Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Voorstellen / tuning
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2014 om 01:09 #17263593
Goede avond ik zal me even voorstellen , ik ben benjey 20 jaar en ik heb onlangs mijn eerste ( auto )opel astra 1.4 l benzine uit 2011 gekocht , de auto is bijna perfect er zit een grootscherm navigatie in en alle standaard opties, allen de auto is eerg sloom, als ik 100 rij en het gas pedaal helemaal intrap duurt het echt lang voordat ik bij de 120 ben, ik heb het gevoel als ik het gaspedaal met 50 procent intrapt het even lang duurt tot ik bij de 120 als met vol gas , hoe kan dat?
Ps als het hard regent en de verwarming staat aan word mijn voorruit beslagen ? Is dat normaal ? Ik druk dan altijd op een knop en binnen no time is de vooruit helder , maar her is echt irritant , soms moet ik wle om de 3 minuten erop klikken, ( zuipt m’n benzine ook weg ??)Ps tips om de auto wat meer power te geven zonder de auto schadelijk te maken of de waarde ervan daalt ,
Mvg
24 januari 2014 om 05:16 #18210326Als het een 1.4 turbo is is er nog wel leuk wat aan te doen zoniet, zul je wat meer moeten schakelen en het nieuwe rijden wat je geleerd hebt over boord moeten gooien. Ofwel schekel eens een versnelling terug. Is dat de knop van airco? Of hoe ziet de knop eruit waneer je de vooruit wil ontdoen van vocht? Of kijk eens op de website van dbilas
24 januari 2014 om 10:14 #18210327Er branden geen lampjes op je dashboard bij het inhouden? Slaat de motor ook over of stotterd hij bij volgas?
24 januari 2014 om 10:28 #18210328Je kan de luchtinlaat veranderen, chippen en spagettie spruitstuk en een sportuitlaat van voor tot achter eronder en dan heb al wat meer pk`s.
Interieurfilter vernieuwen misschien?
24 januari 2014 om 13:04 #18210329gebruik eens de zoekfunctie, het chippen is al vaker aan de hand geweest, vooral de 1.4, standaard is het een astma ipv astra.
restrictiepijpjes eruit en laten chippen scheelt veel, het wordt het natuurlijk niet meteen een 300PK monster van maar hij wordt wel vlotter, vooral het optrekken in lage toerentallen.wat betreft aanslaan van de ramen, weet je zeker dat je de schakelaar niet op binnen circulatie hebt staan ?
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;24 januari 2014 om 15:57 #18210330Welkom
Off topic : ik snap nooit dat mensen een auto kopen en achteraf klagen dat ie langzaam is, net alsof ze die auto blind hebben gekocht zonder proef te rijden
24 januari 2014 om 20:09 #18210331wat het optrekken betreft zal je met chippen wel al een hele verbetering merken heb zelf mijn wagen ook laten chippen en je merkt echt wel een groot verschil,,dat aanslagen van de ramen hoor je wel meer bij opel heb ik al gemerkt er zijn meer mensen die met een opel bij regenweer daar last van hebben,, heb ooit ook eens ergens gelezen dat dit een soort ziekte van opel is of dit waar is daar durf ik natuurlijk niet over oordelen.
grtz
25 januari 2014 om 00:14 #18210332Bedankt voor jullie reacties
@botho de auto slaat af als ik de koppeling te snel losslaat ( zonder er gas by te geven ) maar dat is normaal, ik moet de koppeling wel 2 à 3 seconde vast houden wil de auto niet afslaan , daarom geef ik altijd gelijk gas als ik de koppeling los laat en dan kom ik al gauw by de 3000 toeren, hy stottert niet , het heeft gewoon geen verschil met half gas en vol gas , het verbruik word er allen maar meer, ( dat zie ik op de boordcomputer ) maar hy word er niet sneller op :s,@haasje , het is helaas een 1.4 zonder turbo ..
