Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Voordelen of nadelen 2.0 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2009 om 15:18 #17214744
Wil wel eens weten wat de voordelen en/of nadelen zijn van een 2.0 16v in de manta, en dan vooral over het rijgedrag.
Heb zelf een kadett,vectra 2000 en een tigra gehad met deze motor.
Wil zeker een andere motor in de manta bouwen maar heb eigenlijk altijd de 3.0 24v in mijn hoofd gehad, maar begin nou ook wel te denken om er gewoon een 4 cylinder in te laten. graag jullie meningking:3 december 2009 om 16:17 #17559199vind zelf eeen 16V niets ,maar das persoonlijk
heb er 2 in de manta gehad
1 op injectie en 1 met webersdie met webers liep wel 190 in de 3de versnelling :wub
maar zou zelf nooit weer voor een 16V gaan .
liever een 8V of een 12V3 december 2009 om 16:21 #17559200Als je koppel wil en lagere toeren, dan is een CIH aan te raden, een 16V moet het toch van z’n toerental hebben.
3 december 2009 om 16:24 #17559201Ik zelf ga over op 16v omdat ik graag toeren maak, makkelijk te vinden (bij een eventuele breakdown) en vergeleken bij een cih veel meer pk. En de c20xe is in mijn ogen niet stuk te krijgen. De liefhebber zal wel het zelfde vinden over de cih, maar ik vind de c20xe werelds. Heb een vectra 2000 gehad met uiteindelijk 280.000 km en liep nog mooi, rookte wel een beetje maar toch.
3 december 2009 om 16:57 #17559202Dat een c20xe een beetje rookt is een bekend iets, hoort er bij.
Maar wanneer je een 8v of 12v hebt, weet je 1 ding zeker, die lopen NIET kapot bij event. riembreuk(2x ervaring mee met een 8v).Een 16v kan je dan eigenlijk al bij de schroot doen…
3 december 2009 om 17:01 #1755920316v is gevoeliger vind ik. 16v is wel snel en zuinig
3 december 2009 om 17:05 #17559204origineel gepost door Pastra
Maar wanneer je een 8v of 12v hebt, weet je 1 ding zeker, die lopen NIET kapot bij event. riembreukDuh, de CIH motoren hebben allemaal ketting :jerry
3 december 2009 om 17:11 #17559205origineel gepost door 2000
…. En de c20xe is in mijn ogen niet stuk te krijgen…:D ik ken eentje die binnen 80km stuk gereden is.
Maar dat gebeurt bij de CIH ook wel, beide motoren hebben hun goede en zwakke punten, het grootste verschil is het karakter van de motor tussen deze 2 en dat bevalt je of niet.
Kettingen willen ook wel breken, maar als dat zover is, dan kondigt dit zich wel aan door gerammel in het blok en de duplex ketting van de CIH met 2 kleppen per cilinder breekt niet zo snel, de enkele ketting wel weer die in de CIH met 4 klepen per silinder te vinden is.
Riembreuk komt meestal vrij onverwachts maar ook dat is wel te zien aan de riem of het risico aanwezig is of minder aanwezig.
3 december 2009 om 17:12 #17559206origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door Pastra
Maar wanneer je een 8v of 12v hebt, weet je 1 ding zeker, die lopen NIET kapot bij event. riembreukDuh, de CIH motoren hebben allemaal ketting :jerry
er zijn ook DOHC motoren met ketting.
3 december 2009 om 17:12 #17559207origineel gepost door dr_antrax
16v is gevoeliger vind ik. 16v is wel snel en zuinigbehalve met Webers tankte me scheel met mn c20xe.
en dat ze niet kapot te krijgen zijn is ook niet zo want mijne had altijd wat met de kop
maar als hij reedt dan ging hij wel:wub
3 december 2009 om 17:14 #17559208ik heb in de 400 r ook een 16v
idd voor als je lekker optoeren wilt rijden.. perfect// trekkracht onder in toeren is ver te zoeken.. plus dat je de 16v echt warm moet gaan rijden voor je het gas echt eens kunt intrappen alu blokje (zelf nie zo goeie ervaringen mee, maar dat waren 8kleppers)
nouzuinig en snel wil ik zo niet zeggen ik haal als k rustig aan doe net 1 op 10 ..met een andere manta’s heb ik 2.2 en één met een 2.4
daarmee hoef je niet echt te wachten tot is helemaal op temp is.. dat kan gewoonweg veel meer hebben en is onder in toeren ook lekker snel weg..
