Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Voor en nadelen Vectra B V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2009 om 10:43 #17211183
Hoi hoi
Na mijn huidige vectra,wil ik graag een vectra V6.Wel weer een vectra B .Maar wat zijn nou de voor en nadelen.Of zijn die gelijk aan elk ander motortype van de vec B.Ben een beetje verliefd geworden op de V6 motor!!!!!!!!.
6 augustus 2009 om 13:05 #17508720Voordelen.
Mooi geluid.
rijdt super smooth. zoeft echt over de weg.
motoren kwalitatief erg goed en betrouwbaar. (vindt ik zelf)
Toch nog aardig rap.
Goede rijeigenschappen.Nadelen ehmm.
1:13 snelweg
1:9 stad.
Motor ruimte zit erg vol kan nergens bij :)6 augustus 2009 om 13:25 #17508721en onderdelen zijn een stuk duurder
6 augustus 2009 om 15:34 #17508722en neem een 2.5 ipv een 2.6
6 augustus 2009 om 15:45 #17508723inderdaad, ga voor de 2.5!!!
Voordelen:
– de 2.5 V6 motor is erg betrouwbaar
– verbruik, zeker voor een V6 erg netjes (1 op 11 gemiddeld)
– soepele motorloop.
– Vlotte auto met deze motor.Nadelen:
– Je ben gelijk verliefd en wil niets anders meer
– Distririem LATEN vervangen is prijzige grap, deze moet wel iedere 60.000km of 4 jaar.En qua prijzen, valt het reuze mee, zeker wanneer je zelf wat kan.
Qua ruimte gaat ook goed, zodra de inlaat helftjes los zijn kan je overal redelijk bij.
het is in ieder geval makkelijker sleutelen dan de eerste generatie 1.4 en 1.6 16V motoren.
Willem
6 augustus 2009 om 15:53 #17508724verbruik verzekering wegenbelasting is stuk duurder natuurlijk he, afhankelijk van je leeftijd natuurlijk
6 augustus 2009 om 15:55 #17508725Voor een Vectra- V6 betaal je iig flink minder verzekering dan een voertuig met de letters GSi in de naam.
daarbij maakt het niet uit of je de corsa of astra hebt
Willem
6 augustus 2009 om 16:18 #17508726origineel gepost door redmanta
verbruik verzekering wegenbelasting is stuk duurder natuurlijk he, afhankelijk van je leeftijd natuurlijkverzekering is niet zo duur ik ben 24 en ik betaal 39euro voor wa+
wel no claim korting.
en wegen belasting geen idee volgens mij iets van 50 euro p/m6 augustus 2009 om 17:22 #175087271251 t/m 1350kg dat zijn de meeste V6en.
166 euri in de 3 maanden
Willem
6 augustus 2009 om 17:35 #17508728Zijn er bij een v6 nadelen????? nee tochking: alleen maar voordelen:wors
Gr. Gts32v6
6 augustus 2009 om 21:01 #17508729origineel gepost door Gts32v6
Zijn er bij een v6 nadelen????? nee tochking: alleen maar voordelen:worsGr. Gts32v6
Mee eens :D
Gewoon een v6 kopen.
desnoods vraag je om hulp bij je aankoop.
er is altijd wel iemand die wilt helpen.6 augustus 2009 om 21:33 #17508730Hoorde, of eigenlijk hoorde je hem niet vandaag nog een 3.0 v6 omega voor bij zoeven, loopt zo lekker, daar lijkt een 4 cilinder een 2takt bromfiets blok bij. Mijn volgende wagen word defenitly een v6, omega b, vectra b of c, maakt niet uit maar ik wil 6 potjes erin en een automaat.
6 augustus 2009 om 22:50 #17508731Ben ook goed te spreken over de Vec,de v6 is inderdaad een lekkere soepele motor,eenmaal ervan geproefd wil je niet snel meer anders.
Rijeigenschappen zijn gewoon erg goed en zit ook zo’n beetje op een verbruik van 1 op 11 gemiddeld.Nadelen,
-stoelen zitten naar mijn mening net iets te hard.
-distri vervangen is idd een dure grap en ik heb me laten vertellen dat het vervangen van de spruitstukpakking v d uitlaat eveneens prijzig is.
:vertag6 augustus 2009 om 23:24 #17508732origineel gepost door vekv6
ik heb me laten vertellen dat het vervangen van de spruitstukpakking eveneens prijzig is.
