vooras/stuurinrichting etc corsa a1-2/a3

Forumindex Forums Modellen Corsa vooras/stuurinrichting etc corsa a1-2/a3

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    tijs
    Deelnemer

ergens denk ik nee.. maar hoop ik ja..

zit er verschil in de vooras of stuurinrichting stabi zooi van corsa a modellen…
      vroeger reed ik een corsa a3, en dat ding was haarscherp.. nu heb ik een corsa a2 en dat ding lijkt wel een zwangere eend…
      (en dan heeft deze nog pu pussen ook….)
      ligt het aan mij… of zijn de herinneringen (zoals wel vaker) van vroeger beter als ze in werkelijkheid waren?

los van dat… het kraakt en knarst van alles. nu begreep ik dat het dikkekans is dat dit me pu bussen zijn, ik ben vast niet de enige die dit heeft, maar hoe lossen jullie dit op?

ik begreep dat de stabistangen van een corsa 2 ijzere delen zijn? met een klem erom? dat moet ook rotten en herrie maken door bocht?

vroeger heb ik nooit de moeite genomen om onder de corsa te kijken.. en nu heb ik er nog niet te tijd voor gehad.. dus ik hoopte via het forum alvast wat info te verzamelen..

(heb de auto overigens nog niet laten uitlijnen en dat is wel nodig…..)

nu kom ik er prima mee van a naar b… en daar was deze auto ook voor… maar kan er toch niet vanaf blijven… zoals altijd…

sw16v
      Deelnemer

ligt ook veel aan je veren en dempers natuurlijk.

piepen of kraken van PU is normaal. je kan het invetten dan is het even minder, maar komt wel weer terug na verloop van tijd.

die stabistang zit idd met die klem vast,. en zorg er voor dat daar goeie rubbers tussen zitten (kosten nog geen 15ueor nieuw bij dealer voor een set)

freek corsa
        Deelnemer

Uitlijnen veranderd erg veel in het stuur gedrag, maar je kunt het beste pas gaan uitlijnen als je alles vervangen hebt wat je wil vervangen, anders moet je meerdere keren uitlijnen en dat kost je onnodig geld.

Mijn advies:
          – een verlagingsetje 60-60 met dempers en veren.
          – PU bussen ( heb je al )
          – remklauwen van een 2 liter opel
          – staalflex remslangen van goodridge of iets in die richting
          – magic camber bouten
          – daarna uitlijnen.

en er kan vast nog meer bij dit lijstje staan.

tijs
          Deelnemer

kijk daar kan ik al wel wat mee ;)
            dat het een beetje kraakt en knarst kan ik nog wel hebben.. maar heb het idee dat ik soms idd de stabistangen hoor “knakken” in de bocht alsof er 2 ijzeren delen tegen elkaar zitten en “verspringen”
            ik zal van het weekend (hopelijk eindelijk weer eens tijd) eens goed kijken wat nou eigenlijk allemaal zoon herrie maakt.

verlaagt issie al, lager mag ie wel.. maar dan krijg ik nog zoon buikschuiver waarmee ik nergens kan komen…. dus dat doen we maar niet :P
            remklauwen e.d. komen wellicht als deze auto ooit de status tot project auto krijgt.. maar dan moet hij nog zeker op minimaal 1 wachten.
            lijkt me ook niet dat die de uitlijning beinvloeden?

wat uhm… zijn magic camber bouten? het klinkt echt als een tell sell product ;) ik neem aan dat het is om je camber af te stellen, maar kan dat normaal niet bij een corsa?

max
            Deelnemer

Normaal kan dat niet maar met deze magic camber bouten wel.
              Bij enkele schroefsetjes zijn er langsleuven voor de fusee bouten gemaakt en dan kun je de Camber wel afstellen.

Verder heb je nog een verschil tussen GSI/diesel trekstangen, die zijn wat dikker. Ook de Stabilisatorstangen zijn dan aanwezig of een dikkerer versie.
              Belangrijkste zijn echter de dempers en veren.

sjoerdie
              Deelnemer

als je een schroefset hebt, die hebben ook vaak de neiging te knoepen bij sturen…

heb 3 schroefsetjes gehad, en alle 3 deden ze het.

tijs
                Deelnemer

nee zit geen schroefset onder, maar denk dat het wel goed zal komen
                  tips blijven altijd welkom natuurlijk, zoon bochten smijter als een plat c kadettje zal het wel niet worden, maar meot er toch wel aardig in de buurt komen :P

sjoerdie
                  Deelnemer

als je een a corsa net zo plat legt….

zal er geen verschil zijn.

sw16v
                    Deelnemer

als ie knapt en kraakt met sturen. ook als je stil staat kunnen het best de toplagertjes zijn in je veerpoot.

poot er ff onder vandaan en controleren of eventueel invetten

tijs
                      Deelnemer

origineel gepost door sjoerdie
                        als je een a corsa net zo plat legt….

zal er geen verschil zijn.

Het blijft natuurlijk een voorwiel aandrijver, en sturen en aandrijven belast natuurlijk altijd meer ;) maar alsk em net zo laag leg als het kadettje dan kan ik er nergens mee komen ;)

origineel gepost door sw16v
                        als ie knapt en kraakt met sturen. ook als je stil staat kunnen het best de toplagertjes zijn in je veerpoot.

poot er ff onder vandaan en controleren of eventueel invetten

dat is een hele goeie, volgens mij hoorde ik wel wat, dus kan nooit kwaad.

freek corsa
                        Deelnemer

Ga eens kijken of er geen scheuren in de carrosserie zitten, ik heb het zelf een keer gehad, was erg eng :P

tijs
                          Deelnemer

haha, van de brute kracht van de 1.3?
                            er heeft wel een scheur ingezeten, weet zo even niet meer precies waar, auto is een keer over een stoep heen gevlogen bij een vorige eigenaar, maar dat was al gelast voor de nieuwe apk toen ik hem kocht.

denk dat het pas volgende week wordt dat ik echt tijd heb.. zijn nu ook nog bezig met sleutelruimte in te richten enzo.. alles is een beetje een bende, kan niet bij gereedschap enzo.
                            maar het is zeker iets om rekening mee te houden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.