Voorpijp lek

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Voorpijp lek

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238598
    GRLWBNL
      Lid sinds:
      12 October 2010

      Beste mensen,

      Sinds een paar dagen komt er een brommend geluid onder mijn auto weg. Ben er eens onder gaan liggen en merkte dat het voor ergens weg kwam. Kon verder niet zoveel zien dus ben zojuist bij de garage geweest om een diagnose te laten stellen.

      Het geluid bleek inderdaad voor ergens weg te komen, namelijk uit het flexibele deel van de voorpijp.

      Volgens de beste man kon dit alleen nog verholpen worden door een compleet nieuwe voorpijp erop te zetten omdat, volgens hem, het 1 geheel is.

      Nu is mijn vraag of het echt niet mogelijk is om gewoon een nieuw flexibel stuk er tussen te lassen? Dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Een nieuw flexibel stuk kost € 20,- en die kerel van de garage wil me een nieuwe voorpijp voor € 270 incl. montage aansmeren.

      Iemand tips?

      #17889509
      roberto62
        Lid sinds:
        16 May 2011

        als je kan lassen wel , anders nwe voorpijp net als ik .

        #17889508
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          inderdaad, voordeligst is een nieuwe Flex tussen (laten) lassen

          #17889507
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Doe ik ook altijd op het werk. Scheelt al de helft van een nieuw deel.

            Oude er tussen uitslijpen, voor stukje weer aan het spruitstuk en de middendemper op goeie hoogte houden. Flexibel stuk op maat maken en er tussen hechten. Vervolgens de pijp er onder uit of laten hangen aan je middendemper (let op de flens van je einddemper!!!)
            Dan kan je hem perfect aflassen zonder dat heel je uitlaatlijn er krom onder staat.

            #17889510
            opelvectra
              Lid sinds:
              29 June 2004

              heb er ook een nieuw flexibel stuk tussen laten lassen,scheelt aanzienlijk

              #17889511
              GRLWBNL
                Lid sinds:
                12 October 2010

                Bedankt voor de reacties jongens!

                Denk dat ik dat ook maar ga laten doen.

                #17889512
                GRLWBNL
                  Lid sinds:
                  12 October 2010

                  Heb toch maar een nieuwe besteld die er morgen onder komt. Was maar € 130,- dus dat vond ik het nog wel waard. Als je nagaat dat een flex stuk ook al € 40 is plus de kosten voor het lassen.

                  Nu maar hopen dat de lambdasonde er een beetje netjes uit komt…

                  #17889513
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Geen geld ja. Daar kan je niet voor gaan lassen idd.

                    DIe lambdasondes gaan er nog wel goed uit vaak. als et met een steeksleutel 22 niet wil dan zijn er wel speciale doppen voor.

                    #17889514
                    TWA
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 June 2010

                      Baco :D

                      en nee dan niet het drankje, die pas na het klussen :jerry

                      Greetz Emiel

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.