Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Voorstellen en probleem Vectra C 1.8 (lpg)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2012 om 20:36 #17239751
Hallo, ik ben Sharon en ben ik het bezit van een Opel Vectra C, station, lpg, semi-automaat uit 2007 met bijna 190 erop.
Sinds een klein jaartje kamp ik met een probleem waarvan ik nu ongeveer weet waar ik naar moet kijken.Via google, kwam ik op dit forum terecht en het leek me een goed idee om mijn probleem, waar 3 professionals niet meer weten wat het is, hier het forum te vermelden.
Even een geschiedenis.
Km stand nu bijna 190.000
De problemen begonnen na vorig jaar zomer. Het probleem begon met een onschuldig probleem, dat de airco kapot was. Die vervangen en daarna begonnen de tot nu toe nog steeds niet opgeloste problemen. In eerste instantie voelde je niks met rijden maar ging het motormanagement aan. Bougies vervangen, injectoren vervangen. Ik weet even niet meer welke foutmelding er in het motormanagement zat. Het motormanagement bleef echter steeds aan gaan en ging vorig jaar, voor de enorme kou erg rot rijden. Alsof je over kinderkopjes heen reed. De auto liep als hij koud was en je startte hem, erg slecht en maakte steeds hoge toeren. Na 5 minuten was het weg en kon je zo weg rijden. Als je niet wachtte totdat hij warm was, sloeg hij steeds af en als je op het verkeerslicht aan reed sloeg hij af of ging het acculampje branden. Uitgelezen en de foutmelding P00301 kwam naar voren. We hebben toen de Bobine vervangen. Kort daarna gingen steeds de lampjes van de koelvloeistof en motorolie branden. Kwam er een lek naar voren van de radiator. zo gezegd, zo gedaan….Radiator vervangen. Maar helaas bleef het probleem. De foutmelding die er nog steeds in zat was 0075. Een nieuw soort bougies erin laten zetten maar helaas allemaal tevergeefs.
Toen de druk laten opmeten in de cilinders die toen ronde de 8 bar zat. Om een defect aan de eerste cilinder uit te sluiten heeft ie 1 met 4 verwisseld. Nu een paar maanden verder heb ik nog steeds het probleem….
Als hij koud is moet ik nog steeds 5 minuten wachten voordat ik normaal weg kan rijden. Anders slaat hij af. Als ik iets korter wacht en dan toch weg rij dan wil het ook nog wel eens zijn dat de stuurbekrachtiging uitslaat die na het opnieuw starten wel gewoon weer doet.Omdat het probleem steeds bleef en ik nu ook tijdens het rijden vond dat hij steeds slechter gaat lopen. Rond de 80km per uur heb je nog steeds het gevoel dat je over kinderkopjes heen rijdt heb ik de prof maar gevraagd nog een keer te kijken naar de kleppen. Hij heeft nu via een echo gekeken naar de kleppen en kwam tot de diagnose dat de kleppen slijtage vertonen en er erosie te zien is. En dat ze erg vies zijn. De druk was nu gezakt van 8 naar 7 bar en dat in nog geen 3 maanden tijd.
Hij stelt voor de cilinderkop te vervangen. Deze kost, incl. een nieuwe distributiesnaar een heeeeeele boel eurootjes.
Hebben jullie enig idee?
Motormanagement staat nog steeds aan.
Als hij koud is, rijdt hij erg rot en slaat steeds af. Als hij warm is, is het gewoon starten en wegrijden.
En rond de 80km/u voelt hij aan alsof hij over kinderkopjes rijdt.Oja bij het starten, als hij koud is, ruik je ook het gas wat daarna weer wegebt.
als jullie nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik die graag.
