Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Voorpijp met kat Opel Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2015 om 17:02 #18289181
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ja, maar die klemmen zijn juist het probleem. Ik krijg ze niet los. Zitten vast op de tuitjes en zijn niet los te krijgen.
9 juli 2015 om 17:05 #18289182Wat voor klemmen??
De knijpvlinders of clips??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
9 juli 2015 om 17:06 #18289183Die knijpvlinders doe ik met een Combitang.
Je kan ze ook verdraaien als ze vervelend zitten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
9 juli 2015 om 17:09 #18289184Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Kan je niet gewoon die vier boutjes losdraaien en het gasklephuis iets optillen en dan de stappenmotor los schroeven en uitnemen?
9 juli 2015 om 19:18 #18289185Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Kan dat, of heb je daar geen ruimte voor.
Het is ontzettend vervelend, dat ‘ie om de have klap afslaat, wanneer je voor het verkeerslicht staat.
Het MM lampje gaat niet branden (meestal) wanneer je herstart en rijden gaat ook prima, maar hij wil stationair vaak niet blijven hangen :(10 juli 2015 om 13:49 #18289186Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Niemand in de buurt van Amsterdam, die me kan helpen ?
10 juli 2015 om 14:15 #18289187Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Controleerde net de luchtinlaat slang (de dikke slang tussen het gasklephuis en het luchtfilter).
Er zit een flinke scheur in het stuk tussen het luchtfilter en het stuk waar de luchtmassameter op zit.
Hierop zit een klein stekkertje (tweepolig) wat is dat ?
Kan dit een oorzaak zijn van het uitvallen ?10 juli 2015 om 14:43 #18289188Is mogenlijk
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 juli 2015 om 14:46 #18289189Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Hier zit een twee polig stekkertje op…enig idee wat dat is ?
10 juli 2015 om 14:57 #18289190Temperatuurmeter geloof ik voor ingaande lucht naar gasklephuis. Niks bijzonder en vrij goedkoop mocht je het willen vervangen. Maar je kan uitlezen of hij nog goed werkt.
update: Het zou ook de LMM kunnen zijn. maak anders even een foto
10 juli 2015 om 15:00 #18289191Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Kan een scheur in dat stuk (precies in het stuk waar de ring klem op zit) de oorzaak zijn van afslaan in stationair.
Dat de computer een verkeerde temperatuur waarde krijgt en de motor uitzet ?10 juli 2015 om 15:12 #18289192Lijkt me sterk door verkeerde temperatuurmeting. Je kan het desnoods proberen met het stekkertje los. Dan meet de computer -50 graden ongeveer als ik het goed heb. Heb het zelf meermaals geprobeerd, maar de auto (1.6 8 klepper) had er geen last van. Wat wel goed zou kunnen is dat er zo nu en dan een scheutje valse lucht of drukschommelingen optreden aan de inlaat en dat de motor daarop reageert is logisch.
Wat je dus moet doen is het volgende als quick check: Met duct tape je inlaatbuis gewoon luchtdicht maken en nogmaals proberen. Desnoods trek je daarna stekker van de temperatuursensor los om te kijken of het dan beter/slechter gaat.
En omdat het vrijdag is:
17 juli 2015 om 13:09 #18289193Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Hallo Allen,
Het is MIJ nog steeds niet gelukt, om dat gasklephuis met stappenmotor uit mijn auto te halen zodat ik het kan schoonmaken.
Ik heb een uitnodiging van Win-V6 om bij hem langs te komen.
Voordat ik helemaal naar Nootdorp (Den Haag) rijd, met een steeds afslaande motor (wanneer stationair), is er niemand (liefst) in of rond Amsterdam, die me wil helpen dat gasklephuis uit de auto te trekken ?
Ben uiteraard bereid tot een vergoeding (paar kratjes pils?)…Gr.,
Stefan19 juli 2015 om 23:42 #18289194Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Niemand, of is iedereen op vakantie ??
19 juli 2015 om 23:58 #18289195@Stefan662 wrote:
Niemand, of is iedereen op vakantie ??
half nederland is op vakantie.. maar is het niet uit gekomen tussen jouw en willem ( wim-v6)??
misschien dat het handig is als hij naar jouw komt tegen een vergoeding.. dan zal hij je binnen een paar uurtjes weer op weg kunnen helpen…20 juli 2015 om 00:16 #18289196Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ik heb Wim-v6 nog niet gesproken, of een of andere afspraak mee gemaakt.
