Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Voorbumper loshalen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2012 om 07:29 #17233236
Hallo allemaal,
Ik heb nu ongeveer 7 maandjes mn tieg, en ben wat dingen aan het veranderen.
Ik ben hier al eventjes actief op de achtergrond en het forum beetje aan het doorkijken, maar krijg het maar niet voor elkaar om mijn voorbumper eraf te halen.Ik weet wel dat je bij de wielkassen? die 2 schroefjes los moet halen aan elke kant en als je de motorkap open doet er ook nog 2 zijn.
Maar verder lijkt hij nog vast te zitten maar weet niet waar en durf er niet heel hard aan te trekken?Iemand die mij kan vertellen hoe ik deze eraf krijg?
Bedankt alvast,
Vincent3 april 2012 om 07:44 #17822797Onderkant van de bumper zit nog vast op de balk waar de radiator op staat. dacht dat er 4 of 5 schroefjes zitten die je met een dopsleuteltje los kan draaien.
Over de wielkasten twijfel ik nu ik aan het typen ben … Er staat mij iets van bij dat hij zowel boven als onder ‘in’ de wielkast vast zit. (1 zichtbaar boven aan, en 1 waar je niet bij komt en waar voor je ‘eigenlijk’ het wiel er even voor af zou ‘kunnen’ halen ;))
3 april 2012 om 08:06 #17822798Klopt onderaan de bumper zit er ook nog een boutje aan elke zijde van de auto
3 april 2012 om 08:14 #17822799@Tigra-Black wrote:
Klopt onderaan de bumper zit er ook nog een boutje aan elke zijde van de auto
Gelukkig! Dan maakt de drank toch niet zo veel geheugen kwijt ;)
Geloof dat daar het zelfde ‘dopsleuteltje’ op moet als op de onderste 3, 4 of 5 schroefjes
3 april 2012 om 09:53 #17822800had ook inderdaad last van hetzelfde maar 1 wiel op de krik gezet en toen kwamen we er net bij en bij de wielen kun je hem ook wel gewoon aan de kant sturen ;) succes :thumb
3 april 2012 om 14:28 #17822801Ik heb eens gekeken bij mn auto maar kan het alsnog niet vinden ;o (klinkt dom,,) :(
zal foto plaatsen (hieronder) met daarop de plekken van de schroeven tot nu toe, maar geen andere gevonden? Moet ik hiervoor onder mijn auto zijn?
Misschien is het een idee om op de foto aan te geven waar er normeer schroeven zitten? :$
Bedankt :D
Edit :
Dit is het enige wat ik gevonden heb? is dit het misschien? :
(hiervoor moet je onder de auto zo te zien)3 april 2012 om 21:35 #17822802onder je radiator wat hier boven al gezegt is… de krik onder je reserve wiel zal ik proberen ;)
4 april 2012 om 11:34 #17822803Heb nog eens goed gekeken en mn auto dit keer maar eens op de krik gezet,
en heb ze gevonden hoor ;). Kon ze alle drie zo zien zitten en eraf draaien met dop 8.Bedankt!
4 april 2012 om 13:03 #17822804Super dat het je is gelukt :thumb
Wel :kewlpics laten zien van wat je hebt gedaan he ;)
4 april 2012 om 13:29 #17822805:thumb
4 april 2012 om 20:49 #17822806Het ging meer om mn koplamp, kon er niet helemaal goed bij bij mn linker koplamp. :shock:
Van de winter was mn auto door gegleden en trekhaak tegen mn oude koplamp aan gehad, dus maar nieuwe in gezet maar lijkt net of het ophangpunt (onderste, onder koplamp) verschoven is wat mij sterk lijkt, want hij komt niet meer in de buurt van mn koplamp.Verder ben ik van plan om mn auto glans wit te maken ;)
Tegen die tijd plaats ik wel foto’s :D
6 april 2012 om 09:00 #17822807@vincentvdb wrote:
Het ging meer om mn koplamp, kon er niet helemaal goed bij bij mn linker koplamp. :shock:
Van de winter was mn auto door gegleden en trekhaak tegen mn oude koplamp aan gehad, dus maar nieuwe in gezet maar lijkt net of het ophangpunt (onderste, onder koplamp) verschoven is wat mij sterk lijkt, want hij komt niet meer in de buurt van mn koplamp.Verder ben ik van plan om mn auto glans wit te maken ;)
Tegen die tijd plaats ik wel foto’s :D
de pootjes/bevestigingspunten van de koplampen zijn van ‘hard’ plastic en willen snel afbreken.
Als de pootjes er nog aan zitten maar het bevestigingpunt op het front komt niet meer in de buurt? Als ik dat zo lees vermoed ik dat je nog wel eens iets meer ‘verbogen’/’kapot’ kan hebben ;)
Koplamp moet voor de APK helemaal vast zitten en mag geen enkelle beweging op zitten. Besteed daar dus enige aandacht aan ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.