Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Voorpijp met kat Opel Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2015 om 11:28 #18289206
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Bedankt Willem, maar dat had je me al uitgelegd.
zoals Je/jullie zie(t)n, zit er maar één slangetje op.
Ik heb het slangetje dat van het gasklephuis komt aangesloten op het BOVENSTE tuitje.
Op het onderste tuitje zit nu dus niets, dus niet naar het rechter spatscherm.
Hoort dat er wel op te zitten en geeft het problemen als het er niet op zit?
Dit zijn toch vacuüm slangetjes en ik heb altijd begrepen, dat als vacuüm slangetjes kapot zijn, of helemaal niet aanwezig, je altijd problemen krijgt.
Dus…moet ik dat andere slangetje ook ergens op aansluiten, of hoeft dat niet en zit het goed zo ….
Als er wel een tweede slangetje op moet (onderste tuitje), waar moet het dan op worden aangesloten
Zit er een of andere aansluiting bij het rechter spatscherm, waar dat slangetje dan op hoort ?Stefan
25 juli 2015 om 12:38 #18289207Zou het wel werkend maken inderdaad.
Kan wel problemen geven.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 juli 2015 om 13:14 #18289208Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ok wim, maar waar zit dat dan op.
Zit er een tuitje bij spatscherm waar dat slangetje dan op hoort?25 juli 2015 om 14:06 #18289209Actief koolstoffilter tankontluchting.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 juli 2015 om 14:09 #18289210Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Jij hebt veel kennis van Opel en bent de Opel goeroe, maar IK heb geen idee waar het koolstof filter zit. Is dat gemakkelijk te herkennen?
25 juli 2015 om 15:01 #18289211Achter het rechter binnenscherm.
Zeg maar tussen je wiel en rechter voordeur in het spatbord.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 juli 2015 om 15:14 #18289212Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Kun je daar zo vanuit de motor gewoon bij
bij, of moet dan de boel los?25 juli 2015 om 19:42 #18289213Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Heb even gekeken, maar daar kom je dus niet bij vanuit de motor kap/ruimte ?
Moet daarvoor het wiel eraf, of moet hij daarvoor op de brug zodat je er van onder bij kan ?
Hoe kom je daar bij ?
Wat zijn de eventuele problemen, als dat niet zit aangesloten ?
Misschien een wat stomme vraag….rechter spatscherm.
Welke kant is rechts .. Is dat de kant van het stuur, of juist de bijrijders kant.
Dus gerekend vanachter het stuur, of wanneer je voor de auto staatStefan
25 juli 2015 om 20:23 #18289214Zoals willem zegt.. Plastic wielkuip los halen..
Met rechts bedoeld hij bijrijderskant..25 juli 2015 om 20:34 #18289215Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ok, zo leer je steeds wat meer.
Wat doet dat actieve koolfilter, en wat zijn de gevolgen van het niet aangesloten zijn op het tank ontluchting klepje ?
Aan dat tank ontluchting klepje zitten dus twee tuitjes.
Het bovenste tuitje is nu aangesloten met een slangetje op het gasklephuis.
Het onderste tuitje (is nu leeg) zou dan aangesloten moeten worden op dat actieve koolstof filter ?
Wat gebeurt er als ik dat niet doe.
Heb geen benzine lucht in de auto….Stefan
25 juli 2015 om 21:44 #18289216Actief Koolstoffilter doed de dampen vrijkomd uit de tank beluchting filteren voor ze opgezogen worden voor de motorm
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 juli 2015 om 21:47 #18289217Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Goed, maar wat gebeurt er met de motor/auto, wanneer het niet is aangesloten?
25 juli 2015 om 22:04 #18289218Trekt hij zowiezo valse lucht door het niet asngesloten pijpje.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 juli 2015 om 22:15 #18289219Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970En als ik nu op dat onderste pijpje een stukje slang plaats en afdop/afsluit?
Dan krijgt hij daar in ieder geval geen valse lucht, of kan dat niet?26 juli 2015 om 10:24 #18289220Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Is dat een goede (tijdelijke) oplossing, zodat de motor geen valse lucht krijgt, of krijg ik dan andere problemen ?
26 juli 2015 om 12:01 #18289221ik denk als je geen storingen wilt dat je het beter kunt aansluiten zoals het aangesloten heeft gezeten.. als je er wat anders aan gaat doen heb je kan dat er iets niet goed gaat qua storingen… althans lijkt mij..
26 juli 2015 om 13:29 #18289222Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ik had net iets raars. Stationair deed raar. Ik had het tweede tuitje afgesloten met een slangetje met een schroef erin waardoor het vacuum was. In stationair schommelde de auto en stationair deed licht vroem vroem vroem, dus niet egaal, maar licht stotend. Je voelde de auto een beetje schommelen. Slangetje maar weer los gehaald. Iemand enig idee.
26 juli 2015 om 14:34 #18289223Aansluiten zoals het hoort, je hebt wat veranderd waar hij aan gewend was, kan zijn dat hij moet wennen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
26 juli 2015 om 15:06 #18289224Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Begrijp ik en zal het beter aansluiten, maar heb voor nu met een slangetje de boel vacuum gemaakt. Lijkt mij, dat wanneer het slangetje op het actief koolfilter is aangesloten, de boel ook vacuum wordt. Nu krijgt hij in ieder geval geen valse lucht via het tank ontluchting klepje. Weet iemand hoe die tuitjes moeten worden aangesloten? Bovenste tuitje op gasklephuis en onderste op actief koolfilter, of juist andersom..
26 juli 2015 om 15:35 #18289225Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Heeft iemand een Vectra B met X20XEV motor, die even wil/kan kijken hoe dat zou moeten zitten op de tank ontluchting klep?
26 juli 2015 om 15:51 #18289226als ik me niet vergis ( kuch) is het zo`n dingetje …
http://thumbs.ebaystatic.com/d/l225/m/meWCbtRsqyNQraJuzoJlhJQ.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;26 juli 2015 om 16:01 #18289227Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Dat is het actief koolstof filter. Ik moet weten hoe de slangetjes van het tankontluchting klepje lopen. Eentje gaat naar het gasklephuis en een naar het actief koolstof filter. Op het tank ontluchting klepje zitten twee tuitjes. Welk tuitje/slangetje gaat naar het gasklephuis en welke naar het actief koolstof filter, zodat ik de slangetjes op de juiste manier kan aansluiten.
26 juli 2015 om 16:09 #18289228http://workshop-manuals.com/vauxhall/vectra-b/l__fuel_and_exhaust_system/fuel_system/technical_service_bulletins/noise_vibration_rattle/noises_when_tank_vent_valve_is_in_operation/” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik weet niet of er 1 of 2 op de klep staat.. in het digitaal handboek staat slang 1 en slang 2
26 juli 2015 om 16:26 #18289229Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ik noem het even boven en onder.
Je hebt het rode stekkertje van tankontluchting klep. Vlak onder dat stekkertje is 1 en daaronder is twee. Op een zit nu de slang naar gasklephuis en twee zou dan naar koolstof filter moeten gaan? Of juist andersom? Zie fotootjes hier boven (blad 3). Op foto zit het slangetje op het onderste tuitje, maar dat heb ik veranderd en nu zit gasklephuis op bovenste tuitje (1 dus).26 juli 2015 om 16:53 #18289230dan zou de andere op het overgebleven tuitje gaan zou je denken
het is denk ik gewoon proberen en kijken wat er werkt en wat niet… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.