Hij heeft me alleen uitgenodigd, om daar naartoe (Nootdorp) te komen, zodat hij me kan uitleggen hoe dat moet.
Lastig, als de motor steeds afslaat (wanneer stationair), om naar Nootdorp te rijden.
Gewoon rijden is geen probleem, maar wanneer je in de file rijdt, of voor een stoplicht staat, slaat hij in 7 van de 10 gevallen af.
Dit is hoogstwaarschijnlijk een vuile stappenmotor, of misschien een gescheurde vacuüm slang.
Naar Nootdorp rijden, betekend ook een hete motor, en het sleutelt best lastig met asbest handschoenen aan :)
Daarom dacht ik, misschien iemand, liefst in Amsterdam, die inderdaad naar mij zou willen komen, om (samen met mij) dat gasklephuis eruit te trekken.
Ik erger me kapot aan het feit, dat ik dat zelf niet voor elkaar krijg.
Lees dat iedereen het “even” doet op een zondag middag, maar mij lukt het niet.
Mijn beide handen zijn schijnbaar toch allebei van het linker soort, of ik ben te voorzichtig (angsthaas).Vandaar mijn vraag, voor ik (na afspraak) richting Den Haag ga……
Stefan
20 juli 2015 om 00:42 #18289197je kunt dan gewoon rijden.. alleen bij het stoplicht moet je een beetje met je gas de motor op toeren houden… of je gaskabel tijdelijk even wat strakker zetten ( als je geen drive by wire systeem hebt .. ik denk van niet) dan zou het gewoon te doen zijn.. en bij willem kun je dan even wachten en dan zal je motor wel afkoelen.. een gasklep sneller afgekoeld dan de rest van de motor… dus dat zal ook wel mee vallen
het is wel even rijden .. maarja.. of jij rijdt en het kost jouw wat tijd en benzine.. of willen rijdt.. en het kost jouw dan nog steeds benzine en en beide de tijd..
ik weet zo ook niemand in de buurt van jouw.. en ik woon zelf niet eens in jouw provincie.. dus ik kan helaas geen kandidaat zijn…21 juli 2015 om 17:19 #18289198Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Heb nog eens even goed gekeken, en ontdekte dat een Vacuum? slangetje ingescheurd was bij het tuitje waar het op hoort.
Het is het (simpel gezegd) derde slangetje van boven, als de naar het gasklephuis kijkt.
Dit slangetje loopt dus van het gasklephuis naar een kunststof blokje naast de bobine
Hier wat foto’sKan dit de hele oorzaak van het probleem zijn geweest ?
Wat is dat kunststof blokje (met het rode stekkertje)
Heb de slang iets ingekort en opnieuw geplaatst (je ziet op de onderste foto nog het slangetje dat gescheurd WAS.
Zal het morgen met een nieuw exemplaar vervangen, maar voor nu moet het zo maar even.Stefan
21 juli 2015 om 18:10 #18289199Tank ventilatieklepje.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 juli 2015 om 18:44 #18289200Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ok, maar kan dat het probleem van het afslaan veroorzaken, of heeft dat er helemaal niets mee te maken…
21 juli 2015 om 21:38 #18289201Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Lijkt wel, of het nu IETS beter gaat.
Op de heenweg naar afspraak geen één keer afgeslagen en op de terugweg maar één keer.
Wel op terugweg na starten niet stationair willen lopen, maar na wegrijden weer wel, en is zoals gezegd maar een keer afgeslagen
Is één keer te veel natuurlijk en min of meer koud starten moet hij natuurlijk ook gewoon doen…
Morgen nog maar eens kijken, of anders een afspraakje maken met Win-V6.
Dan is het probleem zo verholpen….. :wors24 juli 2015 om 16:07 #18289202Anoniem
Lid sinds:
1 January 197025 juli 2015 om 00:20 #18289203Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Weet iemand dat ?
25 juli 2015 om 01:18 #18289204Zo te zien op je foto zijn de tuitjes van het zelfde onderdeel/sensor.. Dus zou het niks uit moeten maken
25 juli 2015 om 05:46 #18289205Tankventilatieklep.
een zit op een Tuut van te inlaat.
De andere verdwijnt je rechter spatscherm in.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.