Forumindex › Forums › Modellen › Manta › voordelen spaghetty????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2010 om 09:06 #17218667
heb gisteren een nieuwe groep a gekocht vis MP daar zat ook een gebruikte spaghetty bij
nu zat ik er zelf aan te denken om spaghetty te verkopen en gewoon normaal gietijzeren spruitstuk te behouden
heb ooit eengehoord dat je met origineel spruitstuk een veel mooier voller geluid krijgt dan met een spaghetty
klopt dit
en wat is het nu van een pak spaghetty onder de kap:jerry
enkel show?????wil de spaghetty dus weg doen
liefst ruil ik hem tegen een complete lpg installatie van een manta gsi met mengstuk tussen LMM15 maart 2010 om 09:13 #17630133mijn ervaring is dat je spaghetti harder rijd maar met origineel veel sneller optrekt, was dan wel bij een Ford escort maar t scheelde meer dan een seconde naar de 100
15 maart 2010 om 14:50 #17630134Op het gebied van vermogen bij een standaard CIH doet een spagetti spruitstuk niet veel. Het geluid uit je uitlaat is wat minder hard omdat je uitlaat gassen wat ‘netter’ worden afgevoerd.
15 maart 2010 om 15:04 #17630135daarom neem ik een gietijzeren spruit stuk:D
geluid word er mooier van15 maart 2010 om 15:13 #17630136en heeft een spaghetti nut bij de volgende setup:
– CIH 2.4L
– nokkenas van 308 graden
– 2.0 kop
– 40er webers
– GETRAG 240 bak
– lichter vliegwieler zit nu een origineel spruitstuk op, en de uitlaat wordt compleet Group A van simons.
kan ik beter een spaghetti nemen, of een origineel spruitstuk?
15 maart 2010 om 15:19 #17630137waarom een 2.0 kop???
15 maart 2010 om 15:57 #17630138De meningen zijn verdeeld over het vermogen met een spaghetti, Risse Motorsport zweert voor een CIH bij een gietijzeren spruitstuk dat nabewerkt is, geeft een beter vermogen als een spaghetti.
Verder heb je met een gietijzeren spruitstuk minder hitteafgifte naar je inlaatspruitstukken en carburateurs toe en een mooier (vind ik zelf :angel ) geluid.15 maart 2010 om 16:09 #17630139Een spaghettispruitstuk zou een betere flow moeten hebben als een standaard spruitstuk.
En aangezien die 308 graden nokkenas flink wil spoelen en die Webers voldoende aanvoer moeten geven, zou ik voor de spaghetti kiezen om de afvoer ook maximaal te houden.
Je kan ‘m evt. inpakken in heat-wrap (van die hittewerende bandage) om te voorkomen dat je carburateurs gaan koken door de hitte van het spruitstuk.15 maart 2010 om 16:59 #17630140origineel gepost door Asko
waarom een 2.0 kop???zat erop bij aankoop, blok is gereviseerd en opgebouwd door RISSE, is me verteld.
waarschijnlijk is daar de kop er ook opgekomen, en dat verklaard ook waarom er een standaard spruitstuk op zit, omdat volgens de post van keerjr RISSE daarbij zweert.een 2.0 kop heeft meer compressie dacht ik.
15 maart 2010 om 17:11 #17630141origineel gepost door CommoCruiser
Een spaghettispruitstuk zou een betere flow moeten hebben als een standaard spruitstuk.
En aangezien die 308 graden nokkenas flink wil spoelen en die Webers voldoende aanvoer moeten geven, zou ik voor de spaghetti kiezen om de afvoer ook maximaal te houden.
Je kan ‘m evt. inpakken in heat-wrap (van die hittewerende bandage) om te voorkomen dat je carburateurs gaan koken door de hitte van het spruitstuk.dit is precies waarom oa de echte wereld expertise van risse en anderen voordeel biedt boven het “dat zou toch wel beter moeten zijn” :)
mijn standaard (onbewerkt) 20e spruitstuk met bewerkte 2.2 gaf 213pk, dus zo slecht is het spruitstuk niet…
15 maart 2010 om 17:21 #17630142en wat wordt er zoal aan een origineel spuitstuk aangepast om de flow beter te maken?
als het elkaar weinig tot niks doet ben ik natuurlijk gek dat ik een nieuw spaghettispruitstuk koop voor 300 euro:jerry15 maart 2010 om 17:38 #17630143waarom een nieuwe kopen ?????
