Forumindex › Forums › Techniek › Cih › voorstellen en oliepomp vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2011 om 18:06 #17243043
dag allen , ik ben richard 42 jaar en in het bezit van een B kadett die ik aan het ombouwen ben van een 1100 naar een 2.0.e incl. 5 bak.
nou schiet ik er al mooi mee op en ik heb hier op het forum al veel rond gekeken maar ik had me nog nooit geregistreerd dus bij deze .
maar nu heb ik gelijk een vraag , ik heb een raar geluidje in de motor en volgens mij zit dat in de oliepomp , het is geen tik of zo maar het klinkt een beetje als joelen of ratelen .
komt dit misschien iemand bekent voor ????
ik heb net nog wel even de oliedruk getest ik heb in het draadgat (waar je normaal olie in doet om de pomp in de olie te zetten nadat je de oliepomp uitelkaar hebt gehad) een drukmeter gemonteerd en de druk was goed maar het is een vreemd geluid .
ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben6 november 2011 om 17:15 #17938897Misschien je distributieketting die gerekt is, of die rubbere geleidingsblokken die versleten zijn.
Ik heb hier ergens een vraagbaak liggen waar de uitleg in vermeld staat.6 november 2011 om 19:03 #17938898ik heb er nieuwe geleidingsblokjes opzitten en een nieuweketting en spanner.
maar ik zal de pompdeksel er eens afdraaien en kijken of ik niks aparts zie want als ik tijdens stationair draaien een schroevendraaier op het pompendeksel houd en mijn oor aan de andere kant van de schroevendraaier leek het toch echt of het geluid daar vandaan kwam6 november 2011 om 19:09 #17938899Geen drijfstanglagers ofzo die versleten zijn?
6 november 2011 om 19:40 #17938900Ketting was ook mijn eerste gedachte
7 november 2011 om 09:48 #17938901Heb zelf eens tijdenlang met een hoop kabaal onder de kap rondgereden. Na een tijd ging mijn waterpomp heel iets lekken (druppelen), die vervangen, en weg was ‘t kabaal. Ook versleten dynamo’s willen nog wel eens lawaai maken. Kun je goed beoordelen waar ‘t geluid precies vandaan moet komen?
7 november 2011 om 10:04 #17938902Als je via het ontstekings gat met een lange pen (op een accuboormachine o.i.d.) de olie pomp rond laat draaien, dan kan je zo uitsluiten of het de pomp is of iets anders.
7 november 2011 om 13:13 #17938903ik heb de v-snaar er al af gehaald en dan maakt hij het zelfde geluid , dus in dat gedeelte hoef ik het niet te zoeken .
ik zal dat met idee met de boormachine eens even proberen , want ik wel zo’n lange pen .
die had ik al gebruikt om de olie rond te pompen voor de eerste start .wordt vervolgt , bedankt alvast voor de reacties
8 november 2011 om 20:13 #17938904Heeft hij het ook met koude motor? Of komt het pas boven eens de motor
warmer is?
Zo’n geluidje heb ik in m’n kop gehad, de nokkenaslagerschalen waren versleten, misschien
je krukaslager achter de riemflens?8 november 2011 om 21:03 #17938905Ik ben benieuwd of het geluid weg is wanneer je de bout van de borging van het ontstekingshuis los draait. (iets optillen, zonder het ontstekingstijdstip te veranderen).
Je ontstekings-as kan namelijk enorme druk uitoefenen op je oliepomp.
Dit is op te lossen door een pakkingring te maken onder je ontstekingshuis (waar hij op het distributiehuis ligt).
9 november 2011 om 12:55 #17938906ik heb nog niks geprobeerd of gedaan ( geen tijd gehad ) maar nogmaals het geluid was naar mijn idee het sterkst hoorbaar bij het pompdeksel .
lagers of lagerschalen denk ik haast niet want ik heb het blok helemaal uit elkaar gehad en wat versleten was heb ik vervangen maar de lagers waren naar mijn mening allemaal nog goed .
eerst even tijd krijgen , zaterdag ga ik eerst nog naar een één of andere rally in duitsland met vooral oude opels en fordjes ( genieten dus )tot nog toe bedankt en wordt vervolgt
28 maart 2012 om 18:53 #17938907het heeft even geduurd maar ik heb het probleem gevonden, het zat hem toch in de oliepomp deksel!
ik had deze voorzien van een stalen kogel ipv. de kunststof overdrukkogel en bij een bepaalt aantal toeren ging het kogeltje blijkbaar een beetje klapperen op zijn zitting met als gevolg het vreemde geluid.
ik heb nu het kunststof kogeltje er weer in gedaan en nu is het geluid weg :D
dus verder gelukkig niks aan de hand.
morgen ga ik ermee naar de rdw voor lpg keuring en voor de keuring om de 2.0.e op kenteken te krijgen.29 maart 2012 om 13:09 #17938908Mooi werk, en leuk om zo nog eens terug te horen. :thumb
Mooie plaatjes van het project zijn altijd welkom :kewlpics29 maart 2012 om 15:41 #17938909keuring is goed verlopen en hij is goedgekeurd :jerry stelde niet zo heel veel voor maar toch altijd weer spannend.
nu nog ff een andere 5 bak erachter want van deze is de derde niet goed en dan is ie klaar :thumb20 juni 2012 om 14:47 #17938910:kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics
21 juni 2012 om 02:07 #17938911vooras is nu van een opel gt met schijfremmen/remklauwen van een calibra en met een kadett E 20/16v hoofdremcilinder en corsa A rembekrachtiger
in het voorfront ruimte gemaakt voor een koeler van een audi 80
lekker krap maar ik wou de balk op de orginele plek houden , sommige zetten die balk naar voren maar dat wou ik niet, er nu een electrice fan op omdat de orginele fan niet meer paste ivm de de balk
een tunnel van een B kadett automaat zodat de vijfbak past
achteras van een opel GT en omgebouwd naar schijfremmen
zelf een rvs uitlaat gemaakt
instelbare panhardstang gemaakt
voor de liefhebbers heb ik denk ik nog wel een paar foto’s
21 juni 2012 om 03:18 #17938912mooi werk… :thumb
veel verbeteringen…!
en van mij mag je nog wel even doorgaan, met foto’s plaatsen…! :kewlpics21 juni 2012 om 13:08 #17938913Nog meer foto’s graag :wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.