Het is een knop die vierkant is met drie strepen erin,
@opel MarkU bedoelt het pijltje met een boog, nee die heb ik niet aan staan
Ik heb serieus over na gedacht om de auto te laten chippen, ik ben langs een chip tunning bedrijf geweest waar ze de auto konden laten chippen voor 400 euro, dan zou ik 15 pk erby krijgen met 30 koppel, er werd ook verteld dar er dan euro 98 getankt moest worden ivm met de verbranding, allen wat mijn tegen houd is, dat ik bang ben dst de motor veel sneller slijt en de waarde van de auto er niet op vooruit gaat , garantie vervalt enz enz
Mvg groet
25 januari 2014 om 00:18 #18210333Voornamelijk als ik op de snelweg zit in de 5 e versnelling heeft het niet echt een verschil met half gas en volgas, het lijkt wel alsof de auto zich inhoud met volgas Indd 5 e versnelling ,
25 januari 2014 om 09:13 #18210334@benjey, je hoeft geen euro98 te tanken, doe ik ook niet, en sneller slijten doet hij ook niet, fabrieksgarantie wordt bij goede tuners overgenomen.
sneller slijten doet een auto enkel als je hem aftrapt en dan maakt het niet uit of je gechipt bent of niet.
@johanhummer, tijdens een proefrit heb je niet genoeg tijd om echt ervaring op te doen, je let dan meer op gekke geluiden en wegligging, en op papier heeft hij meer vermogen als bijvoorbeeld een astra G 1.6 8 klepper, helaas blijkt in praktijk dat de 1.4 astra H trager is, met name door de strengere milieueisen en het hogere gewicht, makkelijkste manier om die te omzeilen is chippen, want die onzinnige milieu eisen hebben we niks aan een goed lopende auto wel. :jerry
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;4 februari 2014 om 23:50 #18210335Dus 400 euro is het zeker waard voor 15 nm koppel en 15 pk erbij
5 februari 2014 om 00:17 #18210336@Benjey wrote:
Dus 400 euro is het zeker waard voor 15 nm koppel en 15 pk erbij
ik vind dat het zeker niet waard
5 februari 2014 om 06:38 #18210337@opel-mark wrote:
@johanhummer, tijdens een proefrit heb je niet genoeg tijd om echt ervaring op te doen, je let dan meer op gekke geluiden en wegligging, en op papier heeft hij meer vermogen als bijvoorbeeld een astra G 1.6 8 klepper, helaas blijkt in praktijk dat de 1.4 astra H trager is, met name door de strengere milieueisen en het hogere gewicht, makkelijkste manier om die te omzeilen is chippen, want die onzinnige milieu eisen hebben we niks aan een goed lopende auto wel. :jerry
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Dat ligt dan geheel aan jezelf en hoe lang je je proefrit maakt. Met de aanschaf van m’n huidige auto ben ik meer dan een halfuur gaan rijden en met de motor zelfs 45 minuten.
@Benjey, als je echt een aanzienlijk snellere auto wilt, zit er niets anders op dan ofwel aardig wat geld uit te geven aan je huidige auto of deze te verkopen en een snellere wagen terug kopen.5 februari 2014 om 07:16 #18210338Wou zeggen, een goede proefrit doet wonderen, van alle wegentypen.
Paar keercdoor halen en proberen.
Bij accelereren in 5 moet je geen wonderen verwachtwn, terugschakelen doet wonderen.
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
5 februari 2014 om 08:21 #1821033920 jaar en dan al een Astra J rijden, doe ik je niet na.
Gefeliciteerd met je aankoop. Mocht je de auto wat sneller willen hebben neem dan eens contact op met Unlimited Tuning in Amersfoort.
Zij hebben veel ervaring met Opel’s en ook met deze motor.Gr. Arjan
5 februari 2014 om 10:35 #18210340@RISL wrote:
Dat ligt dan geheel aan jezelf en hoe lang je je proefrit maakt. Met de aanschaf van m’n huidige auto ben ik meer dan een halfuur gaan rijden en met de motor zelfs 45 minuten.
@Benjey, als je echt een aanzienlijk snellere auto wilt, zit er niets anders op dan ofwel aardig wat geld uit te geven aan je huidige auto of deze te verkopen en een snellere wagen terug kopen.Daar ben ik het mee eens. Ik zie het de laatste tijd steeds meer voorbij komen. Mensen die een auto net 2 weken hebben en ‘m dan te langzaam vinden.
