Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Voorgloeien Astra G 2.0DTL
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2010 om 11:27 #17228591
Beste forumleden,
Sinds enkele jaren ben ik in bezit van een Astra G 2.0 DTL.
Ik weet dat deze type pas onder een bepaalde tempratuur volgens mij 5 graden pas gaat voorgloeien.Als het boven de 10 graden is start de auto perfect.
Als het kouder is dan 4 of 5 graden gaat die voorgloeien en dat start die ook perfect.
Maar is een een periode, tussen de 5 en 10 graden dat de auto moeilijk start omdat het best wel koud is en de auto niet voorgloeit.Nu is mijn vraag, is het software matig mogelijk om de auto zo te laten programmeren dat hij standaard onder de 10 graden gaat voorgloeien?
Wie weet hier meer over?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
17 november 2010 om 17:25 #17761369+1
17 november 2010 om 18:27 #17761370voorgloeien onder de 5 graden???
een diesel gloeit altijd voor hoor.
(of de motor moet echt al op temp. zijn)als hij niet voor zou gloeien dan zou je echt lang door moeten starten met zware rookpluimen tot gevolg.
17 november 2010 om 19:04 #17761371Ja de 2,0 en 2,2 diesels gloeien pas beneden de 5 graden voor.
dat komt omdat alle moderene diesels direct ingespoten zijn.
Jou diesel Splash zou gewoon goed moeten starten tussen de 5 en 10C
check je retour slangen van je injectors eens.18 november 2010 om 20:43 #17761372Ik wacht sowieso altijd tot alle lampjes uit zijn en dan start ik pas. Heb ook nooit problemen met starten, niet met vorst, 4, 6 of 30 graden. Zou dus gewoon goed moeten werken, zonder aan te passen.
Niet iets met de gloeibougies?
18 november 2010 om 21:05 #17761373bedankt voor jullie reacties.
Vind het raar dat hij tussen de 5-10 graden een beetje moeilijk start.
Ik wacht altijd totdat alle lampjes uit zijn.
Ik heb de auto al 4 jaar en zo doet hij altijd al.
2 jaar geleden zijn alle gloeibougies vervangen omdat er 1 kapot was.
Hij start wel altijd, maar alleen een beetje moeilijk tussen de 5-10 graden en als die dan gestart is zie je een wit/blauwe rookpluim.18 november 2010 om 21:55 #17761374Nou wat betreft het gloei bougie verhaal, mijn eerste set gloei bougies gingen ruim 7 jaar mee, de laatste set maar 1,5 jaar, het zou heel goed kunnen dus dat er toch weer 1 of meerdere gloei bougies defect zijn, dat kun je al zien aan het motormanagment lampje wat na starten dan weer gaat branden op je dashboard, dit hoeft niet altijd zo te zijn dus misschien toch wijselijk even langs de garage en hun laten meten. Dan ben je zeker van je zaak.
In theorie moet de gloei installatie gewoon zijn werk doen en de auto moet onder bijna elke temperatuur gewoon starten.grtjs jarno jjw
19 november 2010 om 20:15 #17761375Bij mij waren het vorig jaar inderdaad ook de gloeibougies. Motormanagement lampje bleef inderdaad een seconde of 5 aanstaan na het starten..
20 november 2010 om 19:53 #17761376En het nadeel van het motormanagement, als deze ingeschakeld is, loopt de BC (boordcomputer) op een backup programma waardoor je niet al je vermogen tot je beschikking hebt. Best lastig als je op de snelweg rijd en je wilt gas geven haha. Ik had het door Oostenrijk, als het heel erg koud is, gloeid de installatie bij, tenminste bij mij, alleen maar prettig want als je in de file staat met min 15 in de sneeuw dan is het prettig dat je blok gewoon blijft lopen maar als dus dan 1 van je gloeibougies niet meer goed is, schiet de BC naar een backup en waarschuwt je dus dat er wat mis is, afijn file begint te rijden, ik geef gas maar haha je raad de rest wel haha, dat zal me nooit meer overkomen, nu worden standaard elk jaar de bougies vervangen. Maar goed lang verhaal. Zo heeft elke auto wat.
grtjs jarno jjw
20 november 2010 om 19:53 #17761377En het nadeel van het motormanagement, als deze ingeschakeld is, loopt de BC (boordcomputer) op een backup programma waardoor je niet al je vermogen tot je beschikking hebt. Best lastig als je op de snelweg rijd en je wilt gas geven haha. Ik had het door Oostenrijk, als het heel erg koud is, gloeid de installatie bij, tenminste bij mij, alleen maar prettig want als je in de file staat met min 15 in de sneeuw dan is het prettig dat je blok gewoon blijft lopen maar als dus dan 1 van je gloeibougies niet meer goed is, schiet de BC naar een backup en waarschuwt je dus dat er wat mis is, afijn file begint te rijden, ik geef gas maar haha je raad de rest wel haha, dat zal me nooit meer overkomen, nu worden standaard elk jaar de bougies vervangen. Maar goed lang verhaal. Zo heeft elke auto wat.
grtjs jarno jjw
20 november 2010 om 19:53 #17761378En het nadeel van het motormanagement, als deze ingeschakeld is, loopt de BC (boordcomputer) op een backup programma waardoor je niet al je vermogen tot je beschikking hebt. Best lastig als je op de snelweg rijd en je wilt gas geven haha. Ik had het door Oostenrijk, als het heel erg koud is, gloeid de installatie bij, tenminste bij mij, alleen maar prettig want als je in de file staat met min 15 in de sneeuw dan is het prettig dat je blok gewoon blijft lopen maar als dus dan 1 van je gloeibougies niet meer goed is, schiet de BC naar een backup en waarschuwt je dus dat er wat mis is, afijn file begint te rijden, ik geef gas maar haha je raad de rest wel haha, dat zal me nooit meer overkomen, nu worden standaard elk jaar de bougies vervangen. Maar goed lang verhaal. Zo heeft elke auto wat.
grtjs jarno jjw
22 november 2010 om 13:02 #17761379Haha :hmmz mijn posting staat er gewoon 3x op op mijn scherm haha. Goed dan.
grtjs Jarno jjw
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.