plus als k met de 2.4 rustig rij haal ik met gemak 1 op 12..dus 16v rijdt prima/fijn maar meer onderhoud nodig denk aan distributie, als je die doet ook gelijk maar de waterpomp etc etc… dat hoeft bij de cih motoren niet…
3 december 2009 om 17:45 #17559209Zo dat zijn veel meningen, Het verbruik maakt niets uit het is puur voor de hobby, rij dagelijks met een dodge ram 8 liter v10 en dat beest verbruikt 1 op 2:o
Vind een 16v erg mooi staan en vooral met trottelbodies.3 december 2009 om 17:49 #17559210mijne rijdt 1 op 14 ;) haal makkelijk 700 km op een volle tank. is wel veel snelweg dan
3 december 2009 om 18:05 #17559211Hmm ja als je de auto idd koud wil afzeiken zou ik niet kiezen voor een c20xe..
maar als je er normaal mee kan rijden loopt t erg lekker..
3 december 2009 om 18:53 #17559212c20xe is erg gevoelig, maar als je m goed behandeld, zal ie blijven gaan. me maat had er 1 met 405.000km erop, en die liep nog steeds als een lichtkogel. geen olieverbruik of rarigheid.
3 december 2009 om 18:54 #17559213origineel gepost door MantaTeamTwello
.. plus dat je de 16v echt warm moet gaan rijden voor je het gas echt eens kunt intrappen alu blokje…Blok is niet van aluminium, de kop wel en daarom moet hij op temperatuur gereden worden, bij CIH zijn beide (onderblok en kop) van gietijzer dus zetten evenredig uit.
3 december 2009 om 19:52 #1755921416V? prima, maar dan wel met 8 zuigers eronder;)
3 december 2009 om 20:08 #17559215Wat natuurlijk wel zo is, is dat je met een 16v nooit de mooie cih-roffel hoort, en dat heeft ook wel wat. Herken het altijd als ik er één hoor aankomen :wors
3 december 2009 om 20:18 #17559216Ik rij al vanaf het begin 16v met webers, vind het super rijden.
Heb er mikuni carbs op zitten en dan rijdt het goed door :)Het geluidje is bij mij ook super moet ik zeggen
3 december 2009 om 20:29 #17559217dat zeker 16v met webers klinkt super
heb leuk geluidje van mn oude hier nog op mn pc staan
3 december 2009 om 20:30 #17559218Ik heb nu zelf een B Manta met 12v cih en een maatje van me heeft een Ascona B met c20xe. Hoewel het werkelijke verschil in prestaties niet heel groot is lijkt de mijne veel sneller, vooral doordat die in alle toerentallen veel trekkracht heeft, de 16v moet echt op toeren gehouden worden. In de Manta vind ik de 6 cilinder echt een stuk mooier maar voor de C Kadett heb ik nog steeds:o jouw (@hendri) 16V klaar liggen. Die is nou eenmaal veel lichter. Voor de Manta zou ik gewoon voor die 24v gaan als ik jou was.
3 december 2009 om 23:10 #17559219Rij nu ook met een 16v (1 week) in een a ascona, het is tot 3000 rpm weinig maar dan gebeurt het, Je kan er ook lekker rustig mee rijden.
Al met al een redelijke motor maar niet de fijnste ;)
Op Lpg loopt het ook goed.
3 december 2009 om 23:14 #175592201 ding ga voor de 24 klepper :thumbup koppel en pk’s in overvloed, en dat al in een senator B laat staan in een manta king:
3 december 2009 om 23:19 #17559221Heb ik al ;)
4 december 2009 om 08:33 #17559222Alleen is een 24v veel zwaarder dan een 16v en minder gewicht op de vooras lijkt mij beter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.