat ik andere prioriteiten heb (waaronder genoemde porsches).
Ook zou de body volledig onder handen moeten worden genomen om em echt mooi te krijgen, (n deukje uitdeuken , en het geheel opnieuw spuiten) wat niet onder mijn expertise valt en ik ook geen geld voor over heb. Ik ben meer van het plekje schuren, evt staalplamuur, anti roest primer van de action erop, lakstift / spuitbusje erbij en klaar.Nyway, mn laatste hobby is met mn android foon icm Torque app icm een ELM 327 odb2 bluetooth apparaat ecus uitlezen voor kennissen, maar ik sta nog niet te springen om in een dergelijke auto te gaan rijden, ik wil liever zelf fatsoenlijk aan mn eigen auto kunnen sleutelen zonder alteveel poespas.
Hoop hier dus terecht te kunnen indien ik hulp nodig ben bij de kadett, en ik moet nog even de regels lezen hier mbt handelaren, want mn pa heeft nog een andere kadett e cabrio te koop.
Weest gegroet,
Bart13 juni 2012 om 21:49 #18033304welkom hier :thumb
13 juni 2012 om 21:52 #18033305AnoniemLid sinds:
1 January 1970:wors Welkom :thumb
13 juni 2012 om 22:07 #18033306welkom hier mooi kadett e
30 september 2012 om 16:57 #18033307das grappig mijn eerste auto (opel ascona) kwam nog bij jou vader vandaan.
maar welkom hier.
30 september 2012 om 18:49 #18033308@marcelboukes wrote:
das grappig mijn eerste auto (opel ascona) kwam nog bij jou vader vandaan.
maar welkom hier.
Denk dat je beter kunt zeggen, (zoals wij dat in Brabant zeggen:) Houdoe :jerry
Heeft namelijk 2 hele berichten geplaatst en zijn Kadett staat op marktplaats:
http://auto.marktplaats.nl/opel/588493392-opel-kadett-2-0-gsi-cabrio-1989-8-klepper.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Check ook even het aantal eigenaren van de Kadett: 27 :wtf Ik zeg die auto gaat je niet bevallen :hmmz
9 juni 2013 om 11:24 #18033309Hey, ik tuf nog steeds in dat ding rond hoor. lol
stond idd op mp omdak geld nodig had, niet omdak er nou vanaf wil ofzo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.