Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Vooras scheef?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2011 om 20:50 #17237626
Ik heb vandaag tijdens het wisselen van mijn wielen voor nieuwe wat raars ontdekt; het linker wiel steekt ongeveer een centimeter verder uit dan de recht aan de voorkant! Zeker met de nieuwe 7J wielen valt het echt op, het was met mijn 6J ATS’jes nooit opgevallen maar nu ik het heb gemeten blijkt er ook verschil in te zitten.
Het ligt in ieder geval niet aan de wielen of de remschijven, dat heb ik allemaal nagekeken. Ook de lengte van de ankerplaat naar de bevestiging van de onderste draagarmen is gelijk. Waar zou het probleem anders aan kunnen liggen?
25 mei 2011 om 20:52 #17878260Voorschermen verschillen nog al eens
25 mei 2011 om 20:53 #17878261@Manta 24V wrote:
Voorschermen verschillen nog al eens
Da’s een goeie. Zal morgen eens meten hoe breed de voorschermen zijn t.o.v. de motorkap. Manta is overigens verlaagd met Koni geel en Apex -40mm.
25 mei 2011 om 21:36 #17878259Als het niet het spatbord is, zou het ook een afwijkende ET waarde bij één van de wielen kunnen zijn?
26 mei 2011 om 08:12 #17878262Bovenste fusee kogel verkeerd om?
26 mei 2011 om 09:10 #17878263trekt je auto ook naar links als je het stuur loslaat?
26 mei 2011 om 09:21 #17878264Er zijn ook verschillende wielnaven in de handel.
Wie weet is er ooit één verwisseld voor een ander type. :hmmz
26 mei 2011 om 16:46 #17878265Goede suggesties! Zaterdagmiddag heb ik misschien even tijd komt te kijken. Zo op het eerste gezicht zijn de spatborden hetzelfde en sowieso zijn de wielen allemaal gelijk (had ik al gecheckt).
26 mei 2011 om 19:07 #17878266@Stender wrote:
Goede suggesties! Zaterdagmiddag heb ik misschien even tijd komt te kijken. Zo op het eerste gezicht zijn de spatborden hetzelfde en sowieso zijn de wielen allemaal gelijk (had ik al gecheckt).
Zaterdagmiddag heb je daar geen tijd voor joh.
Dan ben je in Lent op een mooie meeting.
:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry26 mei 2011 om 19:28 #17878267@manta_dennis wrote:
@Stender wrote:
Goede suggesties! Zaterdagmiddag heb ik misschien even tijd komt te kijken. Zo op het eerste gezicht zijn de spatborden hetzelfde en sowieso zijn de wielen allemaal gelijk (had ik al gecheckt).
Zaterdagmiddag heb je daar geen tijd voor joh.
Dan ben je in Lent op een mooie meeting.
:jerry :jerry :jerry :jerry :jerryJa ik ga vroeg, misschien kan ik daarna nog even snel naar mijn broertje voor de garage. Lent ga ik niet missen hoor :thumbup
28 mei 2011 om 15:37 #17878268Auto op de brug gehad en veel gemeten: waarschijnlijk ligt het probleem tussen de ankerplaten en de velgen in, dat is dus al mooi. Morgen ga ik de wielen er voor afhalen en meten als ik tijd over heb.
30 mei 2011 om 14:36 #17878269Volgens mij ligt het aan de bovenste draagarmen en de bevestiging van de fuseekogel. Daar zit namelijk rechts een kleine opening tussen fusee en draagarm en links niet. Afstand tussen bevestiging fusee en ankerplaat is links dan ook groter dan recht, ongeveer 7/8mm. Verschil in draagarmen dus? Heb naar de gaten gekeken (twee bouten aan de zijkant) maar die zijn niet verschoven ofzo.
Maar, wat is normaal?
Links:
Rechts:
30 mei 2011 om 19:23 #17878270@Kale gek wrote:
Bovenste fusee kogel verkeerd om?
Volgens mij zit de rechtse fuseekogel verkeerd om..
30 mei 2011 om 19:31 #17878271Ja, deze zijn excentrisch, maar dan heb je ook bij één band schuine slijtage!
31 mei 2011 om 09:23 #17878272@ben-limo-16v wrote:
@Kale gek wrote:
Bovenste fusee kogel verkeerd om?
Volgens mij zit de rechtse fuseekogel verkeerd om..
Is het normaal dan dat 7J ET12 ver uitsteekt? Leek mij dat rechts normaal is.
@Kadett C wrote:
Ja, deze zijn excentrisch, maar dan heb je ook bij één band schuine slijtage!
Dat heb ik nog niet gemeten, zal zo de auto laten zakken en de stand van de wielen controleren. Banden zijn vrij nieuw en merk amper slijtage.
31 mei 2011 om 15:47 #17878273Als de auto niet verlaagd is, dan hoef je daar geen gleufje te zien bij de fuse kogel, bij verlaging is het vaak noodzakelijk dat hij even omgedraaid wordt en wat vaak vergeten wordt, de voorste stabilisatorstang aanpassen, deze hoort eigenlijk ongeveer horizontaal te lopen als de auto op z’n bandjes staat.
7J ET12 is toch een maat waarbij de boel aardig naar buiten komt.
1 juni 2011 om 13:11 #17878255@henk 400rr wrote:
Als de auto niet verlaagd is, dan hoef je daar geen gleufje te zien bij de fuse kogel, bij verlaging is het vaak noodzakelijk dat hij even omgedraaid wordt en wat vaak vergeten wordt, de voorste stabilisatorstang aanpassen, deze hoort eigenlijk ongeveer horizontaal te lopen als de auto op z’n bandjes staat.
7J ET12 is toch een maat waarbij de boel aardig naar buiten komt.
Auto is dus 40mm verlaagd, dus beide fusees moeten zitten zoals rechts? De stabilisatorstang moet ik even nakijken hoe die zit, maar ik zal eerst de fusee eens goed doen. Ik weet dat 7J ET12 best breed is maar achter viel het mooi binnen de wielkasten en alleen linksvoor kwam het er buiten.
3 juni 2011 om 12:36 #17878258Morgen ga ik met een beetje geluk links de fusee omdraaien.
3 juni 2011 om 15:31 #17878257Nou 7J is niet zo breed, maar in comb. met de ET12 komt hij toch wel aardig naar buiten met elkaar.
Bij 40 mm verlaging kan het handig zijn inderdaad even een spleetje aan beide kanten te hebben tussen fusee en draagarm ivm de camberstand.
4 juni 2011 om 16:53 #17878256Lijkt erop dat het probleem opgelost is (heb de brede wielen nog niet gepast omdat er nog verkeerde banden omheen liggen). Het was ook best simpel, schroeven eruit en dat ding rondslaan.
Bedankt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.