Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Voorpijp met kat Opel Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2015 om 16:58 #18289231
Anoniem
1 January 1970Het is makkelijker als ik WEET welke naar het gasklephuis gaat, dan gaat de andere naar het koolstof filter. Is er niemand met een X20XEV die even kan kijken hoe het zit.is 10 sec. werk
26 juli 2015 om 20:26 #18289232Bart-Gsi dat is NIET het actief koolstoffilter.
Op het klepje maakt t niet uit waar je de Vacuum of de actief koolstoffilter zet.
Tenzij er pijltjes op staan.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
26 juli 2015 om 20:27 #18289233Heb wel een X20XEV motor, maar die staat los in mijn loods met nog maar weinig onderdelen eraan.
26 juli 2015 om 20:32 #18289234Anoniem
1 January 1970En die pijltjes staan voor?
In en uit?
Welke moet dan op in en welke op uit?
Koolstof op in en gasklephuis op uit of zo?Stefan
26 juli 2015 om 21:27 #18289235@wim-v6 wrote:
Bart-Gsi dat is NIET het actief koolstoffilter.
Op het klepje maakt t niet uit waar je de Vacuum of de actief koolstoffilter zet.
Tenzij er pijltjes op staan.
was ook niet de bedoeling willem.. ik bedoelde met die klep de tank ventilatie klep… maar ook dat zal het um niet zijn..
27 juli 2015 om 10:31 #18289236Dat is bij deze een heel ander model
27 juli 2015 om 10:32 #18289237Als er pijltjes op staan, vacuum op uit en koolstoffilter op in.
27 juli 2015 om 10:55 #18289238Anoniem
1 January 1970Dus het volledig afsluiten van de slang die van het koolstof filter af zou komen is helemaal niet goed.
Heb NU op ,volgens mij de in, een stukje slang gemonteerd en daar een schroef gedraaid waardoor de slang wordt afgesloten.
Dit, in de veronderstelling, dat de motor dan in ieder geval via dit slangetje geen valse lucht aanzuigt, wat slecht is voor het functioneren van de motor.
Tzt zal ik proberen dit weer op het actieve koolstof filter aan te sluiten (als het weer weer een beetje beter is).
Kan het kwaad, dat dat slangetje is afgesloten en klapt dan zo meteen de motor uit elkaar, of kan ik het zolang zo even laten zitten ?
Krijg geen fout meldingen, en de motor blijft nu redelijk stationair lopen.Stefan
27 juli 2015 om 23:09 #18289239Anoniem
1 January 1970Zie bovenstaand. Is dat gevaarlijk ?
27 juli 2015 om 23:22 #18289240je motor uit elkaar klappen dan moet je toch van goede huizen komen wil je 4 gaten in je motorkap krijgen…
misschien als hij aangesloten slecht loopt en afgesloten beter loopt volgens jouw dat je verder die route kunt volgen van dat systeem en kijken of je elders een lek kunt vinden…27 juli 2015 om 23:32 #18289241Anoniem
1 January 1970Ik overdrijf ook wel een beetje.
Mijn auto sloeg steeds af bij stationair.
Stappenmotor moet nog gereinigd worden.
Ik had wel de vacuüm slangetjes aan het gasklephuis vervangen en nu slaat hij niet meer af (voor stoplicht of zo).
Het vacuüm slangetje gaat van het gasklep huis naar de tank ontluchting.
Aan de tank ontluchting zitten twee tuitjes.
Eentje dus naar gasklephuis en de andere (heb ik begrepen van wim-v6) naar het actief koolstof filter.
De slang naar het actief koolstof filter zat er niet op en ik heb voor zolang, daar een slangetje op gezet met een schroef erin, zodat de motor via dat tuitje geen valse lucht kan krijgen.
Mijn vraag is eigenlijk…kan dat kwaad, of mag je dat slangetje niet volledig afsluiten en krijg je daar problemen mee ?Stefan
27 juli 2015 om 23:36 #18289242als dat actief koolstof filter een uitgang uitgang heeft ( of een ingang.. net hoe je het bekijkt) zal die ook nog ergens op moeten… dus dan kijken waar ergens een poreus slangetje hangt of een andere tuitje waar niks op zit waar wel een slangetje op zou moeten zitten…
27 juli 2015 om 23:43 #18289243Anoniem
1 January 1970Wim-v6 geeft aan, dat dat koolstof filter bij het rechter spatbord zit, maar daar kom je niet zo makkelijk bij.
Zo’n filter, is dat ook hermetisch afgesloten, of trekt ie daar een heleboel lucht/dampen uit/door.
Denk niet dat er zoveel dampen doorheen gezogen worden.
Kan ik het ontbrekende slangetje (van actief koolstof filter) het beste voor zolang open laten staan, of afsluiten ivm valse lucht
Er IS dus geen (poreus) slangetje.27 juli 2015 om 23:52 #18289244nouja wim-v6 zei dat je je plastic wielkuip los kon halen om erbij te komen.. dan zal daar wel wat zitten wat niet aangesloten zit… ik kan daar niet veel over zeggen.. ik heb dat deel van me vectra nog nooit open gehad.. dus daar zal later vandaag iemand anders vast aanvulling op geven
27 juli 2015 om 23:56 #18289245Anoniem
1 January 1970jij hebt een x20xev? zou jij dan voor mij kunnen kijken (hoeft niet nu) hoe die slangetjes op de tank ontluchting klep zitten?
