Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Voorpijp met kat Opel Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2015 om 16:59 #18289256
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Het is me gelukt, om de stappenmotor ZONDER het gasklephuis te verwijderen en schoon te maken.
Elektrische deel klikte niet, plunjer zat vast, maar nu klikt ie weer als de beste.
Eerst met remmen reiniger schoon gemaakt en toen met WD40 ingespoten.
Mechanische deel zolang gespoeld met remmen reiniger, tot het er kleurloos weer uitkwam.
Motor start ook nog :)
Had een paar slagen moeite aan te slaan, maar na die paar slagen liep hij prima stationair.
Gebeurt dat wel vaker, dat na het schoonmaken van de stappenmotor de motor heel even moeite heeft met aanslaan ?
Nu nog even wat rijden, en kijken of de boel ook blijft draaien ;)31 juli 2015 om 00:26 #18289257Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Alles werkt.
Heb een beetje rond gereden en een paar keer de motor gestart.
Slaat niet meer af en blijft netjes stationair draaien.
Uit en inbouwen viel achteraf eigenlijk enorm mee.
Het “wiebelen” werd waarschijnlijk veroorzaakt, doordat de vacuüm slang van de tank ontluchting naar gasklephuis was losgeschoten.
Slang was oud en wat aan de korte kant.
Deze heb ik vernieuwd en het wiebelen is over :)
Nu nog even de EGR schoonmaken en hij kan er weer even tegenaan :)31 juli 2015 om 05:44 #18289258Voila zo zie je maar: t lukt je wel. Volgende stap volledige motor revisie? :jerry
Veel rijplezier weer :thumb
31 juli 2015 om 20:18 #18289259Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Dat zou ik best willen kunnen, maar daar waag ik me voorlopig niet aan.
Volgende stap zou zijn het oplossen van de herrie wanneer de auto start.
Als de auto start, maakt hij nogal wat herrie, dat na een seconde of tien vanzelf weer verdwijnt.
Heb dezelfde vraag ook hier al eens gesteld en mij werd toen verteld, dat de klepstoters waarschijnlijk te laat olie kregen, omdat de olie te dik zou zijn.
Het is echt tien seconde een tractor geluid, dat na 10/15 seconden verdwijnt.31 juli 2015 om 20:41 #18289260uumm moet je je motorkap eens open doen en kijken of het onder de kleppendeksel vandaan komt of naast de accu… daar zit een secudaire luchtpomp die bij een start 10 a 15 seconden werkt en daarna uit gaat…
ik kan niet helemaal goed beschrijven wat de pomp precies doet.. maar het zorgt er bij een start voor dat de CO² laag blijft.. binnen de norm.. maar voor de APK is dit niet verplicht om te hebben.. mocht het dat zijn… de pomp maakt een tractor/compressor brommend geluiddit is een suggestie buiten wat er nog meer normaal tikt bij de koude start
31 juli 2015 om 20:48 #18289261Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Pomp is uitgeschakeld, dus dat kan het niet zijn…
31 juli 2015 om 20:49 #18289262aahh ok.. dan kun je die idd overslaan..
31 juli 2015 om 21:38 #18289263Is je uitlaatspruitstuk niet lek?
Dat klinkt als een tractor.
En als het warm wordt trekt het weer dicht.31 juli 2015 om 22:02 #18289264@arjontje wrote:
Is je uitlaatspruitstuk niet lek?
Dat klinkt als een tractor.
En als het warm wordt trekt het weer dicht.is dit niet het zelfde probleem dat nog wel eens voor kan komen bij de z22xe en dergelijke motoren??
dan zit er een haarscheurtje in je spruitstuk waar lucht doorheen komt ( valt met de hand niet de voelen..) maar idd dan trekt dat dicht als je spruitstuk warm wordt..31 juli 2015 om 22:34 #18289265Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Spruitstuk wordt zo snel warm?
31 juli 2015 om 22:35 #18289266Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Wat is daar eventueel aan te doen?
31 juli 2015 om 22:37 #18289267Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970En is dat door een leek (bijna} te doen?
31 juli 2015 om 22:45 #18289268er komt meteen warmte uit de verbrandingskamer zodra de motor loopt.. benzine wordt ontstoken.. het uitlaatspruiktstuk is het 2de deel ( cilinderkop is het eerste deel) waar de warmte door naar buiten gaat… dus ja dat kan redelijk snel warm worden… maar niet super snel.. maar dat haarscheurtje kan zo weer dicht zitten met uitzetten.. dus idd dat kan een probleem zijn
dat klinkt als dit
https://www.youtube.com/watch?v=m5olaFeZ9xQ” onclick=”window.open(this.href);return false;31 juli 2015 om 22:46 #18289269als het je uitlaatspruitstuk is is vaak de enige optie vervangen… het is gietijzer… dus lassen zal niet snel gaan..
31 juli 2015 om 22:53 #18289270Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Nee… Zo klinkt het niet.
Het gaat sneller.
Dit gaat van takketakketakketakke.
Bij mij gaat het meer van PRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrr…….. van hard naar zacht en weg.
Ongeveer 10/15 seconden31 juli 2015 om 22:57 #18289271https://www.youtube.com/watch?v=-TQB43SLUjU” onclick=”window.open(this.href);return false; als dit??
ik ben gewoon wat aan het afspeuren om zo het geluid wat je beschrijft te ontcijferen zodat de rest van het forum je ook wat beter kan helpen..31 juli 2015 om 23:06 #18289272Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Dit is ook meer taktaktaktaktak.
Bij mij is het meer PRRRRRRRRrrrrrrrrr.
Misschien duurt het ook korter…tussen 5 en 10 seconden.
Iemand zei een tijdje terug, dat het ook de klepstoters konden zijn die te laat olie krijgen ?31 juli 2015 om 23:09 #18289273dat kan ook.. moet je je olie niveau na lopen… en als dat goed is kijken of je voldoende oliedruk hebt..
31 juli 2015 om 23:11 #18289274Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Olie niveau is goed, dat controleer ik regelmatig (elke week).
Hoe controleer je je olie druk.31 juli 2015 om 23:17 #18289275http://workshop-manuals.com/vauxhall/vectra-b/j__engine_and_engine_aggregates/dohc_petrol_engine/oil_circulating/repair_instructions/oil_pressure_check/” onclick=”window.open(this.href);return false;
is wel in het engels.. maar hier staat beschreven hoe je het volgens dat handboek kunt controleren…
als je niet aan een oliedruk meter kunt komen.. misschien dat iemand op het forum een simpelere oplossing heeft.. in de bovenstaande link staat ook de druk die je motor moet hebben.. 2 bar aan oliedruk wordt er voorgeschreven..
1 augustus 2015 om 07:01 #18289276Lek uitlaatspruitstuk
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 augustus 2015 om 07:02 #18289277Haal je hitteschild maar los.
Zal je zien dat ie gescheurd is tussen cilinder 1 en 2 of dat je moeren mist thv de thermosttaat.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 augustus 2015 om 12:19 #18289278Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Hoe kun je moeren verliezen ?
Komt daar druk op te staan of zo, of breken die spontaan af ?1 augustus 2015 om 12:21 #18289279trillen
1 augustus 2015 om 12:23 #18289280Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970En die draaien er dan af ?
Mocht dat zo zijn, kan ik dan gewoon weer moeren erop draaien ? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.