Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Voorstellen en een vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2016 om 19:40 #17277056
Hallo allemaal,
Ik ben simon 41 jaar en kom uit het zuiden van het land.
Doorat mijn Volvo V40 de geest heeft gegeven ben ik opzoek gegaan naar een andere auto.
Na een budget en eisen op papier te hebben gezet zijn we gaan zoeken en kwam ik als snel uit bij een ZAF.
Deze heb ik momenteel op het oog :
http://ww3.autoscout24.nl/classified/290901993?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;
Na een kenteken check heb ik de apk historie bekeken en daar komt vanaf 2012 steeds het volgende terug.
Afkeurpunt 2: Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
STATUS: ADVIES OM HET GEBREK BINNENKORT TE REPARERENZou het een terugkerend probleem kunnen zijn? Of kun je daar zolang mee blijven doorrijden?
Graag hoor ik jullie mening..17 juni 2016 om 19:43 #18321357Welkom,
Is een advies punt, niet zo heel spannend kan jaren goed blijven, en anders een keer een kogeltje vervangen zijn de kosten ook niet.
Niet druk om maken.
17 juni 2016 om 20:02 #18321358@Opeltje17 wrote:
Welkom,
Is een advies punt, niet zo heel spannend kan jaren goed blijven, en anders een keer een kogeltje vervangen zijn de kosten ook niet.
Niet druk om maken.
Oke hartstikke bedankt voor je snelle antwoord.
Wat denk je van de auto in de adv?17 juni 2016 om 20:11 #18321359Niet doen!!!
Zie nu dat ie ook op gas rijd Z18XER kan absoluut niet op gas!!!!
17 juni 2016 om 20:22 #18321360@Opeltje17 wrote:
Niet doen!!!
Zie nu dat ie ook op gas rijd Z18XER kan absoluut niet op gas!!!!
Zou je dit kunnen toe lichten?
17 juni 2016 om 20:44 #18321361De motor in die zafira is een 1.8 een Z18XER deze heeft mechanische klepstoters welke elke 150.000km gesteld moeten worden.
Op gas is de verbranding veel heter dan op benzine, wat er gebeurd is dat de kleppen gaan inbranden in de cilinder kop waardoor je dus om de 15.000-30000km kleppen moet gaan stellen en wellicht bij 50.000 km een andere cilinder kop moet monteren.
Deze motoren kunnen gewoon niet tegen gas! nou is er een bedrijf die speciale ”gas” cilinderkoppen verkoopt met geharde klepzittingen maar ook die gaan ook redelijk snel stuk, dus zou hem absoluut laten staan!
17 juni 2016 om 20:55 #18321362Oké.
Dan laat ik hem liever staan. (Wel ff balen natuurlijk)
Ik heb nog een andere maar die is op benzine is een A model (als ik het goed heb) heeft veel minder KM op de teller. Is dit een optie om te laten ombouwen?http://www.autotrader.nl/auto/opel-zafira/2004/joure/7hss7/opel-zafira-22-16v-elegance-50-50deal-cruise-airco/specificaties/” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 juni 2016 om 21:02 #18321363Dat is een A model idd, een Z22SE om precies te zijn deze hebben regelmatig problemen met de distributie ketting.
Maar kan beter op gas dan de B zafira, beste is om voor een A zafira te kijken met een 1.8(Z18XE) met 125pk, dit is de motor om op gas te rijden!
17 juni 2016 om 21:20 #18321364Luid en duidelijk. :thumb
Niet nog 1 in je garage staan zeker he ? :D18 juni 2016 om 10:15 #18321365Haha, nope wel 2.5 jaar met een Z18XE gereden fijn motortje!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.