“bovenste” tuitje naar het gasklephuis en de “onderste” naar koolstof filter, of juist andersom.
Dit vanaf het stekkertje bekeken.
Dus welke zit als eerste onder het stekkertje…
Tank ontluchting zit net achter de bobine (zie fotootjes op blad 3)28 juli 2015 om 00:02 #18289246ik heb een x25xe ( v6 motor) ik denk niet dat het bij mij het zelfde is…
28 juli 2015 om 00:03 #18289247Anoniem
28 juli 2015 om 00:11 #18289248ik denk overgens dat als je je voor paneel eraf wilt hebben om het makkelijker te kunnen zien dat je die kunt verwijderen.. deze zit denk ik niet gelast zoals bij vele moderne autos..
dan heb je boven een rij boutjes zitten.. voor je bijrijders portier zitten er 2 of meer, achter de zijkant van je voorbumper en onder op het paneel wat aan je chassis/dorpel zit… dan kun je het hele paneel eraf halen en heb je een groter kijk gemak dan alleen via het plastic wielkuipje.. dit is wel meer werk dan normaal nodig is.. maar als het er voor jouw een stuk makkelijker op wordt voor werkruimte en zoeken enzo.. is het wel een goed ding om te doen…28 juli 2015 om 00:18 #18289249Anoniem
1 January 1970Ik ben niet zo’n auto sleutelaar, heb niet de kennis, lef en het juiste gereedschap, om het hele spatbord eraf te halen.
Dat doe/durf ik niet zo maar effe.
Daarom zoek ik een wat simpeler oplossing…28 juli 2015 om 00:21 #18289250kennis bouw je op door het te doen i.p.v. ernaar te kijken zoals vele doen ^^ niet dat ik je een duw in de rug wil geven door het perse te doen.. het blijft tenslotte je eigen keus wat je doet..
maar zo ben ik met autos begonnen… op een dag bestelde ik remschijven, remblokken, trommels en remschoenen voor een corsa b 1.4 en ben toen met no skill begonnen met een simpele gereedschaps kist en een camera op me telefoon.. en zo heb ik het op gebouwd… maar dit is maar een voorbeeld dat niks met dit topic te maken heeft..28 juli 2015 om 00:30 #18289251Anoniem
1 January 1970Dat is waar, maar sommigen zijn hier van nature uit wat handiger in en sommigen niet.
Ik krijg het voor elkaar om het spatbord achterstevoren en ondersteboven weer terug te plaatsen.
Zit zelf in de automatisering en dat kan ik met mijn ogen dicht en met een vinger in mijn neus.
Ben gewoon huiverig om zoiets te doen…gaat bij mij geheid mis….28 juli 2015 om 00:34 #18289252ja klopt.. heb je een punt.. ik ben altijd al bezig geweest met autos.. dus ja daar kom ik niet meer uit ( niet dat ik dat wil) maar alles valt te leren… moet er alleen de tijd voor nemen en zelf kennis leert het snelste..
als je denkt dat het fout gaat kun je het beste oefenen op de auto sloop als je een onderdeel moet hebben.. als het daar kapot of fout gaat loop je naar een andere auto.. niemand geeft er wat om want het verdwijnt anders toch de pers in…28 juli 2015 om 00:36 #18289253Anoniem
1 January 1970Is waar… Misschien een idee.
28 juli 2015 om 00:46 #18289254en vaak met loshalen gaat in de omgekeerde volgorde weer vast.. dus zolang je de juiste volgorde aan houdt kan er niks fout gaan met demonteren en monteren…
maar dat puntje wat je zei dat je het paneel er onderste boven terug op zet.. dat gevalletje heb ik al eens gezien met stage in een garage.. wilde een klasgenoot een remschijf achterste voren monteren.. dat is gebrek aan inzicht… en daarmee wijk je af van de volgorde.. als je spullen los kan halen kun je het ook vast zetten.. zolang je het terug zet zoals je het los deed halen.. maar ik kijk er makkelijk tegen aan.. dat zal in jouw opzicht anders zijn…29 juli 2015 om 00:54 #18289255Anoniem
1 January 1970Heb sinds een paar dagen zo’n raar geluid in de motor, wanneer hij stationair loopt.
Moet de stapenmotor nog reinigen, maar wacht op wat beter weer.
In stationair slaat de motor niet meer af voor een stoplicht of zo, maar maakt een vreemd geluid, dat je ook voelt in de auto.
Een soort van zoem zoem zoem zoem.
Dus niet een hoog en laag in toerental, wat duidt op een vuile stappenmotor, maar echt zoem zoem zoem zoem.
Je voelt dan de auto mee schommelen op dat ritme.
Het is dus meer snel schommelen zeg maar twee zoems per seconde (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen….)
Alsof iemand tegen de auto duwt en de auto licht laat schommelen.
Wordt bijna zeeziek als ik voor een verkeerslicht sta.Stefan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.