gebruikt is net zo goed toch15 maart 2010 om 17:58 #17630144in het Mantaclubblad stond een stukje over de powertesting
een standaard 2.0E leverde met simons spaghettie 116pk dacht ik kan het nog wel es opzoeken
ik heb ook een complete Simons set op de GSI zitten
15 maart 2010 om 19:15 #17630145origineel gepost door mantadevil
waarom een nieuwe kopen ?????
gebruikt is net zo goed tochja dat klopt, maar als ik me niet vergis heb jij er 1 voor 200 te koop?
ben ze ook wel eens voor iets minder tegen gekomen, maar als het verschil minimaal is scheelt me dat even 200 euro;)
het lag wel gewoon in de planning om een spaghetti te monteren, maar nu ik dit hoor toch eens even het 1 en ander erover opzoeken.
15 maart 2010 om 19:31 #17630146ik bneem zelf een origineel spruitstuk
spaghetty ziet er leuker uit onder de kap en zal mischien op een hgetund blok wat doen ,maar ik ga zowiezo op lpg rijden met de manta dus snelheid boeit me niet zo15 maart 2010 om 21:35 #17630147heb ook nog spagetty liggen nieuwe ligt al 2 jaar te wachten op montage is er 1 super sprint zoek eigenlijk de rest van de uitlaat er nog bij
15 maart 2010 om 21:43 #17630148nouw zal ik er dan maar ook wat over zeggen:D het hier al vaker besproken,een spagetty spruitstuk heef t wel degelijk zin,maar niet op een standaard 2.0l.
als je een motor gaat opvoeren en testen zal je zien dat het mee pk geeft,maar wat veel belangrijker is je koppel komt veel eerder los.
een standaard 2.0l is van zich zelf niet slecht dat klopt.16 maart 2010 om 11:46 #17630149ach heb zelf een 2.2 staan met 2.0 kop en schijnbaar 19E nokkenas:o
zou mischien wel effect hebben ,maar goed omdat ik op gas wil gaan rijden vind ik snelheid niet belangrijk dus pk’s ook niet echt
maak er dan liever iemand blij mee die dat wel belangrijk vind of hem nodig heeftenige wat mijn manta niet missen mag is een groep a:D
dus als de spaghetty weg is moet ik op zoek gaan naar een voorpijp van een groep a:jerry16 maart 2010 om 12:09 #17630150origineel gepost door mr-turbo
origineel gepost door CommoCruiser
Een spaghettispruitstuk zou een betere flow moeten hebben als een standaard spruitstuk.
En aangezien die 308 graden nokkenas flink wil spoelen en die Webers voldoende aanvoer moeten geven, zou ik voor de spaghetti kiezen om de afvoer ook maximaal te houden.
Je kan ‘m evt. inpakken in heat-wrap (van die hittewerende bandage) om te voorkomen dat je carburateurs gaan koken door de hitte van het spruitstuk.dit is precies waarom oa de echte wereld expertise van risse en anderen voordeel biedt boven het “dat zou toch wel beter moeten zijn” :)
mijn standaard (onbewerkt) 20e spruitstuk met bewerkte 2.2 gaf 213pk, dus zo slecht is het spruitstuk niet…
En heb je ‘m ook gemeten met een spaghettispruitstuk ??
Dan kan je standaard pas vergelijken met een spagetti.Het spruitstuk van Risse ( :wors ) is een heftig bewerkt standaard spruitstuk en dus geen vergelijk met een onbewerkt standaard.
16 maart 2010 om 12:11 #17630151en wat kun je zoal heftig bewerken aan een standaard spruitstuk?
16 maart 2010 om 14:37 #17630152mja voor goed bod heb ik er ook nog wel 1 liggen vor groep a dan
16 maart 2010 om 14:46 #17630153das dezelfde die ik heb liggen denk ik 63mm aansluiting
16 maart 2010 om 17:00 #17630154ja denk het weet
zou ik eerst eens keer moeten kijken zit nog op de 2.4 onder kleeddus moet er nog iemand spagetty
beide kanden van neder land ligt er dus 1
zowel polder als twente17 maart 2010 om 10:09 #17630155die uit de polder is er niet meer
zijn nu 2 forum leden blij:thumbup17 maart 2010 om 10:38 #17630156en wat kost die uit twente? ik heb er nog 1 nodig voor mn kadett 400. mag via u2u
300 voor een nieuwe vind ik te duur, aangezien de rest van de uitlaat ook niet gratis is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.