Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Voorstellen + aankooptips
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2012 om 10:24 #17249741
Goedendag.
Ik ben Jeremy uit Almere. Ben 21 jaar en werkende als beveiligingsbeamte.
Genoeg geld verdiend om eindelijk een prachtige auto te kopen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Opel Astra coupe 1.8 bj ong 2000 t/m 2002.
Omdat dit mijn eerste auto word ben ik erg voorzichtig met rond kijken omdat ik voor een 2dehands auto ga.
Nu is mijn vraag of iemand eventuele aankooptips heeft en eventueel ervaring met een Opel Astra coupe?Groeten, Jeremy. :D
19 juni 2012 om 11:21 #18038700Heerlijk wagen om mee te beginnen, en vooral om mee te sleutelen (mocht je interesse daar liggen) allereerst welkom!!
Wat wil je precies gaan doen ermee?19 juni 2012 om 12:50 #18038701Nou, zo sleutelvriendelijk zijn ze ook weer niet ;) dan moet je iets als een Kever nemen ofzo :P
Ik heb drie jaar lang met veel plezier in een Astra Coupé met x18xe1 gereden en ik kan het je van harte aanbevelen! Kijk in ieder geval goed rond, er zijn genoeg afgetrapte Coupé’s
20 juni 2012 om 17:34 #18038702hey !
bedankt voor de reacties tot nu toe.
Ik heb nog geen echte te plannen om er aan te sleutelen ( uiteindelijk wel natuurlijk ),
maar het gaat me erom dat ik geen barrel koop en dacht misschien zijn er al mensen die iets meer weten over de Astra’s zoals echte minpunten waar goed naar gekeken moet worden voordat ik uberhaupt een astra aanschaf.20 juni 2012 om 19:17 #18038703kijk sowieso naar roest bij de wielranden achter (bij een coupe nog niet gezien maar veel gewone astra G’s hebben er last van)
1.8 is een fijne motor,maar olieverbruik is m niet vreemd. Wel heerlijk zuinig.
2.2 schijnt een stuk onzuiniger te wezen en ook gevoelig qua distributieketting
En dan de turbo,tsja,als eerste auto geen aanrader denk ik.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Z18XE vanaf 2001,heeft electronisch gaspedaal en hangt net effe lekkerder aan het gas als de X18XE1 (die ook niet beroerd rijdt)
De mijne trok in elk geval behoorlijk fel,top lag op rond de 220 op de teller (had 230.000 gelopen op LPG)
Ik mis m nog elke dag,maar een Zafira is dan toch praktischer met een kind.
Kijk goed of alle electra werkt,qua ramen speigels etc.
luister goed naar rammels in de voortrein,of de wagen recht stuurt,niet trekt,gaat het schakelen soepel.
Geen trillingen met remmen??
Doen alle controlelampjes het?
Slaat de AIrco in? (meestal niet,condensor is vaak lek of pomp stuk).
En kijk uiteraard naar de carroserienaden en spuitwerk,dat je geen opgelapte gehaktbal koopt.
Het lijkt erger dan t is,De Astra g is een behoorlijk degelijke wagen,en bij goed onderhoud redelijk probleemloos. En ze rijden ook nog ns fijn,valt me op dat je voor 2500 tot 3000 euro al een nette coupe hebt,dus wat houdt je tegen??20 juni 2012 om 19:37 #18038704@asconahobbyist , mits goed onderhoud is de turbo een héél fijne auto om te rijden . mist die zijn onderhoud dat kan het idd een dure grap worden :???:
Qua benzineverbruik valt zo’n turbo ook reuze mee .
Maar de 1.8 is ook een toffe en betrouwbare motor ;)20 juni 2012 om 19:53 #18038705zeg ook niks over de betrouwbaarheid,maar meer dat zo’n kanon als eerste auto niet zo heel geschikt is,leer eerst maar ns rijden zeg ik dan!!
Toen ik mn rijbewijs haalde in 1997 had ik 5000 gulden,daar kon ik makkelijk een 86er/87 Kadett GSI voor kopen,maar uiteindelijk is het een 91er Kadett 1.4 geworden,gewoon omdat dat slimmer is,eerst maar ns een jaar of 2 riijden en dan pas een snelle bak.
Bij mij op t dorp rijdt ook zo’n pokkejong rond,19 jaar ,net zn rijbewijs en dan een Impreza. Als ik t kreng aan hoor komen duik ik de struiken in :fy1 achterlijke randdebiel!rijdt je zowat voor je poten met ruim 100 op een 50 km stukje.20 juni 2012 om 20:00 #18038706wat je ook koopt,en toch geld uit gaat geven.. zorg dat je zoveel mogelijk garantie krijg op papier en het liefst bij een bovag garage.. je betaald iets meer maar ook wel iets meer zekerheid.. en zoek op google of er dingen geschreven zijn over het bedrijf.
gr. arjan
20 juni 2012 om 20:01 #18038707@asconahobbyist wrote:
zeg ook niks over de betrouwbaarheid,maar meer dat zo’n kanon als eerste auto niet zo heel geschikt is,leer eerst maar ns rijden zeg ik dan!!
