Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Voorstellen :) Restauratie manta A GT/E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2011 om 18:04 #17933124
ziet er allemaal goed uit :thumbup
staat er straks weer helemaal top bij1 november 2011 om 18:19 #17933099danku danku :) ben momenteel bezig met mijn motor opbouwen met de webers e.d zodat straks het algeheel in 1 keer de motorruimte in kan en er niet meer zoveel aan gesleuteld hoeft te worden. Nou zit ik er alleen mee wat voor uitlaatspruitstuk ik moet pakken, ben eigelijk beetje fan van de RVS maar heb geen idee waar ik dit vandaan moet halen en wat voor iets, het moet natuurlijk wel passen langs me stabilisator en bak af met de 2.4 en 5bak straks. iemand ideeën? spagetthi oid?
groetee,
roy1 november 2011 om 21:53 #17933125Op dit topic viewtopic.php?f=10&t=155037 staat
wat over een rvs uitlaat Manta A, staat ook een link bij naar een rvs uitlaat
op ebay. Wel rekening houden met grote de flens van het uitlaatspruitstuk
van een 2400.1 november 2011 om 22:40 #17933126okee zal is is even op kijken! jah inderdaad, plus dat het uitlaatspruitstuk ook anders is als dan bij een 1.9, dus zou ik op spruitstuk omega/frontera 2.4 moeten zoeken denk ik. Heeft iemand enig idee trouwens welke uitlaatpijp diameter het optimaalste resultaat geeft voor een 2.4? kan me voorstellen dat van een 1.9 pijp teveel tegendruk komt.
Even nog over de accu achterin plaatsen, 35mm2 of 50mm2 kabel gebruiken om naar de motorruimte te gaan?
7 november 2011 om 22:38 #17933127Gister maar even de deurkaarten lost gehaald, ramen eruit en schoon gemaakt en de geleiders opnieuw op de raam vast gelijmt. Om het af te maken de deur afgeplakt met antivocht folie.
Vandaag dan maar mijn motor op de steun gehangen want was er toch nogsteeds niet van gekomen en nu afbouwen :wub !
Overdruk ventiel van risse motorsport
Als iemand nog antwoord weet op mijn vraag in de vorige post zou ik dat erg op prijs stellen!
Groeten,
Roy7 november 2011 om 22:50 #17933128Nou ja, wat noem je gunstig bij een redelijk standaard 2.4?
Met een originele 1.9 pijp heb je in ieder geval teveel tegendruk ja.Schaf een groep A uitlaat aan.
Die zijn zowel in RVS als Staal te verkrijgen.
Zoek maar eens op Simons groep A bijvoorbeeld.
Diameter is dan 63mm.
Maakt wel wat meer geluid, maar dat mag ook wel met zo’n motor vind ik :thumbupWat betreft de accu achterin adviseer ik de 50mm3.
35 is normaal gesproken wel genoeg, maar aangezien hij achterin komt te staan wordt het traject nogal wat langer, wat ook zorgt voor meer stroom-verliezen.9 november 2011 om 22:26 #17933129Denk dat het inderdaad dan zon 63mm pijp moet gaan worden, zal alleen wel passend gemaakt moeten worden op de auto dan denk ik aangezien deze pijp nooit via de orginele weg langs de stabilisator en de bak kan xD. Voor de accu ben ik nu alleen nog op zoek naar een accubak/houder om hem fatsoenlijk in de kofferbak te kunnen monteren en 50mm3 kabel heb ik mooi van het werk meegenomen :D. Wat de motor betreft gaat het nu helemaal de goeie kant op!
Alleen nog even startmotor en thermostaathuis spuiten en dan is hij klaar:D10 november 2011 om 19:12 #17933130ziet er allemaal goed uit!, erg mooi blokje, is dat toevallig een pipercross lucht inlaat?
10 november 2011 om 23:10 #17933131Gelikt blokkie kerel :thumbup
Edit: Haha, zie dat je ook bedrijfsautomonteur bent. is vaak idd handig met bijvoorbeeld kabels :thumbup13 november 2011 om 18:26 #17933132hahah jah dat klopt jaa, genoeg meters kabel op me werk over die ik zo kan meenemen :P Ik ga deze week even de accubak dichtlassen weer en dan motor ruimte spuite en dan kan alles weer in en onder de auto geplaatst worden!
@voederbiet, dat is inderdaad een pipercross luchtinlaat! past met de 2.4 inlaatspruitstukken en de 40 webers maar net in de motorruimte hahah maar resultaat mag er zijn straks!21 november 2011 om 21:06 #17933096Even een weekje rust gehad en vandaag weer flink aan de gang gegaan! Heb ondertussen een 240 getrag, manta b 18s automaat tussenas en manta A automaat kilometertellerkabel gescoord :)
Momenteel bezig met project accubak,
Rottt
Hup die meuk eruit
Accu gaat achterin dus heb ik het nou zo gemaakt
En zojuist even vastgemaakt en alvast wat primer erop :D
21 november 2011 om 22:01 #17933095Welkom
Prachtige manta uit maaskantje :wors Wees blij dat je de GTE niet groen gemaakt heb :D26 november 2011 om 20:06 #17933133Zoo nu even nog een update betreffend accubak! Hij is nu helemaal klaar en gespoten :D
Nieuwe gaten erin geboord voor kabeldoorvoer thules en alle naden afgedicht met strijkkit
A look from the inside :)
En nu dus klaar! Voor de mensen thuis, ik weet niet waarom het zo wit kleurt, maar het is dus wel gewoon geel :D
26 november 2011 om 20:12 #17933134Inmiddels van binnen ook maar alles eruit gehaald, zodra de lak van de accubak goed uitgehard is dan gaat de vloer van de binnenkant in de zwarte chassislak en dan mag de motor erweer in samen met de nieuwe versnellingsbak :wub.
