Voor en nadelen Vectra B V6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Voor en nadelen Vectra B V6

• Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
  • Auteur
    -DOMI-
    Deelnemer

Van vectra B (v6?) naar een picasso??. Tja, een hele vooruitgang ja :sleeping

Crisis :hmmz:hmmz

wim-v6
      Deelnemer

origineel gepost door Peter uit Soest
        Het zuipt bij accelereren. Op vakantie met bergen klimt hij zonder moeite. Na de vakantie van 2200km ben je 300 euro duurder uit aan benzine dan een 1.8.
        De bochten neemt hij liever rechtdoor.
        Verder met meer inlaatgeluid en sportdemper een “american way of drive”.
        Betrouwbaar.

Zoals je aan mijn avatar kan zien heb ik nu een Citroen picasso. Deze heeft een meedraaiende achteras.
        Met de vorige vectra van mij en de vectra cdx van mijn vader was het gewoon lomp sturen. Maar dat weet je pas als je in een auto hebt gereden die beter stuurt. De eerste rotatie gaat traag bij een vectra en daarna gaat hij opeens sneller sturen.
        De picasso leg ik zo elke haarspeldbocht om. De vectra wilde liever rechtdoor en moest je erdoorheen trekken.
        Toen ik van de oude vectra A naar de B ging was de B, zowel die van mijn vader en de mijne een verademing in het sturen.
        Echter blijkt de vectra dus lomp te sturen. Laatst nog in mijn vader zijn vectra B gestuurd. Een hele leuke auto en betrouwbaar. Maar het stuurde als een oude tank.
        Weet je niet beter maakt het niet uit. Ik heb zelf enorm graag met de vectra gereden.

Dan mag je die vectra’s van je wel eens uit laten lijnen Peter.

Ik moet zeggen dat mijn en andere Vectra’s B een stuk bete sturen dan de Gemiddelde Picasso (van 0 tot 8 jaar oud).

bij de picasso merk je goed zijn hoge gewichtspunt, hellen doen ze lekker..

, en wat dat betreft mag je een keer mee rijden met mijn (standaard Vectra-B V6 handbak met standaard inlaat), zal ik je een keer laten zien wat haaksom is bij 70km/u, ding is niet van de weg af te krijgen.

Dan moet je wel opletten dat de vectra op GOEDE banden staat, de Vectra is namelijk ERG kieskeurig als het om Banden gaat qua Grip en Gevoel.

Willem

johani500driver
        Deelnemer

Hé jongens, ik betaal voor wa plus27euro per maand:P
          betaal wel eens per jaar weet niet of dat nog scheelt.
          Heb de nieuwe verzekering vorige week geregeld.

En over een v6, ja wat zal ik daar nu van zeggen:hmmzer zijn geen woorden voor:Do ja, Geweldig:thumbup
          Natuurlijk is het verbruik iets hoger rij gemiddeld 1:10 en dat is vooral boodschappenverkeer:mad: en de onderdelen zijn wat duurder, maar dat neem ik voor lief.
          Als je goedkoop wilt rijden moet je voor de 1.8 16v gaan weet uit ervaring dat dat ook prima motoren zijn,
          maar het is geen v6:jerry

TRPower

v6 on top :D

oww wat pak ik toch graag de vec c 2.8 turbo van me ouders
            of mijn eigen ”rijdende garage” een vectra a v6, wel een 3l in gehangen…

daar kan de corsa b met 2l turbo echt niet tegenop, ja ok qua snelheid en acceleratie, maar het geluid en comfort :kwijl

