Hallo omega forum,
sinds kort heb ik de opel omega van mijn vader overgenomen. Na 16 jaar en 450000 km wil deze omega nog wel eens wat mankementen vertonen die ik graag zou willen verhelpen.
Als ik het stuur draai , blokkeert deze en blijft als het ware hangen. Voor wat ik ervan begrijp komt dit doordat een plastic plaatje dat achter het stuur zit niet recht meedraait met het stuur en daardoor zichzelf klemt in z’n omhulsel met als gevolg de blokkade . Deze plaat is op de foto, het plastic plaatje met letters (GM) erop tussen het stuur en het postbode elastiek. Heeft iemand enig idee wat het is en hoe ik dit probleem kan verhelpen? In het verleden gebeurde dit ook en bleek het te maken te hebben met de airbag, zoals ik hier ook op het forum heb gelezen. In deze situatie zie ik de directe relatie met de airbag echter niet.
grote foto: http://postimg.org/image/5j7jxkvgb/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook hoor ik sinds een paar maanden een bonkend geluid rechtsachter als ik over hobbels en klinker wegen rij. Ik ben hiervoor naar de garage geweest, waar de monteur hem op de brug zette en aan de trekhaak hing om te kijken wat het geluid zou veroorzaken. Jammer genoeg heeft hij niks gevonden. De veren en schokdemper zijn vrij nieuwe en er zat ook geen speling op de stangen van de ophanging. Heeft iemand van jullie hier enig idee over? Als ik op het internet kijk dan zijn vaak de oorzaken de eerder genoemde dingen die in mijn geval oké zijn. Alvast erg bedankt voor de hulp!