Hier ook nog een paar kiekjes van
Schakelmechanisme ook maar vast ingekort
En die nieuwe tussenas :)
De as en het schakelmechanisme hangen nu intusse ookal te drogen met een goede laag nieuwe lak erop, versnellingsbak moet er binnenkort ook nog aan geloven met een likje hittebestendige zilver lak:)
27 november 2011 om 04:39 #17933135Netjes… :wors
28 november 2011 om 22:43 #17933136Nog helemaal high vn de thinner nog even snel deze 2 fotoos plaatsen van de geschilderde binnenkant :D
30 november 2011 om 18:28 #17933137Goed bezig! :thumbup
7 december 2011 om 22:34 #17933138Zo weer een week verder en heel wat gesleutel en we hebben de vooras eronder geschroeft! ziet er super uit zo :D
Heb verder de versnellingsbak ook alvast maar even gespoten. duurt nog wel even voordat deze erweer onder kan! nu ligt namelijk me achteras eronderuit :P
7 december 2011 om 22:37 #17933139Motorruimte is nu zover klaar, heb maar alvast de rembekrachtiger gemonteerd en zo langzaam aan de rest van de accesoires die er nog in moeten op de motor na gaan deze week er nog in.
En gister me nieuwe uitlaat binnen gekregen van friedrich motorsport…. compleet RVS spullekee :wub
7 december 2011 om 22:42 #17933140Puik wagentje, en de rvs pijp mag er ook wezen zeg :wub .
Draai het deksel eens achter de achteras weg, er hoort origineel een sper in te zitten met een 3″18 eindoverbrenging.
7 december 2011 om 22:48 #17933141jah die pijp is egt superr :wub
ik heb de deksel er al af gehad, maar alleen maar naar de vertanding gekeken zover nog. is inderdaad 3.18 :D zal morgen wel eens een foto ervan knippen als ik terug kom van me werk!
7 december 2011 om 23:06 #17933142Zo, dat ziet er gaaf uit allemaal!!
De GT/E had standaard geen sper.
Dat wordt wel veel gedacht, maar is (helaas) niet waar.7 december 2011 om 23:38 #17933143@Manta 24V wrote:
Puik wagentje, en de rvs pijp mag er ook wezen zeg :wub .
Draai het deksel eens achter de achteras weg, er hoort origineel een sper in te zitten met een 3″18 eindoverbrenging.
fout danny :( 3.18 klopt wel maar orig sper niet tenminste niet bij een orig nederlandse GTE dat was optie net als bij een SR daar was ook een speras optie heeft hij er wel eentje dan is die besteld als optie bij de dealer en heeft die geluk of is er later ondergeplaatst
nederlanders waren vroeger net als nu te zuinig :thumbdown om dure opties te bestellen duitsers daarintegen hadden deze opties er meestal wel op zitten
heb op,t moment een duitse sr voor de sloop staan en ga effe checken of daar een sper onder zit :thumb
9 december 2011 om 00:14 #17933144Heb vandaag wat foto’s ervan kunnen maken moet deze alleen nog ff op de pc zetten :P ik heb zelf overigens geen sper kunnen ontdekken of het moet zijn dat ik die niet kan zien zitten als de deksel eraf is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Kheb de as momenteel al bijna helemaal schoon geschuurd pff wat een werk,, morgen mooi de afbijt nog zijn werk laten doen en dan even de steekassen en ankerplaten los in de straalcabine. ik heb overigens vandaag de traverse los gemaakt, hier zit een as in die aan het eind inwendige vertanding heeft en op de pignonas geschoven zit. Hier zat een soort stalen dekseltje los in met een bolle vlakke bovenkant en leek beschadigd te zijn, is dat ernstig of gewoon een afdek kapje van op pignonas schroefdraad?
9 december 2011 om 13:27 #17933145Gewoon ff de achterwielen vrij zetten en dan draai je een wiel rond, gaat de andere kant dezelfde kant op? Zo ja? dan hebt ge een sperdiff.
Bij diff`s zonder sper draait de wiel andere zijde tegengesteld.
Wilt ge zeker zijn dan ff op het deksel kijken of er ook bij het vulgat ook nur fur special oil op staat.
Anders de deksel los.
Heb zelf twee Manta-a GTE gehad, geen van de twee had een sper.
Later kreeg ik de grijze weer na een ongeval, heb deze gesloopt. :D :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.