Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Voorstellen: Johan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2010 om 10:24 #17216333
Bij deze wil ik me even voorstellen op het opel forum.
Ik ben Johan, 27 jaar, woonachtig in Oss en rijd sinds dit weekend een mooie 1.8 Ascona C uit 1987. Dit is de voormalige auto van Asconahobyist (patrick). Deze auto heb ik gekocht omdat ik een betrouwbare en comfortabele dagelijkse auto zocht voor naast mijn projectauto, een Subaru Impreza die ik opnieuw aan het opbouwen ben (na een kapotte drijfstanglager) met als doel 450pk, 550+nm en 0-200 in 11/12 sec.
De plannen voor de Ascona zijn om deze zo origineel mogelijk te houden. Wat kleine puntjes aanpakken (lekkende klepdekselpakking, afgebroken antenne, etc) en er wat audiospul in te bouwen voor een lekker geluidje tijdens het cruisen. Eventueel wat originele onderdelen bij elkaar zien te snorren om hem wat “luxer” te maken.
De ascona:
De subaru toen ie nog heel was:
Het carbon, de stickers en alle andere rommel is er inmiddels af. Het moet een sleeper worden.En het autotje van mijn vriendin:
18 januari 2010 om 16:13 #17595555Welkom, en mooie impreza:thumbup
Foto’s zonder de stickers? En wat word je setup?
mvg Casper
18 januari 2010 om 17:51 #17595556Nee, helaas nog geen foto’s zonder sticker e.d. Dat komt ook allemaal pas een keer als ie loopt. Dat gaat effe voor de rest.
De setup word (* = nog niet zeker/nog niet in huis):
– 2.0 fully closed deck
– 2.5 liter sti cross drilled krukas (zorgt voor 2.15 liter inhoud, strokerkit dus)
– Wiseco zuigers
– Eagle drijfstangen
– ACL lagers (krukas en drijfstangen)
– ARP bouten (drijfstangen en koppen)
– 660cc injectoren
– TD05-20G gepoort
– External wastegate (in de voorbumper :P)
– Grote FMIC met aangepaste buizen en slangen
– * Brian Crower stage 3 nokkenassen (meer lift, scherpere nokken)
– * Brian Crower +1mm kleppen, veren en titanium retainers
– * Shimless buckets
– * Cosworth baffle plate
– * Cometic pakkingen
– * Custom fuel railVerder de nodige aanpassingen zoals catchtanks, swirlpots, heatwrap, heat reflective tape, etc.
Verder komt dit allemaal aan een korte JDM STI 6-bak met DCCD te hangen met een groter achterdiff en om de boel te remmen komt er een Stoptech BBK voor op en STI 2-pots remmen achter.
19 januari 2010 om 13:53 #17595557Nice, hou ons maar op de hoogte (zowel opel als impreza).
Als je toch een bbk doet, waarom dan ook niet achter? En wat voor turbo ga je gebruiken? u2u maar voor het geval dat dit op slot gaat.19 januari 2010 om 14:13 #17595558Achter ga ik al van de standaard 260mm 1-pots naar 300mm 2-pots. In combinatie met een goed setje blokken, goede vloeistof, stalen remleidingen en een grotere remcylinder moet dat meer dan voldoende stopkracht geven.
19 januari 2010 om 14:41 #17595559Hey, die foto herken ik :P GoT, right? :P
19 januari 2010 om 15:07 #17595560Jep. Ook te vinden op GoT.
En op de rest van het internet ook eigenlijk wel :P
Wie ben jij op GoT?
NM: ik zie het al, jij bent die met die Corsa Sedan.
19 januari 2010 om 16:48 #17595561welkom :thumbup
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Voorstellen: Johan’ is gesloten voor nieuwe reacties.