Voorstellen en wat vraagjes aanschaf zafira opc uit 2002

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Voorstellen en wat vraagjes aanschaf zafira opc uit 2002

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248732
    stef1978
      Lid sinds:
      20 May 2012

      Hallo,

      Ik ben Stef 34 jaar uit zoetermeer, volgende week ga ik mijn eerste Opel zafira OPC aanschaffen met zo’n 190k op de teller, deze auto zag er zeer netjes uit en alle onderhouds hystorie/beurtjes incl NAP waren te overleggen distributie riem en waterpomp vervangen bij 167k , tevens beviel de proef rit ook goed gezien de hoge kmstand hoop ik niet dat dit problemen zouden gaan opleveren? Ik vraag me af of deze opc’s motoren uitvoering betrouwbaar zijn? Hoelang zouden ze mee kunnen gaan en wat voor problemen met het blok/turbo zou je kunnen verwachten met zo’n kmstand, of zeggen jullie van dat maakt niet veel uit zolang de onderhoud maar goed is!? 2 dingetjes viel mijn op dat ik tijdens het rijden een benzine lucht rook met raampje open….en een kleine bonk links voor met het insturen, lijken opzich kleine dingetjes?

      Gr Stef

      #18020144
      Dikkeminne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 April 2011

        hoi stef,

        zafira a opc zijn geweldige auto’s. veel ruimte en aardig snel. zijn ook keerzijdes vd auto. veel voorkomende problemen zijn:

        lekkende radiateurs.
        lekkende turbo’s.
        vervangen van de kleprubbers,schraapveren na gevolg van veel olieverbruik.

        onderste 2 zijn pittige uitgaves incl. reparatie. kijk goed of de auto bij een warme motor stationair blauwe rook walmt als je gas geeft. dit duidt vaak op versleten kleprubbers of een lekkende turbo. kijk ook goed in de onderhoudshistorie of de turbo al een keer vervangen is. een nieuwe incl. inbouw kost al snel 1100 euro. zet de auto ook ff op een brug zodat je de onderkant kan zien. als je veel oliesporen ontdekt onderaan het blok duidt dit op lekkage. zou ik hem mooi laten staan. je kunt eventueel nog de onderste slang vanaf de intercooler naar de turbo loshalen. zit hier veel olie in dan is je turbo gaar.
        let ook even goed op het elektrische geheel. werkt alles goed. (ramen, airco,buitenspiegels, achterruitverwarming)

        hoe lang een opc blok meegaat weet nog niemand op dit forum. km standen van ver over de 250.000km zijn volgens mij hier nog niet bekend. ga er wel vanuit dat het blok meer belast wordt dan een ecotech 1.2 blokje. je koopt namelijk geen opc omdat hij zo lekker zuinig is.

        tot slot.
        benzinelucht. kan zijn een vies interieurfilter
        kleine bonk linksvoor: wordt meestal grote bonk. kan zijn schokbreker gaar, of ashoes bakzijde is gaar waardoor de homokineet zonder vet draait en daardoor bonkt. bij pech ook homokineet vervangen. kunnen ook nog stabilisatiestangen zijn.

        succes met je eventuele aankoop

        #18020145
        stef1978
          Lid sinds:
          20 May 2012

          Ok bedankt voor de info, das een hoop narigheid haha….hopelijk valt het allemaal mee, met het test ritje voelde het wel goed aan hoor.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.