Voorrem capaciteit

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Voorrem capaciteit

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Lamborghini

Liefhebbers,

Over het algemeen vind ik dat mijn Vec C 1.9 Diesel best aan de zware kant is en lastig tot stilstand is te brengen.
      Nu viel mijn oog toevallig op sport-remschijven voor de Vec C. Wat is er nu anders aan dat soort schijven dan normale?

Een betere remwerking? Of worden ze gewoon minder snel heet?

speaker
      Deelnemer

betere koeling.

Ik moet zeggen dat mijn ,even eens, zware bolide toch rap stilstaat , als het moet !!

Maar mss kan je de grotere OPC variant nemen ?!

RISL
        Moderator

Gaat inderdaad om betere koeling, waardoor minder snel fading op treedt. Fading is het ‘zacht’ worden van je remmen en je merkt dat wanneer het lijkt alsof je door je rempedaal heen trapt.
          Wil je echter sneller stil staan kun je beter gaan voor zachtere remblokken. Die gaan wat minder lang mee, maar dat heeft veel meer effect dan andere schijven. Wil je ook schijven wisselen, kun je beter kiezen voor grotere schijven dan geperforeerde. Een grotere schijf heeft namelijk een grotere omtrek, dus je wiel hoeft minder omwentelingen af te leggen voordat het remblok genoeg ‘afstand’ heeft afgelegd op de schijf.

Corsa_GSi
          Deelnemer

Gegroefde / geboorde schijven met sportblokken laten je auto inderdaad eerder stilstaan, door verschillende effecten van zo’n upgrade.
            Minder fading, door de groeven verglazen de blokken ook niet, dus uit eindelijk betere remwerking.

Heb op de Vec B V6 station een sport set van MTEC (ebay.co.uk) gezet en vind het inderdaad beter remmen dan het standaard spul, maar dat was ook goed versleten.
            Meestal is zo’n sport setje ook goedkoper dan standaard spul kopen, hoe vreemd het ook klinkt.

Wat je ook nog kan upgraden voor een beter rem gevoel zijn je remslangen, door deze te vervangen door staal omvlochten leidingen ipv de rubberen slangen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.