Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Voorstellen, achterstellen, vrijstellen en noem maar op!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2011 om 19:28 #17228447
Zal het dan toch maar doen, hè?
Hallo allemaal,
Op advies van Vinci zal ik dan, bijna een jaar na dato, me gaan voorstellen (oftewel ik kopieer gewoon grotendeels een eerder stukje, maar plaats het nu op het juiste forumdeel). Hij vertelde mij namelijk dat het erg op prijs wordt gesteld en ik wil geharde opel-forumgebruikers niet tegen de schenen trappen door meteen in het wilde weg m’n gal te spuwen :puke , dan is het toch fijner als ik me eerst voorstel :angel – zodat jullie een klein idee hebben met wie jullie van doen hebben. :hmmz
Afgelopen jaar schreef ik het volgende:
Eindelijk weer een Kadett onder m’n kont
Pas geleden heb ik een 1.3N LS op de kop getikt, waar ik enorm blij mee ben – aangezien de eerste auto’s waar ik als kind in werd rondgereden waren Kadettjes (Eerst C, daarna eigenlijk dezelfde bak als ik nu heb kunnen bemachtigen – één maal hatchback en kort daarna sedan). De sedan, die ik nu heb, komt zelfs qua kleur overeen met de laatste Kadett uit m’n jeugd – en dus ook de eerste bak waar ik zelf in mocht scheuren (sindsdien is het ook een stuk minder veilig op de Nederlandse wegen – mogelijk was dat puur toeval).Anywho, er moet nog flink wat gebeuren aan die wagen en ik heb de balen verstand van auto’s opknappen (vandaar ook m’n handle cq. gebruikersnaam). Toch leek het me een geinige uitdaging en wil dus alvast beginnen met de oppervlakkige dingen. Dus nog niet onder de motorkap kijken, omdat ik daar toch nog niks van begrijp – maar daar wil ik wel verandering in brengen! Vandaar deze eerste vraag!
Vraag 1:
Is er een boek (online pdf-file) waaruit ik meer wijs zou kunnen van wat er zich onder de motorkap van m’n Kadett afspeelt en waar wat precies zit?Verder heb ik twee jonge kinderen en wil ik dus 2 driepunts-gordels achterin monteren, zodat de kinderstoeltjes veilig achterin bevestigd kunnen worden. Bijkomend voordeel dat mijn schatje weer voorin naast mij kan gaan zitten. Bij die achtergordels ligt dus momenteel m’n prioriteit. Long story short, ik heb begrepen dat een universele gordel wel past, maar dat Opel speciale bouten in het leven had geroepen om überhaupt gordels te kunnen bevestigen in een Kadett. Maar nu is het natuurlijk vrij moeilijk om een Opel Kadett met achtergordels te vinden op een sloperij – dus vandaar m’n tweede en laatste vraag voor vandaag!
Vraag 2:
Is het mogelijk om de bouten (of zelfs de complete gordels) van een Opel Astra te gebruiken, bij het monteren van achtergordels in een Opel Kadett (1.3N LS)? Zo ja, moet ik er dan wel rekening mee houden of het om een sedan of hatchback gaat?Alvast bedankt voor jullie tips!
Vriendelijke groeten,
Eindhovense Newbie in AmsterdamDie vragen waren vrij snel beantwoord en zijn dus niet meer relevant, voor mij dan. Aangezien het misschien wel relevant is voor een ander zal ik hier nog kort het hoe en wat toelichten. Haynes Service and Repair Manual heb ik gedownload, een erg handig pdf-je met als enige nadeel dat het volledig engelstalig is (wat op zich geen probleem zou zijn, wanneer er geen vakjargon in voor zou komen). En op de sloop heb ik voor ongeveer een geeltje gordels uit een Astra sedan kunnen halen. Daarna heb ik vrijwel niets meer aan de auto gedaan, want de distributieriemen waren geknapt en dus had ik geen reden om op het forum te komen (aangezien een auto zonder motor, niet echt een auto is – Oké Fred Flintstone zal het vast met mij oneens zijn). Nu ga ik toch maar kijken of het me gaat lukken om een nieuwe motor in het Kadettje te krijgen, maar daarover ga ik toch maar in het Kadett gedeelte ouwebeppen.
Dus bij deze heb ik me dan toch nog maar eens voorgesteld ;)
Groeten,
Eindhovense Newbie in Amsterdam3 juni 2011 om 19:41 #17759410Ik dacht nog bij mezelf, ik heb toch pas net deze vragen gelezen????? kreeg net pas de datum in de gaten… beter een late reactie als geen reactie?
Blij dat het toch opgelost is…O, ja. welkom op het forum :jerry
Veel succes met je motorombouw..3 juni 2011 om 20:23 #17759409Ja, ik moet ook van knopjes (bump this topic) afblijven, wanneer ik toch niet weet waar ze voor dienen. Ik dacht eigenlijk dat ‘ie dan alleen voor mijzelf verder naar boven in de lijst zou komen. Maar aan je reactie te zien, is het dus gewoon een manier om een oud topic, of (onbevredigend/on-) beantwoorde nieuw leven in te blazen.
Maar iig bedankt (nu naar het Kadett hoekje) :P
3 juni 2011 om 23:04 #17759408ook welkom hiero :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.