Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Voorstellen en paar vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2009 om 02:24 #17210687
Hallo allen,
ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Ronald en ik ben 40 lentes jong (uiteraard)
Ik rij sinds 2 jaar naar volle tevredenheid in een Omega 2.5 td uit 1999. (oud type)
Het betreft een zgn. centennial 100 uitvoering?
Laatste type van het oude model en opel had iets te vieren geloof ik want het ding zit vol.
Het is mijn tweede 2.5 td , de vorige had een automaatbak en deze heeft een handbak.(mis de automaat wel een beetje:()
Inmiddels heb ik er 80.000 km bij op gereden en de huidige km stand is 240.000.
Onwijs veel auto voor het geld en een supermotor!Sinds de aanschaf heeft de auto echter een probleem, en het lijkt nu een beetje erger te worden.
Via wat speurwerk kwam ik bij dit forum terecht en ik ben best een beetje onder de indruk van de omvang van jullie forum!
Het probleem is het volgende:Al vanaf het begin gaat af en toe het motormanagement lampje branden en dan heeft ie af en toe last van inhouden, dit is alleen als ik weer gas geef na het schakelen. Het lijkt dan wel alsof de brandstoftoevoer even onderbroken word.
Meestal houd hij dan even in maar soms moet ik echt even een paar keer op het gas trappen en dan pakt hij weer op.Het lijkt op een brandstofpomp probleem denk ik maar ik rij er als gezegd al 80.000 km mee dus dat is dan niet waarschijnlijk.
Verder is de auto in perfecte staat en ben ik er erg tevreden mee.Iemand enig idee?
Alvast bedankt voor jullie meedenken!
groet,
ROnald
15 juli 2009 om 03:54 #17500217Hoi Ronald,welkom op het forum en wij houden van :kewlpics
Als het probleem vanaf de aanschaf aanwezig is waarom ben je niet teruggegaan(Garantie)??
Denk dat je ‘m moet laten uitlezen,scheelt een hoop speurwerk;)
gr
Danny
15 juli 2009 om 22:06 #17500218brandstoffilter?
uitleesapparaat eraan zetten en uitlezen maar! heb zo’n ding liggen en werk perfect.
kan ook bij de VOD
16 juli 2009 om 00:20 #17500219Welkom op het forum. :)
Spijtig genoeg kan ik je met je probleem niet direkt verder helpen.
16 juli 2009 om 19:42 #17500220Bedankt voor het meedenken, ik had hem al laten uitlezen maar daar kwam niet bijzonders uit, de dealer geeft als oplossing; gewoon beginnen met dingen vervangen totdat je het probleem hebt opgelost maar daar zie ik vooralsnog maar even vanaf……:o
Aangezien ik de wagen particulier aangeschaft heb zater dus geen garantie op.
er is ook goed mee te rijden, ik heb er af en toe last van maar het stoort me gewoon, ik wil zoiets graag goed hebben.
Iemand nog andere suggesties?
16 juli 2009 om 19:48 #17500221Hoi Orphy
Welkom hier!
Ik behoor hier nog altijd tot de ‘mede-vragenstellers’ en ben helaas niet zo knap dat ik antwoorden kan geven… al begin ik er steeds meer van te begrijpen… :hmmz
Ik hoop dat je het probleem kan oplossen!
Groetjes Saïma
22 juli 2009 om 11:42 #17500222Hoi Orphy,
He welkom hier.
Wat jij hier verteld komt bij mij ook voor:hmmz
Ik heb de auto nog niet zo lang en bij mij doet hij het alleen als hij bv s’morgens de motor koud is, als ik dan rij met bv 1700 toeren en dan overschakel dan licht het lampje bij ongeveer 1200 toeren ook even op,
Zowaar als ik dan precies op dat moment gas geef houd de motor in, maar dat is kortstondig.
Is de temperatuur van de motor net onder de 90 graden dan is het weg en heb ik negens geen last meer van.
Ik heb dan een 2.5 td van eind 89. Misschien is dit dan toch wel een veel vaker voorkomend probleem?
Zoals ik al zei, bij mij doet hij het alleen als de motor koud is, en verders doet hij dit niet. Dus wacht ik even af met wat het zou kunnen zijn. Mocht het zo zijn dat je het probleem opgelost krijgt dan hoor ik het graag van je.
