Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Voorstellen + gelieve advies wat betreft aankoop Omega 2.5DT
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2011 om 14:13 #17242228
Een goedemiddag,
Als eerste zal ik mijn even voorstellen.
Thomas, 22 jaar, en al gelange tijd opel liefhebber en 4 jaar in bezit van een mooie Astra F uit 97′.
Tevens in het bezit van een mooie C Kadett 1.2 Aut. uit 78′ met irmscher uitbouwset.Wil mijn wagenpark graag uitbreiden met een Omega 2.5DT Aut., en heb mijn oog laten vallen op een omega die momenteel in de BVA-veiling te koop staat. Ik ben gister (za. 15-10) wezen kijken of dit iets was en het 1 en ander viel mijn op:
– Olielekkage bij carter
– Kleine olievlekken bovenzijde motorblokMijn vraag was of jullie als omega-kenners eens mee zouden willen kijken naar de advertentie wat jullie er van vinden en waar deze lekkages mogelijk ontstaan. Heb zelf het vermoeden dat de pakking v/d kleppendeksel het begeven heeft en evt. de carterpan-pakking.
Daarnaast was mijn vraag of de 2.5 DT veel kwaaltjes heeft of dat het puur ligt aan de onderhoudshistorie, ik heb er helaas niet in kunnen proef-rijden, dit is dan ook het grote nadeel van een BVA-veiling.http://www.bva-auctions.com/auction/lot/4169/1850852″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Incl. veilingskosten zou ik de omega voor 1800 euro op kunnen halen. Reele prijs of te goedkoop/zit een adder onder het gras? Moet er wel bij vermelden dat het Rap vol met deuken zit.
Alle reacties zijn welkom,
Bij voorbaat dank!
Thomas
16 oktober 2011 om 19:20 #17927826Olie lekkages kunnen wijzen op lekke pakkingen die eigenlijk relatief makkelijk te vervangen. Tevens vul je hem dan met nieuwe olie en filter dan heb je dat al mee gepakt.
Waar je bij de dti modellen op moet letten is de brandstof pomp, de egr klep, de wervel kleppen in het inlaat spruitsuk, de turbo, en dan diverse delen aan de buitenkant.
Gr Jack
16 oktober 2011 om 19:51 #17927827Wat zeg jezelf van de omega tegenoverstaand van wat hij kost? (1800)
Probleem is ook min of meer dat je er niet mee proef kan rijden, of probleem meer een nadeel want je koopt op de gok.Vind je de prijs reeel?
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten
16 oktober 2011 om 20:01 #17927828Tsja de prijs kan ik niks over zeggen.
Vooral bij veilingen. MAar van de andere kant heet het niet voor niets veiling. Die met het hoogste bod heeft hem.
Geld idem voor ebay.Wat je je kunt afvragen en misschien ook nog kunt vragen (weet niet of je antwoord krijgt) waar de auto vanaf komt. Als het een fallicements verkoop is dan is het hebben vooral met de km stand.
Gr Jack
16 oktober 2011 om 21:46 #17927829Bedankt voor je snelle reactie.
Heb even nader geinformeerd wat het kost alle schade weg te werken, en zie van deze omega af.– Moet nieuw/mooie 2hands RAP in. (goedkoper dan herstellen). Op de foto lijkt het mee te vallen maar in het echt was het een hele vieze deur
– V-bumper spuiten (zitten flinke krassen op, rv)
– A-bumper herstellen/spuiten
– Deuk in dak (restyle)Daarnaast pakkingen vervangen, en is het nog maar de vraag of de turbo en de EGR-klep wel naar behoren functioneren.
Ga toch liever voor een omega met minder schade en waar eerst in kan worden proef gereden.
Wens degene die er het hoogst op heeft geboden veel succes mee! (Mogelijk iemand van het opel-forum)Gr.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.