Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › voorstellen en meteen een vraag!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2014 om 20:42 #17266365
hallo allemaal ik ben johnny en kom uit almere,
auto geschiedenis is veels te lang om op te noemen.
Maar ik rij alles en heb toch een liefde voor alfa romeo. helaas is DE alfa die ik wil op dit moment te duur (vooral in wegenbelasting) 159.
en aangezien ik graag wil gaan dieselen ben ik rond wezen kijken…. altijd de vectra mooi gevonden, dus vandaar dat ik me hier aan meld.
ik zie hele mooie vectra’s c2 op marktplaats staan… zowel de 120 als 150 pk versie’s….
ik doe graag onderzoek voordat ik een auto koop, vandaar dat ik me hier aan meld..
ondertussen gezien dat de vectra’s de volgende problemen hebben.alternator
egr
wervelkleppen
egr +wervelkleppen schijn je helemaal eruit te kunnen halen/laten halen? klopt dit?ik ben handig en heb handige vrienden, dus opzich ben ik niet bang om me handen vuil te maken… maar je wilt niet meteen hoge kosten hebben natuurlijk.
weet iemand ongeveer de kosten voor het vervangen/uit laten schrijven van bovenstaand?
zijn er mensen die meteen schreeuwen absoluut NIET doen? of meer punten hebben waar ik op moet letten?ik zie ze te koop staan voor rond de 5000/7000 dat is dan ook een bedrag wat ik wil uitgeven. Km stand is dan rond de 2ton.
is dit aan te raden?verdere vragen beantwoord ik graag, en tips/links ed zie ik ook graag.
mvg johnny
10 juni 2014 om 20:45 #18238076http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m813272909-opel-vectra-gts-1-9-cdti-executive-aut-leer-navi-xenon-sch.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
iemand die meer kan vertellen over deze auto? enige wat me eigenlijk tegen houd om te gaan kijken is de automaatbak.. hier schijnen veel problemen mee te zijn, iemand die dit kan bevestigen… of advies voor mij heeft
11 juni 2014 om 12:46 #18238077Welkom hier!
Kijk zelf even rond op het forum, jouw vragen zijn heel vaak behandeld.
Je moet in ieder geval goed opletten met het vliegwiel, die wil rond de 2 ton nog wel eens stuk gaan.
Leuke Vectra in die link, maar laat je niet foppen; Xenon is niet origineel (geen sproeiers en lichtschakelaar heeft handmatige hoogteregelaar). Hoe en wat met automaat weet ik niet.
11 juni 2014 om 14:00 #18238078Erg kan je idd laten afdoppen en je kan een erg cheater plaatsen ( kosten ongeveer op ebay 20 euro) http://www.ebay.nl/itm/Opel-AGR-EGR-Cheater-Z22SE-Astra-Vectra-Omega-Zafira-etc-/181055448740″ onclick=”window.open(this.href);return false;
11 juni 2014 om 15:57 #18238079@RamSwa72 wrote:
Erg kan je idd laten afdoppen en je kan een erg cheater plaatsen ( kosten ongeveer op ebay 20 euro) http://www.ebay.nl/itm/Opel-AGR-EGR-Cheater-Z22SE-Astra-Vectra-Omega-Zafira-etc-/181055448740″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is voor de 2.2 benzine, z19dth is helemaal iets anders
11 juni 2014 om 16:06 #18238080Er zal ongetwijfeld een oplossing voor zijn
11 juni 2014 om 16:33 #18238081Is een oplossing voor ja EGR uitlaten programmeren en dan afdoppen, afdoppen zonder uit programmeren is storing.
11 juni 2014 om 17:43 #182380821 voordeel heb je met de 1.9cdti’s , dezelfde liggen ook in alfa’s, wel met een iets andere configuratie (aanbouwdelen). Volgens mij rijden er nog zat rond die tegen of over de 3 ton zitten (speaker), en als ze gewoon netjes ondrhouden zijn zijn het fijne blokken. Egr eruit laten halen( software) en afblinden, beetje laten chippen en ze gaan als de brandweer.
11 juni 2014 om 17:58 #18238083Ik rijd nu sinds november 2007 in een 1.9CDTI ZDTH 150 pk en kan naar mijn bescheiden mening wel praten uit ervaring.
Zoals Dennis al zegt is dit een fiat blok wat ook in de alfa ligt.Aandachtspunten bij dit blok zijn zo een beetje alle aanbouwdelen.
Het blok zelf is spijkerhard als je het mij vraagt. tegen de 275 PK kan het rustig leien :agentBij de aankoop zeker op het dmf/vliegwiel letten. Mag niet ratelen in vrijloop bij loslaten van het gas.
EGR en wervelkleppen kun je er uit halen en de egr dien je dan ook nog weg te schrijven in de software.
Dynamo is na 2 ton ook wel op idd en de turbo is geheel afhankelijk van de rijstijl van de vorige eigenaar.Ik zou in ieder geval de wervelkleppen en de erg weg halen, da’s echt funest voor je blok. Zorg ook dat je het dpf loost allemaal milieu onzin die de inlaat van je blok vervuilen en zorgen voor kapotte gasklep, erg en wervelkleppen. Bij de fiat dealer kun je een erg blindplaat en pakking al voor 18 euro scoren maar beter is gewoon helemaal weg halen.
voor de kosten kun je eens kijken op kcperformance.eu Die leveren een scala aan verbeteringen voor dit blok en zijn er gewoon goed in.
Ze hebben ook een topic hier op het forum.Verder is het een zeer ruime wagen die mij tot op heden nog nooit in de steek heeft gelaten of verveeld heeft :jerry
Voor meer info, check mijn topic of die van velen andere hier op het forum die naast de normale pijntjes veel plezier beleven aan dit model :thumb
Groet jraaf
30 juni 2014 om 20:26 #18238084bedankt voor de reacties… helaas worden er niet veel gtsjes aangeboden met de juiste opties. ik ga daarom toch maar bij deze kijken met de automaat bak. hoe kan ik het beste de vliegwiel/dmf testen? word mijn eerste automaat auto namelijk. en verder nog dingen waar ik naar moet kijken?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.