Peter uit Soest

Ik mis de vectra soms wel, maar de lichtvoetigheid van de picasso en de hogere instap maken een hoop goed. Mijn vrouw vind het een mooie auto.
              Vaak zeg ik nog “die vectra kon/heeft dit of dat wel en deze niet”.. achja, ik krijg er andere voordelen voor terug.
              Vooral de power mis ik, maar 95% van de tijd heb je weinig aan de overload power van de v6 en de zuinigheid die je met een kleiner blok hebt kan ik nu echt wel waarderen.
              Ik heb de milieumeuk en EGR ook van de picasso gehaald, inlaat schoongemaakt en is nu lekker ruw zoals een blok hoort te zijn. Zelfde als wat ik bij de V6 vec had gedaan maar daar had ik nog een sportpijp en aangepast luchtfiltertraject.
              Het hellen valt mee bij de picasso, maar de vectra lag als een blok op de weg (vooral de autobahn). Op grind is de picasso makkelijker met de handrem te sturen :D
              Soms mis ik de vec maar dan kom ik hier toch even kijken..:P

-DOMI-
              Deelnemer

. Mijn vrouw vind het een mooie auto.

Daar is het dus fout gegaan bij de picasso. :D Nooit de vrouw meenemen als je een auto koopt.

arjontje
                Deelnemer

Het zuipt bij accelereren. Op vakantie met bergen klimt hij zonder moeite. Na de vakantie van 2200km ben je 300 euro duurder uit aan benzine dan een 1.8.
                  De bochten neemt hij liever rechtdoor.
                  Verder met meer inlaatgeluid en sportdemper een “american way of drive”.
                  Betrouwbaar.

Zoals je aan mijn avatar kan zien heb ik nu een Citroen picasso. Deze heeft een meedraaiende achteras.
                  Met de vorige vectra van mij en de vectra cdx van mijn vader was het gewoon lomp sturen. Maar dat weet je pas als je in een auto hebt gereden die beter stuurt. De eerste rotatie gaat traag bij een vectra en daarna gaat hij opeens sneller sturen.
                  De picasso leg ik zo elke haarspeldbocht om. De vectra wilde liever rechtdoor en moest je erdoorheen trekken.
                  Toen ik van de oude vectra A naar de B ging was de B, zowel die van mijn vader en de mijne een verademing in het sturen.
                  Echter blijkt de vectra dus lomp te sturen. Laatst nog in mijn vader zijn vectra B gestuurd. Een hele leuke auto en betrouwbaar. Maar het stuurde als een oude tank.
                  Weet je niet beter maakt het niet uit. Ik heb zelf enorm graag met de vectra gereden.

Uhh Sorry hoor maar de citroen schilder. heeft gewoon een starre achter as. Die ook nog vaak lekker krom zijn.

Er is maar 1 franse auto die mee stuurt achter en dat is de nieuwe renault Laguna. Of een peug 406 met kapotte stabilisator stangen achter.

Melvivio

Kan sinds vandaag beamen dat vectra V6 hardlopers zijn. Duitsland wezen rijden, en Ja, je haalt de 260 die op de teller staat.

Wim, ik heb me eindelijk aangesloten bij de runners cup, verdomme, en nu net nu ik de auto de deur uit wil doen.

PAASHAAS
                    Deelnemer

runners cup ?
                      En weet je het wel heel zeker dat je de vec weg wilt doen Mel ?

Hawke

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat een Picasso veel lichtere stuurbekrachtiging heeft, en daardoor ‘lichtvoetig’ voelt.

Verder wens ik je vrouw (en jij) veel plezier met de Picasso. Hij zal wel praktischer zijn.
                        Succes op een PSA forum ;).

Elke avatar met een Pikasso erin zie ik graag … steeds minder voorbij komen :swear :fy1 king:

Melvivio

origineel gepost door PAASHAAS
                          runners cup ?

Weet zeker dat ik de auto weg doe, maar wel met moeite. De investering van overspuiten is echt te hoog (2K, als ik nog paar dingen zelf doe, maar voorbewerken en spuiten uitbesteed)

Kortom, de dagwaarde is beperkt van de auto, tot ook 2K, en elke technische investering is weg gegooit geld.