Alvast bedankt!9 maart 2012 om 22:00 #17901528Ik weet weinig van de auto’s af maar heb sowiezo hier en daar gelezen op het forum dat de vectra c2(die jij ook hebt) erg slecht tegen lpg kunnen en zijn waarschijnlijk de klep(pen) verbrand…
ik weet het allemaal niet zeker maar probeer je alvast een beeld te geven tot een ervaren/deskundig iemand reageert.
hier een topic met een vectra 1.8 c2 eigenaar die ook problemen heeft ondervonden door de lpg:
viewtopic.php?f=6&t=1633589 maart 2012 om 22:45 #17901527denk inderdaad dat de cilinderkop aan zn eind is
Nadeel van een Z1.8XER op LPG
9 maart 2012 om 22:59 #17901520ja dat kan wel zijn.. maar alles heeft een oorzaak,let wel, het is een auto van 5 jaar oud,zo oud is dat nog niet en er is al behoorlijk wat vervangen,ik zou navragen wat het reviseren van een kop kost met geharde kleppen ivm gas… en ben je bij de opel geweest of bij een universele garage?
9 maart 2012 om 23:05 #17901521Feit is, een z18xer op LPG is een slechte combi
maar aangezien deze auto al 190dkm heeft gereden, zal er wel het nodige zijn aangepast om die motor fatsoenlijk te laten draaien.
anders had die al lang de geest gegeven.9 maart 2012 om 23:07 #17901518dat ben ik met je eens… en als ie al zo vaak in een garage heeft gestaa dan doet de ene even dit en de ander even dat..
9 maart 2012 om 23:48 #17901526Hartelijk dank voor jullie reactie.
Via jullie namen ben ik eens verder gaan zoeken naar andere gelijke topics en baal ik ervan dat het een niet ideale combi is…. z18xer met gas. Maar helaas kan ik dat nu niet terug draaien. Ik rij teveel km’s om hem terug te laten zetten naar alleen benzine dus zal ik er of geld tegenaan moeten gooien of in moeten ruilen. Dat laatste is even geen optie.
dan de eerste optie maar heel goed overwegen, want hier en daar lees en hoor ik behoorlijke prijzen.De Vectra is deels in onderhoud bij de dealer Motorhuis en deels bij een universele.
De man van de universele zegt vervangen door een heel nieuwe kop maar de opel dealer van Kouwen zegt alleen vervangen van de kleppen is voldoende.
tja en dan …. wat is de beste keuze.9 maart 2012 om 23:53 #17901525waarom zou je de hele kop vervangen? dat hoeft alleen als er een scheurtje in zit, ik zou de kleppen en seals e.d. laten vervangen,ik denk dat ze bedoelen met de kop vervangen dat ze er een gebruikte erop willen zetten maar dan zitten er weer normale kleppen in.
9 maart 2012 om 23:54 #17901524tja, als je een hoop geld moet investeren (uurloon) om een cilinderkop te demonteren, zou ik geen halve maatregelen nemen.
gewoon voor een goede revisiekop met LPG aanpassingen gaan, dat die weer helemaal fris en vlak is.als je je oude kop inruilt, zijn dat niet de grootste kosten.
want de kop moet er toch af.10 maart 2012 om 00:05 #17901523De Beste optie is:
Een aangepaste LPG (Ruil)kop erop…
dat is de Beste oplossing, dus eigenlijk geen van bijde geboden oplossingen is de Beste..
Let op, Opel levert geen aangepast LPG koppen, en monteerd deze dus ook niet..
Er is wel aan te komen…
stuur anders eens een PM naar Carlo (carloastra is zijn forumnaam).
Hij heeft Veel ervaring met het plaatsen van (aangepaste) koppen op de Z18XER motoren
Willem
10 maart 2012 om 13:36 #17901515Bedankt Willem voor de tip!
Ik zal hem een pb sturen.10 maart 2012 om 16:32 #17901522heb je een pm terug gestuurd
10 maart 2012 om 21:09 #17901519@CarloAstra wrote:
heb je een pm terug gestuurd
Thnx, ik heb hem net gelezen en je natuurlijk een pb terug gestuurd.
