Goede morgen,
Ik heb me volgens mij 5 jaar geleden al geregistreerd op dit forum, af en toe gekeken maar nooit echt aktief geweest.
Destijds reed ik een oude Astra F Station 1.7TD , deze heb ik april vorig jaar na dik 450.000km trouwe dienst ingewisseld voor een Vectra C Station 1.9 CDTI 150 Cosmo uit 2005 met 130.000km. De auto is uitgerust met allelei opties als lederen bekleding, electrischse stoelen met geheugen, navigatie (helaas geen kleur), schuifdak etc etc.
Nu 11 maanden en 40.000km verder al enige reparaties achter de rug.
Bij aankoop wist ik dat de DMF slecht was (was eenvoudig te horen), dus ik heb nog een flink bedrag van de vraagprijs af kunnen krijgen.
DMF en koppeling zijn vervangen.
Op vakantie gingen de nokkenas sensor en de startmotor gelijktijdig stuk. (Vermoed dat de sensor stuk ging, en de prutser bij de locale opelboer de startmotor in de soep heeft gedraait bij het testen, maar nietst te bewijzen)
Ruitenwissermotor vervangen
En motor van recirculatieklep vervangen.
Eind vorig jaar het Fiat plaatje bij de EGR geplaatst, een hele verbetering.
Komende week krijg hij een grote beurt en gaat er een setje Eibach veren met Bilstein B6 dempers onder.
Planning is ook om dit jaar een EDS tuning te laten doen om de EGR helemaal uit te schakelen.
Verder zou ik graag mijn spiegels upgraden naar klapspiegels. Maar dat is iets voor de langere termijn.
Foto’s volgen binnenkort