Echter de auto rijd fijn, het vermogen is fun factor 1, leder is fijn, stoelverwarming goed. Standaart lekker geluid. Cruise control, ruim, mooi vorm gegeven, etc

maar de hoge verzekering (heb de fout gemaakt de auto een maand onverzekert te hebben toen ik een astra erbij gekocht heb)
                          relatief hoge wegenbelasting (13xx kg) en het verbruik, want de auto nodigt uit lekker te rijden, zijn allemaal relatief fors.

Kortom, ik hoop dat ik er iemand blij mee kan maken die de goeie elementen van die auto kan gebruiken.

wim-v6
                          Deelnemer

origineel gepost door Melvivio

origineel gepost door PAASHAAS
                            runners cup ?

Weet zeker dat ik de auto weg doe, maar wel met moeite. De investering van overspuiten is echt te hoog (2K, als ik nog paar dingen zelf doe, maar voorbewerken en spuiten uitbesteed)

Kortom, de dagwaarde is beperkt van de auto, tot ook 2K, en elke technische investering is weg gegooit geld.

Echter de auto rijd fijn, het vermogen is fun factor 1, leder is fijn, stoelverwarming goed. Standaart lekker geluid. Cruise control, ruim, mooi vorm gegeven, etc

maar de hoge verzekering (heb de fout gemaakt de auto een maand onverzekert te hebben toen ik een astra erbij gekocht heb)
                            relatief hoge wegenbelasting (13xx kg) en het verbruik, want de auto nodigt uit lekker te rijden, zijn allemaal relatief fors.

Kortom, ik hoop dat ik er iemand blij mee kan maken die de goeie elementen van die auto kan gebruiken.

> Rijdt zeker goed!! en ja, mijne tikt 258 aan en gaat de teller niet verder, en de auto wel harder

> Wegenbelasting is 166 euro in de 3 maanden in Z-H > 1251 t/m 1350kg (mijn weegt 1343kg op kenteken)

> Verzekering is voor mij nu 29 euri per maand voor de vectra

> gemiddeld verbruik zit bij mij rond de 1 op 11.

Willem

The Red Lizard
                            Deelnemer

@ WimV6

Hier heb je idd gelijk in, kben 21 heb 2 schade vrije jaren en betaal wa+ 83 euro in de maand..terwijl ik ook een Corsa 1.4 16v heb gehad en betaalde met 1 schadevrij jaar en wa+ 52 euro on de maand

The Red Lizard
                              Deelnemer

@ peter uit soest..

vind je opmerking behoorlik tegenstrijdig in elkaar zitten…

Heb een keer een beurt gedaan op het werk aan zo picasso, en met een bocht maken maak ik liever nog de raam open, stap uit, en duw hem om de bocht..

Bij een Vectra heb je echt wel idee dat je controle hebt over de auto en ligt als een blok op de weg..
                                Bij zo’n picasso heb je echt het idee dat je met een zeer lage snelheid al omkiept, zelfde als een Chevorlet Tacuma..

Mja ieder z’n eigen mening, maar denk wel dat je met een beter gevoel in je auto zit waneer jij aan het stuur draait en de voorwielen draaien en de rest volgt, dan dat achter je de as mee draait om de bocht..

Vind een vectra persoonlijk tog eg betr rijden dan een Picasso, mja ieder z’n mening

Melvivio

De beste uitvoering vectra v6 is deze :

Bouwjaar : 2000 B2
                                  Motor type : x25xe
                                  Carrosserie type : Sedan
                                  uitvoering : alles mogelijk, mits geen sport edition (lelijk stuur), maar lichte bekleding uitvoering Standaart opties : elektrische ramen achter, CID, ndcr1500 navi/telefone on star ,check control, originele xenon lenslampen

