Voorbumper demonteren

Forumindex Forums Modellen Corsa Voorbumper demonteren

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Klopper

Dag medeweggebruikers,

Ben vandaag begonnen met het swappen van m’n voorbumper met een bumper zonder grill (en die er dus later ingeklikt wordt). Nu heb ik alle punten los, behalve de 2 aan de zijkant. Hier zitten, bij mij tenminste, 2 ijzeren ‘pinnen’ in, met een vlakke bovenkant. Kortom; een T-vorm. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik deze eruit kan krijgen, zonder de oude bumper op dat punt te beschadigen. Ook het eruit trekken is geen succes.

Iemand hier ervaring mee, of heeft een van de vorige eigenaren / garages zitten rommelen?

Gr, Klopper

SRLandgraaf
      Deelnemer

bedoel je dat ze vast zitten in de bumper ?

of krijg je de bumper niet los op dat punt ?

gr. Nick

corsageak

dan moet je je voorste wielkastranden los halen. daar achter zitten indd die 2 (T) schroefjes. die zijn weer los te draaien aan de binnekant van je wielkuip.

letop er zit een kapje voor geklikt, als je die niet weg haal kan je blijven zoeken:P

greetz

Klopper

@ SRLandgraaf: Ik krijg ze niet los op dat punt.

Eén van de 2 wielkastranden was vrij snel los, maar geen idee hoe ik dat gedaan heb (beetje sjorren aan de bumper?), maar de andere heb ik nog niet los gekregen.

Zitten die 2 T-schroefjes ook met moertjes vast?

Jurgen
            Deelnemer

Wielkastranden zitten officieel met moertjes vast aan de binnenkant meende ik?

SRLandgraaf
              Deelnemer

Ja met plastic moertjes , als je in de wielkuip voelt voel je bij dat punt een soort kapje/luikje .
                dat kun je met een rateltje met dop 10 zo losdraaien.

calibra_8v

ik ben zelf ook bezig met voorbumper demonteren:

schroeven bij grille eruit
                  schroeven achter die klepjes links en recht bovenaan
                  en schroeven onderop links en recht

maar de bumper zit nog steeds muurvast….zitten toch niet vastgekit neem ik aan??? of moet ik nog meer schroeven verwijderen?

calibra_8v

al gelukt foutje van mij:afro

SRLandgraaf
                    Deelnemer

je met m recht naar voren trekken ivm geleiders waar die in zit voren.

Klopper

Ik heb ondertussen de bumper eraf, maar nu past m’n bumpertje van 70,- niet :mad:

Over het algemeen krijg ik de bumper er op de zijkanten wel op, maar staat zo erg onder spanning dat er waarschijnlijk bij het eerste drempeltje al stukken kapot zullen springen. Misschien dat het een kwestie is van beugels inkorten aan de binnenkant. Lijkt me namelijk niet dat de bumper alleen blijft hangen op alle 8 of 10 schroeven :P

Het middenste deel van de bumper zit wel prima op z’n plaats, maar de zijkanten lijken haast 5mm te kort.

Tijd voor het A-team :P

geert007

ik heb ook miin bumper vervangen krijg ook de zijkanten niet goed ,ik kan ook niet zien waarom niet ,er zit een nokje aan de bumper en een plastick plaatje aan het scherm ,moet hij daar in vallen ,of moet je de bumper eerst aan de zijkanten er opduwen ,of heeft iemand anders een idee
                          o ja het is een corsa b.

Klopper

Ik zat met hetzelfde probleem. Heb alles zoveel mogelijk op z’n plek geduwd en vervolgens de schroefjes aan de binnenkant van de wielkast vast gemaakt… Zodra die op z’n plek zitten, is de rest een eitje…
                            Wat betreft de schroefjes die bij de wielkastrand horen, die horen er eigenlijk doorheen, maar als het niet gaat, niet gaan zitten trekken of rommelen, gewoon een stukje van het oog afzagen of knippen (van je nieuwe bumper), en onder je wielkastrand steken. Mooier dan dit krijg je het waarschijnlijk niet…

geert007

haaai klopper,

ik had een bumper op de sloop gekocht , waar na dat ik thuis kwam zag dat de lipjes aan de onderkant eraf waren , ik heb het idee dat je alles erafmoete halen ,daarmee bedoel ik ook de modderkappen , en dat dan als je de bumper eropzet ,je dat plastic pllatje kan schuiven , ik wil hem gewoon netjes ,maar je hebt gelijk er hoeft maar iets krom te zijn en het past niet meer , ik heb de lijsten besteld en ga maar eens goed aan de slag . een andere optie heb ik ook in mijn hoofd gewoon een slot boutje erin en kopje zwart verven , zit ie ook als een huis .

in ieder geval bedankt voor je antwoord

groeten geert

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.