Groeten van een trotse Omega 2.5 td station rijder:)
23 juli 2009 om 15:49 #17500223Misschien dus wel een vaker voorkomend probleem. Volgens mij deed hij het bij mij ook minder vaak in het begin, dus het is in de loop wel wat erger geworden, maar als gezegd, ik rij er al bijna 90.000 km mee dus het zal wel een storing zijn. Zou het iets met de electronische gaskabel kunnen zijn?
23 juli 2009 om 17:03 #17500224hoi ,
maar heb jij het constant, of ook zoals bij mij, alleen als de motor in koude toestand is, en als de temp ongeveer 90 graden is (ik meen zelfs bij de 70 graden ) dan houd het op.
Het is echt nu maar kortstondig dat dit gebeurd, Ik weet niet als het winter is, en hoe lang de motor er over doet om die temperatuur te halen, en het probleem zich oplost want ik heb de auto nog geen maand.
Verder rijd hij wel heerlijk. het is een fantastische reisauto met een hoop luxe !!
Gr
24 juli 2009 om 11:06 #17500225inderdaad, een geweldige auto om mee te reizen en aangezien ik 40 tot 50.000 per jaar rij… Maar ik heb het dus ook als hij warm is, alleen het rare is dat het ook vaak gewoon goed is, dus hij doet het af en toe maar ook wel als hij warm is.
2 augustus 2009 om 23:25 #17500226Niemand meer een suggestie? Zijn er ook forumtechneuten die ik benaderen kan?
30 september 2009 om 21:43 #17500227Hoi Ronald,
En al iets bekend aan dit probleem van het inhouden?
Ik hoor het graag van je. Heb het gevoel dat het bij mij ook steeds erger gaat worden. Maar er valt nog steeds mee te rijden.
Gr.
1 oktober 2009 om 07:05 #17500228luchtmassameter???? die wil nog weleens raar kunnen doen zonder dat dan wordt weergegeven tijdens het uitlezen..
is jou krukaskeerring ooit vervangen?? misschien dat na de vervanging de distributie is van tijs is gaan staan?
Of misschien de EGR?
1 oktober 2009 om 12:03 #17500229origineel gepost door Botho
luchtmassameter???? die wil nog weleens raar kunnen doen zonder dat dan wordt weergegeven tijdens het uitlezen..is jou krukaskeerring ooit vervangen?? misschien dat na de vervanging de distributie is van tijs is gaan staan?
Of misschien de EGR?
Sorry Botho,
Het betreft hier niet over de benzine motor, maar over de 2.5 DT, Dieselmotor. Die motor komt uit de BMW, en heeft een ketting aandrijving voor de distributie.
Maar als nog bedankt voor het meedenken.
Meerdere opties?????
Gr Fred.
1 oktober 2009 om 12:27 #17500230lees ik dat nu goed:angel,een td diesel uit een bmw in een omega:o
dan moet je dit wel er even bij vermelden,mogelijk dat het storings
verhaal dan anders is als bij een opel blok.
ps welkom hier op het forum ,zou wel wat pics willen zien van de
machine kamer.suc6 bij het opsporen van de storing.
vgr tonsr.1 oktober 2009 om 13:56 #17500231Beste Ton
Dit ( BMW diesel) motorblok is geen project hoor maar is een aantal jaren geleverd in de Omega, alleen met o.a. een aangepast motormanagement ( software) dus met iets minder vermogen. :D :thumbup
gr Hugo
1 oktober 2009 om 14:08 #17500232origineel gepost door Hugo46
Beste TonDit ( BMW diesel) motorblok is geen project hoor maar is een aantal jaren geleverd in de Omega, alleen met o.a. een aangepast motormanagement ( software) dus met iets minder vermogen. :D :thumbup
gr Hugo
:wub:wubooooo joh dat wist ik niet,las hier bmw blok,van daar mijn verbazing,toch weer wat geleerd dan,rij zelf al jaren geen diesel meer van daar dat ik dacht,wat is dat nu
hoor wel meer van dit soort projecten in manta en dergelijke
over bmw benzine blokken dus van daar .
hugo :thumbup bedankt voor de uitleg kerel.
vgr tonsr1 oktober 2009 om 15:09 #17500233brandstof opvoerpomp?
