Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Voorstellen! Eerste opel EN Eerste auto!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2012 om 16:09 #18074561
:thumbup nette wagen welkom hier
19 november 2012 om 11:38 #18074562Drukke dagen dus beetje late reactie.. haha
Wat betreft die kleine deukjes.. het is idd beetje jammer maar heb toevallig een kennis die een schadebedrijf heeft.. binnenkort daar maar es langs gaan (A) MP kan natuurlijk ook altijd nog!
@seth plannen plannen.. is me al vaak gevraagd :’) ik heb 2 buurtjes die staan te popelen om mee te “spelen” hahaha dus daar kijk ik nog wel even naar..Gister toch nog wel even momentje gehad dat ik dacht dat er wat was.. alles was helemaal beslagen dus ik denk.. even blazen! maarja de ruitjes bleven beslagen… Was alles gewoon buiten en binnen was er niks o.O En zat ik dan te wachten tot ik wat zag.. haha
Gwn wissertje erover en ik was klaar… Ach eerste blonde actie mag er ook wezen hehe…19 november 2012 om 21:25 #18074563@kimmiej666 wrote:
@Seth wrote:
Schijt man; Als je in Belgie onder de 25 jaar rijdt zit je in de categorie “Beginnend bestuurder” en dan betaal je je blauw aan verzekering.
Ik heb al een geluk met mijn nieuw verzekeringsagent kunnen onderhandelen dat ik op bonus malus 0 sta als ik bij hun zou gaan. Uiteindelijk doen ze allemaal toch hetzelfde dus neem je gewoon de goedkoopste hoor :)
Hier krijg je bij een gemiddelde verzekering als beginnd bestuurder ook bijna niks boven de 90pk verzekerd hoor.
Een paar enkelingen en dan betaal je ook wel wat meer p.m. (moest toentertijd met mn vec 2000 een 120 euro per maand neertellen, wa+. En 1 keer schade maken met zo’n grotere motor tot aan je 24e betekent ipv de standaard 3 jaar achteruit, 5 jaar achteruit als boeten omdat je een jongere bent.
Dat is het vreemde Kim, Ik heb nooit gezeur gehad!!
1e auto op naam, ik was toen 18 jaar: Kadett-E-Caravan 1.6 8V mpi C16SE Frisco+ 101pk
2e auto op naam, ik was toen 18jaar oud: Kadett-E-Caravan 1.6i 8V spi C16NZ 75pk
3e auto op naam, ik was toen net 19jaar: Opel Omega 3.0 24V C30SEI i3000 240pk (jup, met leder interieur en stoelverstelling + zetelverwarming achter)
4e auto op naam, ik was toen 20 jaar: Opel Astra-F-Caravan CD 2.0i 8V mpi C20NE 115pk
5e auto op naam, ik was 21 jaren oud: Opel Vectra-B 2.5 V6 X25XE handgeschakeld CDX 1996 170pken nog wat er tussen gezeten heeft aan erbij autotjes wat varieerd van 60 tot 150pk.
het gaat meer om auto’s die vaak plat gereden worden door de jongeren.
de astra 2.0 Caravan koste me effe 45 euri in de maand,
als ik de keuze had gemaakt voor een met eenzelfde motor (C20NE) maar dan GSi op het kenteken, was dat dik 80 euro per maand!!!Mooier nog, de Vectra-B 2.5 V6 CDX 1996 170pk was goedkoper in de verzekering, al;s de Astra-F-Caravan C20NE
Willem
19 november 2012 om 21:40 #18074564Let wel he Wim, tussen jouw leeftijd en de mijne en jaren van verzekeren zit ook nog een verschil he
Ik had toen we de 2000 kochten al 2 jaar schadevrij op naam verzekerd gereden via Unive.
Ik kreeg hem niet aangemeld op mijn verzekering bij Unive, omdat ik nog geen 24 was geweest en als ik had gewillen had ik hoogstens een bezwaarbrief kunnen laten maken en door een aangestelde commissie moeten laten weten waarom ik vond dat zij mij toch moesten verzekeren met die auto, terwijl ik pas 20 was..
Daarna dus naar Centraal Beheer gegaan en daar kon ik gewoon aanmelden, alleen me premie steeg dus wel ff met 30 t.o.v. Unive, omdat het een zware motor was voor een beginnend bestuurder.
Na ong. 9 mnd jaar kreeg ronald het schade gevalletje met de 2000 en werd ik dus 5 jaar achteruit gezet naar -3 schadejaren.. (Dat je al bijna een 3e jaar schadevrij hebt gereden houden ze echt geen rekening)Zit nu net pas weer op +1 jaar door de meevaller, genaamd vectra b sedan.
Ze hadden me aangemeld op m’n oude polis van de 2000, dus werd het meteen teruggezet naar -2 en 5 maanden laten verliep het jaartermijn van de polis, dus ineens binnen half jaar naar -1.Das de enige mazzel geweest dat ik een half jaar sneller terug op 0 heb kunnen komen.
Maar die flikkers van verzekeraars, vertellen je natuurlijk ook pas dat ze een no-claim beschermer hebben NADAT je een aanrijding hebt gemaakt!