Ja, een proefrit is om te kijken of de auto in goede staat is en om te controleren of er niks rammelt, maar een proefrit is ook om te kijken of de auto bij je past, of het is wat je ervan verwacht, of de stoelen lekker zitten en of je niet met je knieën tegen het dashboard zit. Als een auto daar niet aan voldoet, dan koop ik ‘m niet.
En inderdaad, toen ik met mijn Astra een proefrit heb gemaakt, ben ik ook 45 minuten weggeweest. Lekker stuk snelweg gereden, N-wegen, stukje stadsverkeer, ik ga pas terug naar het bedrijf als ik alles weet wat ik wil weten en ik koop ‘m alleen als ik tevreden ben met de proefrit.
Als ze me van te voren al zeggen dat ik er niet mee de snelweg op mag of dat ik binnen 10 minuten terug moet zijn, dan ga ik al gelijk naar huis.
5 februari 2014 om 13:35 #18210341Inderdaad, heb mijn astra f destijds goed onder de loep genomen. Veel gereden ook. Eerst op de brug bekeken daar, dat hoeft bij zo’n nieuwe auto nou ook weer niet dan. Heb toen de auto voor proefrit meegekregen. Mocht weer terugkomen wanneer ik wou dus heb mooi een lange tijd gereden. Dat geeft toch de beste indruk dan een kort stukje rijden. En een auto hoeft toch ook niet altijd snel te zijn :jerry
6 februari 2014 om 00:23 #18210342De auto hoeft niet snel te zijn, maar hij moet met het verkeer mee kunnen. En deze astra is echt traag , ik denk dst ik hem ga verkopen en een dikkere motor koop
Bedankt allemaal
6 februari 2014 om 06:31 #18210343Is ieders keuze natuurkijk als je hem verkoopt .. de vraag is dan wat komt er voor terug.
Ik zelf 400e voor chippen best veel geld!
6 februari 2014 om 07:53 #18210344@Benjey wrote:
De auto hoeft niet snel te zijn, maar hij moet met het verkeer mee kunnen. En deze astra is echt traag , ik denk dst ik hem ga verkopen en een dikkere motor koop
Bedankt allemaal
Zorg dan wel dat je wat meer tijd neemt voor je proefrit en test de auto goed uit voordat je ´m aanschaft.
6 februari 2014 om 14:02 #18210345@Benjey wrote:
Dus 400 euro is het zeker waard voor 15 nm koppel en 15 pk erbij
ik vind van wel, helemaal omdat je meer koppel bij een lager toerental tot je beschikking krijgt en je dus een veel soepeler lopende wagen erbij krijgt, sommige tuners hebben ook een niet tevreden geld terug garantie.
9 februari 2014 om 21:57 #18210346Wat is jullie er wring met chip tuning ik Ben laatst naar een opel dealer geweest en die raddn mij af om de auto te chip tunenen , ze zijn dr niet voor gemaakt , zegt de dealer letterlijk , alles gaat sneller slijten
9 februari 2014 om 22:22 #18210347tuning moet je niet bij een dealer vragen.
dit hebben ze zelf niet in het programma ze hebben op dit gebied geen huis tuner9 februari 2014 om 22:28 #18210348Dat de dealer dat zegt is logisch. Een auto wordt afgeleverd met een standaard veilige instelling op de chip, geschikt voor alle wegtypes (verhard, onverhard, recht, bocht, vlak, helling). Bij chip tuning wordt over het algemeen alles wat strakker afgesteld (timing van de inspuiting e.d.). Een goede chip tuner blijft binnen marges, waardoor er geen direct gevaar ontstaat voor de motor. Uiteraard ben je als bestuurder een zeer grote bepalende factor daarvan.
Onze Astra J Sports Tourer met 1.4 Turbo motor rijdt nu (na een ruime maand) al wat soepeler dan toen we hem net hadden gekocht. Hij had bij de handelaar ook al een maand gestaan en waarschijnlijk was er zeer rustig mee gereden. Dus ik zou je de tip willen geven om (als de motor een beetje op temperatuur is) eens lekker hoog in de toeren te gaan rijden. Dan verbruikt ie wel wat meer brandstof, maar de boel wordt ook even lekker warm en aangekoekte rommel komt daardoor los en dat kan al best flink schelen.
Greets Joost
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.