Toen ik mn rijbewijs haalde in 1997 had ik 5000 gulden,daar kon ik makkelijk een 86er/87 Kadett GSI voor kopen,maar uiteindelijk is het een 91er Kadett 1.4 geworden,gewoon omdat dat slimmer is,eerst maar ns een jaar of 2 riijden en dan pas een snelle bak.
Bij mij op t dorp rijdt ook zo’n pokkejong rond,19 jaar ,net zn rijbewijs en dan een Impreza. Als ik t kreng aan hoor komen duik ik de struiken in :fy1 achterlijke randdebiel!rijdt je zowat voor je poten met ruim 100 op een 50 km stukje.Rijden doe je met je verstand niet met je leeftijd :jerry Ik ben zelf ook 20 jaar, heb nu bijna twee jaar mijn rijbewijs (waarvan meer als 160 uur per maand gereden heb in dienstverband als mobiel surveillant), maar ik duik het liefste af en toe ook nog weg op de vluchtstrook door mensen die al bijna 2 keer mijn leeftijd aantikken…
Een astra is in het algemeen een degelijke wagen, die goed is met onderhoud en verbruik tegenover de luxe/conform en ruimte die ze opbrengen. Zoals al eerder is gemeld zijn er dingen die aan te merken zijn, maar veel van deze kwalen komt voor uit achterstallig onderhoud…
20 juni 2012 om 21:05 #18038708Het meeste al eigenlijk al gezegd! Heb zelf ook een coupe met een Z1.8xe. En het rijd heerlijk, alleen die van mij is dan weer niet zo zuinig, zeg een 350 km op een volle tank a 52L met afentoe een stoplicht sprintje maar meestal normaal gebruik (alleen stads verkeer). Die van mij gebruikt werkelijk geen olie, met 170k op de teller. Wat verder is gezegd, koop liever bij een bovag bedrijf dan bij het beunhaas-garantie-tot-de-deur bedrijf! Toen ik mijn coupe kocht (4maandjes geleden) Ben ik eerst het halve land afgeweest om een goed exemplaar te vinden (lees: Breda, rotterdam, krimpen aan de ijssel, vijfhuizen, nieuw vennep). Koop met je hoofd en niet met je hart, want daar ga je spijt van krijgen! Ga ook niet voor die ragbak met dat ene spoilertje extra, dat spoilertje kost vaak minder dan de garage kosten die je hebt. Kijk ook of het service boekje (correct) is ingevuld en of de distributie recentelijk is vervangen, scheelt je weer 300 euro!
20 juni 2012 om 22:12 #18038709hey !
hartstikke bedankt voor de reacties alweer.
ik zal inderdaad goed opletten op het carrosorie ivm roest en dergelijke. Gelukkig ben ik automonteur geweest en weet ik qua motorisch wel waar ik op moet letten. Alleen zelf nooit een auto gehad en waar kan ik betere recensies krijgen dan op het opel forum. Nu heb ik zelf een pracht Astra ( Astra coupe bj. 2002 2.2 motor ( misschien iets teveel van het goede maar toch ) 150.000 gereden voor 3500 eu. )op het oog. Een erkend RDW bedrijf in Haarlem. Wat ik tot nu toe van ze gezien heb is ieder geval beter als de gemiddelde beunhaas op marktplaats bijvoorbeeld.Maar @asconahobbyist : een 2.2 is de distributieketting niet betrouwbaar qua gevoeligheid? is dit een algemeen probleem bij astra’s of bij iedere 2.2 motor ?
21 juni 2012 om 09:54 #18038710@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@asconahobbyist wrote:
zeg ook niks over de betrouwbaarheid,maar meer dat zo’n kanon als eerste auto niet zo heel geschikt is,leer eerst maar ns rijden zeg ik dan!!
Toen ik mn rijbewijs haalde in 1997 had ik 5000 gulden,daar kon ik makkelijk een 86er/87 Kadett GSI voor kopen,maar uiteindelijk is het een 91er Kadett 1.4 geworden,gewoon omdat dat slimmer is,eerst maar ns een jaar of 2 riijden en dan pas een snelle bak.
Bij mij op t dorp rijdt ook zo’n pokkejong rond,19 jaar ,net zn rijbewijs en dan een Impreza. Als ik t kreng aan hoor komen duik ik de struiken in :fy1 achterlijke randdebiel!rijdt je zowat voor je poten met ruim 100 op een 50 km stukje.Rijden doe je met je verstand niet met je leeftijd :jerry Ik ben zelf ook 20 jaar, heb nu bijna twee jaar mijn rijbewijs (waarvan meer als 160 uur per maand gereden heb in dienstverband als mobiel surveillant), maar ik duik het liefste af en toe ook nog weg op de vluchtstrook door mensen die al bijna 2 keer mijn leeftijd aantikken…
Een astra is in het algemeen een degelijke wagen, die goed is met onderhoud en verbruik tegenover de luxe/conform en ruimte die ze opbrengen. Zoals al eerder is gemeld zijn er dingen die aan te merken zijn, maar veel van deze kwalen komt voor uit achterstallig onderhoud…
verstand komt met de jaren :afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.