(Heeft wel nut gehad bij de station, want die had ik toen aangemeld met beschermer en maar goed ook aangezien ik na 3 maanden de neus al in mekaar had geduwd, maar evenwel nog krom… Standaard boete is -3 jaren bij aanrijding voor jongeren. Aanrijding heeft in okt 2009 plaats gevonden en juli 2013 staat Ronald op de papieren pas weer op 0… Naaiers waar je bij staat dus, want je wordt gewoon lekker bijdehand 4 jaar aangerekend)19 november 2012 om 21:55 #18074565ja dat verzekeren van die Vectra ligt niet aan de 150pk!!!
maar aan het verhaal Vectra2000, dat is een sportmodel gewest dat toen vaak zat platgereden werd door de jeugd…
had het bij wijze van spreken een gewone 2.0 16V geweest (X20XEV) dan had je premie zowat de helft geweest van die van de 2000
bij mij was de V6 zelfs goedkoper dan de 2.0 astra/
De huidige station is ook goedkoper als de champagne sedan, ondanks de groene een dikke 7.000 euro duurder nieuw was…
Ik was 19 toen de Omega in bezit kwam, betaalde toen 105 gulden per maand!! (47euro +/-) voor Casco+ incl diefstal Centraal Beheer..
Willem
5 januari 2013 om 20:42 #18074566Na ondertussen een tijdje eens een update, wel leuk leek me :P
Eerste puntjes ondertussen gehad..
Een lekke band is al een duur grapje geweest.. Jammer, maar de band bleek al slecht te zijn ook al was deze “zo goed als nieuw”.
Zelf derest maar nagekeken, die zijn (gelukkig) wel goed.
Zodra het nieuwe bandje er op zat kwam de aflosser; kapotte dimlicht… Leuk klusje! *ahum*De storing van de remmen ben ik nog niet kwijt, de blokken zijn nog goed (nadere controle: nog genoeg op de blokken) en een Comp. Reset heeft niks uitgehaald.. Binnenkort even omhoog om andere dingen uit te sluiten (bijv klemmetje die niet goed zit ofzo) en anders maar uitlezen..
Voorderest blijft de wagen een topper, een aardige snelwegrit heeft een verbruik van 1:18(!) opgeleverd, wat me erg happy maakt ^^
6 januari 2013 om 10:52 #18074567Welkom en mooie v6. Veel veilige kilometers gewenst.
6 januari 2013 om 13:36 #18074568Als je een band vervangt, vervang dan de andere op dezelfde as ook meteen mee. Voor ‘n paar dagen maakt een ander bandje niet uit maar twee verschillende banden op één as kàn je weggedrag nadelig beïnvloeden…
Voor (halogeen) koplamp-peertjes geldt vaak hetzelfde: als de ene springt, heb je grote kans dat de andere ook snel kapot gaat. Meteen allebei vervangen is dan een stuk makkelijker. :)
Voor de rest natuurlijk zeker een leuke Vectra! ;)
6 januari 2013 om 16:48 #18074569Ohh bedankt voor de tip!
Spreek je alleen even tegen over je woordkeuze.. “Makkelijk”
Is toch flink lastig om bij lampje links te komen (2-3 centimeter ruimte) haha!Zal wel even kijken voor setje lampjes.. Had net de laatste van een setje erin gedaan ;)
6 januari 2013 om 17:27 #18074570@wim-v6 wrote:
ja dat verzekeren van die Vectra ligt niet aan de 150pk!!!
maar aan het verhaal Vectra2000, dat is een sportmodel gewest dat toen vaak zat platgereden werd door de jeugd…
had het bij wijze van spreken een gewone 2.0 16V geweest (X20XEV) dan had je premie zowat de helft geweest van die van de 2000
bij mij was de V6 zelfs goedkoper dan de 2.0 astra/
De huidige station is ook goedkoper als de champagne sedan, ondanks de groene een dikke 7.000 euro duurder nieuw was…
Ik was 19 toen de Omega in bezit kwam, betaalde toen 105 gulden per maand!! (47euro +/-) voor Casco+ incl diefstal Centraal Beheer..
Willem
Ik heb op me 18e een Toyta MR2 gereden. Eerst een hoop gedoe om een verzekering te zoeken. En hij koste 92 euro in de maand alleen WA.
Dus dat was niet best :DMooie Vectra! En wees zuinig op je rijbewijs. :thumb
6 januari 2013 om 17:53 #18074571Ruimte heb je inderdaad niet veel om je lampen te vervangen… Helaas! ;)
6 januari 2013 om 19:17 #18074572@ J3ro3ntj33
mooie wagen hoor
zelfs inclusief NCDR navi!!!
mag je blij mee zijn, die zijn zeldzaam . . . ook al is die er achteraf ingebouwd.7 januari 2013 om 20:11 #18074573Storing remmen, laat me raden, melding remvoeringen op het display, deze kan je niet resetten, nieuwe remdraadjes monteren of de signaal draden aan massa leggen, en je probleem is weg.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.