Waarom, deze basis ?
                                  Motor is het beste upgradeble (makkelijk 140kw/300Nm
                                  Auto heeft volledige kabelboom, en de duurste opties zitten erop en deze zijn minst makkelijk achteraf te instaleren. (cruise control = eitje vergeleken met automatische hoogteverstlings sensoren) (leder is relatief goedkoop 500$ beige, en je kan dan sportstoelen/Omega vol elektrische voorstoelen+mem functie nemen)
                                  Bodykit sport edition II is mooiste kit die er bestaat en maakt deze setup af

(samen met smoke achterlichten &interieur delen, comfortable verlagingsset, andere wielen, en bose geluidssysteem, automatische dim binnenspiegel, en dual ovale uitlaattips)

Ja, dit was mijn droom vectra ^^ Ben ik nog iets vergeten?

Gewoon opzoek gaan naar de meest luxe vectra die je kan betalen, ga kijken in Duitsland, importeren is echt geen ramp meer.Reken voor deze setup dat je zo’n 6- 8000 moet neertellen ex bpm / eventuele andere kosten.

wim-v6
                                  Deelnemer

Voor een B2 van 2000, 8000euro, mag ik wensen ja!!!

die dingen zijn niet te verkopen, en flink in waarde gezakt.

en voor een CDX, CD met opties, Elegance, DIKKE sport. betaal je niks meer als voor een kale versie.

Mijn zwager heeft een ’97er Vectra-B1 station 2.0 16V caravan in de uitvoering CD met VEEL opties (alles als een CDX behalve elektrische ramen achter) gekocht met 155.000km voor 1900 eurootjes.

zelfs de CDX velgen zaten eronder…

Deze dus:

Willem

sw_reijnders
                                    Deelnemer

@ Mel

ja als je dan toch omega onderdelen erin gaat zetten, bouw dan gelijk dat omega bose speaker systeem over ;).

en dat stuurtje uit een sport ed. is ook zo te vervangen.

SjaakV6
                                      Deelnemer

Ik vind het stuur van de sport edition juist veel mooier.

sw_reijnders
                                        Deelnemer

tja ik hou niet zo van de vorm van die airbag . . . maar dat is persoonlijk

heb nu een Irmscher stuurtje :angel, die vind ik toch wel über :D

PAASHAAS
                                          Deelnemer

origineel gepost door SjaakV6
                                            Ik vind het stuur van de sport edition juist veel mooier.

Die vind ik juist foei lelijk…..Maar hij stuurt wel fijn :angel dus laat ik m mooi zitten :P

rooiepeet

iedereen heeft zijn eigen mening.
                                              ik zelf vindt dat de vectra bij erg langzaam rijden inderdaad wat zwaar stuurt maar is gewoon even wennen, stuurt verder perfect en gevoelig.

ik heb zelf sinds een paar weken een vectra-b v6 gekocht en vindt eigenlijk dat ie laag in zijn toeren niet echt sterk is, wat ik bij z’n motor wel had verwacht.
                                              het is echt even wachten en pas boven de 3000 toeren komt ie los.

sw_reijnders
                                              Deelnemer

origineel gepost door rooiepeet
                                                iedereen heeft zijn eigen mening.
                                                ik zelf vindt dat de vectra bij erg langzaam rijden inderdaad wat zwaar stuurt maar is gewoon even wennen, stuurt verder perfect en gevoelig.

ik heb zelf sinds een paar weken een vectra-b v6 gekocht en vindt eigenlijk dat ie laag in zijn toeren niet echt sterk is, wat ik bij z’n motor wel had verwacht.
                                                het is echt even wachten en pas boven de 3000 toeren komt ie los.

ennuuuuuuh . . . . . . . waar zijn die :kewlpics

wim-v6
                                                Deelnemer

Jupzz eigenschap van de motor, deze heeft onderin niet al te veel vermogen.

maar voorlopig ben ik vlot zat weg.

De Vectra-V6 is ook geen stads sprinter, daar is ie wat te lomp voor, maar op de autobahn rijdt het echt heerlijk, zeker met 200 a 230km.u op de cruise control.

Willem

23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.