1 oktober 2009 om 18:59 #17500234origineel gepost door orphy
Bedankt voor het meedenken, ik had hem al laten uitlezen maar daar kwam niet bijzonders uit, de dealer geeft als oplossing; gewoon beginnen met dingen vervangen totdat je het probleem hebt opgelost maar daar zie ik vooralsnog maar even vanaf……:oDat wordt nog al snel gezegd door een garage bedrijf,
“Vervang maar zoveel mogelijk dan zijn wij blij”
Ik ken de dieselblokken niet zo goed om te kunnen zeggen of een idee te hebben van wat er mis kan zijn.
Gr Jack
1 oktober 2009 om 19:25 #17500235Ik heb het bij mijn Vectra gehad. daar was het euvel verholpen met het vervangen van de luchtmassa meter. gaf ook niks aan tijdens het uitlezen… En naar mijn weten zit die ook op de diesel.
Maar daarbij wel gezegd dus dat dat toen geholpen heeft. Was noogal een duur onderdeel :swear1 oktober 2009 om 20:22 #17500236messchien een rare vraag.maar doet die dat ook met volle tank,ik heb laatst met iemand van de anwb gesproken het schijnt dat dit type bij de laatste 15 liter problemen heeft met de aanvoer van diesel,stond die bij de anwb om bekend
het is bij mij het geval dat als die koud is slecht start als er weinig brandstof(reserve) in zit en dan wil het lampje nog wel eens knipperen,heb ik genoeg brandstof zijn er geen problemen
maar ook alleen als die koud is,schijnbaar meer brandstof nodig1 oktober 2009 om 21:13 #17500237origineel gepost door martslaats
messchien een rare vraag.maar doet die dat ook met volle tank,ik heb laatst met iemand van de anwb gesproken het schijnt dat dit type bij de laatste 15 liter problemen heeft met de aanvoer van diesel,stond die bij de anwb om bekend
het is bij mij het geval dat als die koud is slecht start als er weinig brandstof(reserve) in zit en dan wil het lampje nog wel eens knipperen,heb ik genoeg brandstof zijn er geen problemen
maar ook alleen als die koud is,schijnbaar meer brandstof nodigNee het maakt niet uit of dat de tank vol of leeg is.
Het alleen erg hinderlijk dat de motor nog koud is, en dat tijdens overschakelen, net dat je vermogen nodig hebt, blokt hij echt!! En daarna gaat hij weer.
Wat me ook opgevallen is als ik schakel met zogeheten “tussengas geven”dan doet die het niet. Het lijkt er inderdaad op dat de motor geen brandstof krijgt op dat moment, en dus hapert.
Ik heb ook deze auto gekocht in de zomer, dus mooie temperaturen. Motor temp lag op het tussenstreepje van 90 tot 100gr. En dat is mooi uiteraard, maar nu het kouder gaat worden, loopt de temp alleen op bij een beetje doorrijden wat op en dan zakt hij weer netjes naar 90 a 92 gr. met de gevolgen, dat hij het nu af en toe ook gaat doen.
Maar wil eigenlijk wel alvast een beetje voorbereid zijn of er toch grote kosten aan gaan komen, en of dat ik het zelf zou kunne oplossen.
Gr Fred.
1 november 2009 om 00:15 #17500238Hallo, sorry voor de later reactie maar ik ben er inmiddels al zo aan gewend dat ik een mail krijg als er op een topic word gereageerd dat ik soms vergeet te kijken:D
Bij mij is er nog niets veranderd, het lijkt ook niet erger te worden en inmiddels heb ik zelf al meer dan 100.000 km met deze omega gereden.(in 2 jaar tijd!)
Het is dus best wel raar dat het niet echt erger word, je zou zeggen dat als er iets defect of versleten zou zijn, dat ie er dan een keer helemaal de brui eraan geeft.
Soms tijdens het opschakelen geef ik gas en gebeurt er niets, een paar keer op het gaspedaal pompen en dan is het weer goed meestal, maar soms moet ik even de koppeling aanraken en dan doet ie het altijd weer.
Hij heeft ook alweer een paar beurtjes gehad en toen konden ze steeds niet vinden.
We zullen zien hoe het verder gaat, oplossingen zijn nog steeds welkom!:D
In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken tot nu toe!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.