13 maart 2012 om 21:01 #17901517:jerry Vrijdag gaat mijn tuut naar CarloAstra…. kan ik binnenkort weer in mijn Vectra rijden …I am happy
13 maart 2012 om 21:24 #17901516zo zo een date!! ;)
hou er rekening mee he, als je met carlo date, krijg je er ron, wim, glen, joost, jeroen (en vast nog een hoop) bij :jerry13 maart 2012 om 21:39 #17901514We hadden Gister nog een Tevreden klant waar zo’n LPG kop is opgegaan om een riempje te vervangen, en wat Controle werk aan de auto..
Willem
20 maart 2012 om 10:32 #17901529wacht op mooie foto’s veel veilige kilometers toegewenst!! :kewlpics
20 maart 2012 om 10:37 #17901530Ik dacht zelf ook gelijk aan een ruilkop van een Z18XER die op benzine heeft gelopen. Dan kun je er voorlopig weer een heleboel kilometers tegeaan. Maar als je je auto bij Willem en companen brengt, issie zeker in goede handen :thumb
Ben overigens wel benieuwd naar foto’s van de oude kop. De kop van mijn x18xe1 is namelijk ook niet helemaal fris meer (helaas geen foto’s van).20 maart 2012 om 11:04 #17901531Anoniem
1 January 1970Beetje laat, bij deze nog welkom gewenst van mij. Rot om te lezen van alle problemen met jou vectra :( . Wel super om te lezen dat jou probleem opgelost word/is. Hopelijk kun je dan weer volop genieten van jou vectra :D :swear :thumbup
20 maart 2012 om 13:36 #17901532@ RISL: een benzinekop plaatsen op een Z18XER op LPG is geen optie, Echt niet!!!
Ik heb geen foto’s van deze Cilinder kop, wel eentje van een andere Z18XER:
Willem
23 maart 2012 om 21:39 #17901533Inmiddels bijna een week geleden dat ik mijn tuut weer heb kunnen ophalen.
Carlo was zo top dat hij hem al een dag voor me gereed had. Vol vertrouwen had hij de spullen al van te voren besteld, dus het was “alleen maar” een kwestie van inbouwen.
gereviseerde kop erin voor LPG met alles erop en eraan. Kan ik weer een boel km’s maken :jerryWat ik erg fijn vond, dat Carlo verder kijkt dan zijn neus lang is. Belde me dat hij had gezien dat mijn remblokken bijna ijzer op ijzer zat, terwijl mijn tuut een maand ervoor voor apk was geweest en die man me niks heeft verteld. Dus ik heb mijn Vectra met een gereviseerde cilinderkop incl. 2 nieuwe remblokken weer opgehaald bij Carlo. En hij rijdt als een zonnetje en ik ben er reuze blij mee. Toen ik hem vorige week kwam halen met mijn schoonvader, heeft hij alle tijd genomen, samen met Willem, om ook even naar de auto van mijn schoonvader te kijken die ook een probleem heeft. Echt super!!
Heb vanavond de auto van mijn schoonzus bij Carlo gebracht voor een grote beurt……..
Tegen de tijd dat mijn Vectra voor een grote beurt of iets anders moet….. Carlo (Wllem) ik ga je bellen.
Nu even verder babbelen op de msn met je over de motor van mijn vent23 maart 2012 om 21:47 #17901534Anoniem
1 January 1970Ik las van de week op nu.nl dat Opel Nederland het dealernetwerk wil inkorten. Als het zo door gaat zin wij helemaal geen dealera meer nodig haha. Mooi om te lezen dat er weer iemand gelukkig gemaakt dankzij dit forum.
Heeeel veel plezier van jou herboren tuut :thumb :jerry24 maart 2012 om 00:01 #17901535Kijk toch blij dat het goedgekomen is na al die ellende. Veel veilige km toegewenst :jerry
2 april 2012 om 19:53 #17901536Heeeel fijn om te lezen dat medeforummers elkaar kunnen en willen helpen.
HULDE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rik :)
28 april 2014 om 12:04 #17901537Hallo CarloAstra,
Ik heb geprobeerd je ook een PM te sturen. Ik heb een vergelijkbaar geval aan de hand.
Ik hoop spoedig van je te horen. Alvast bedankt!Groeten Roel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.