:vertagzijn er 2 vandaar 2x zo duur :P
7 augustus 2009 om 08:10 #17508733ow ok,nu is het duidelijk:angel
9 augustus 2009 om 19:46 #17508734maar als je ooit een caravan gaan kopen dan is een v6 wel lekker sterk in de bergen
en het verbruik valt ook wel mee ik zit nu monteel in duitsland en kom net uit oosterijk
de mijne rijd gemideld 1:9 bij een snelheid van ongeveer 90 km en hij doet het uitstekend
met klimen groetjes harold9 augustus 2009 om 19:49 #17508735origineel gepost door rezz
origineel gepost door redmanta
verbruik verzekering wegenbelasting is stuk duurder natuurlijk he, afhankelijk van je leeftijd natuurlijkverzekering is niet zo duur ik ben 24 en ik betaal 39euro voor wa+
wel no claim korting.
en wegen belasting geen idee volgens mij iets van 50 euro p/m:o waar ben jij bij verzekerd dan? als ik rondkijk voor mijn vectra A dan kom ik overal boven de 70 euro uit voor WA, ik ben 20 jaar…
10 augustus 2009 om 17:59 #17508736@ Siverspeed:
Jij zit nog in de risico groep tot je 24ste
ik betaal nu voor mijn Vectra-B V6 29 euro pm
Willem
10 augustus 2009 om 18:04 #17508737origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door rezz
origineel gepost door redmanta
verbruik verzekering wegenbelasting is stuk duurder natuurlijk he, afhankelijk van je leeftijd natuurlijkverzekering is niet zo duur ik ben 24 en ik betaal 39euro voor wa+
wel no claim korting.
en wegen belasting geen idee volgens mij iets van 50 euro p/m:o waar ben jij bij verzekerd dan? als ik rondkijk voor mijn vectra A dan kom ik overal boven de 70 euro uit voor WA, ik ben 20 jaar…
De prijzen zijn enorm gestegen de laatste paar maanden.
Ik was bezig voor een omega v6 en ruim een half jaar terug hoefde ik 100 euro de maand voor wa+ verzekering te betalen.
Nu is dat al ruim 150 euro de maand.
Blijf dus nog lekker mijn mijn vectra door rijden.
10 augustus 2009 om 19:02 #17508738ik heb een aantal kortingen.
zit bij vvs men werk geeft korting bij die verzekering.
en ik zit al op 50% korting met me noclaim.ook ben ik 24 geworden op men 23st betaalde ik 51 euro.
10 augustus 2009 om 19:05 #17508739dan wacht ik dus mooi nog effe met zelf de auto verzekeren tot ik 24 ben of totdat er weer een prijzenoorlog komt tussen de verzekeringsmaatschappijen.
27 oktober 2009 om 16:26 #17508740Het zuipt bij accelereren. Op vakantie met bergen klimt hij zonder moeite. Na de vakantie van 2200km ben je 300 euro duurder uit aan benzine dan een 1.8.
De bochten neemt hij liever rechtdoor.
Verder met meer inlaatgeluid en sportdemper een “american way of drive”.
Betrouwbaar.Zoals je aan mijn avatar kan zien heb ik nu een Citroen picasso. Deze heeft een meedraaiende achteras.
Met de vorige vectra van mij en de vectra cdx van mijn vader was het gewoon lomp sturen. Maar dat weet je pas als je in een auto hebt gereden die beter stuurt. De eerste rotatie gaat traag bij een vectra en daarna gaat hij opeens sneller sturen.
De picasso leg ik zo elke haarspeldbocht om. De vectra wilde liever rechtdoor en moest je erdoorheen trekken.
Toen ik van de oude vectra A naar de B ging was de B, zowel die van mijn vader en de mijne een verademing in het sturen.
Echter blijkt de vectra dus lomp te sturen. Laatst nog in mijn vader zijn vectra B gestuurd. Een hele leuke auto en betrouwbaar. Maar het stuurde als een oude tank.
Weet je niet beter maakt het niet uit. Ik heb zelf enorm graag met de vectra gereden.27 oktober 2009 om 19:24 #17508741Wat is nou je punt Peter ?
Ontgaat me beetje. Het woord ‘lomp & sturen’ komt bijna 2x voor in elke zin die je schrijft.Zal je eerlijk dat ik een Vectra B juist een auto vind dit goed stuurt, zeker als je dit afzet tegen andere Opels. Fastoenlijke veren en dempers scheelt een jas. Als je het mij zou vragen zou ik ook altijd een sport uitvoering nemen van een Vectra B met een V6.. En voordat er azijn pissers komen over ‘optie’s en niet zo compleet die sportjes’, die optie’s kan je er op zetten, of goed zoeken naar een redelijk compleet exemplaar :jerry
En ja, ze zijn aan de voorkant best zwaar, krukas ligt zowiezo vóór de aandrijfassen.. Hoef je ook geen natuurkunde ster voor te zijn om te begrijpen wat voor effecten / gevoel dat kan hebben.
Inlaat geluid, met een standaard en orginele luchtfilter huis en elementje erin niet hoor.
Als je er openlucht filtertjes op zet, ja dat produceert schandalig geluid. Heb dat 1 keer gedaan toen bij me Vectra, totdat ik op snelweg boven de 150 kwam, dan ben je er snel van genezen. En dat was nog een ‘kwaliteits’ filter ook, maar dat zegt niks, open is open.28 oktober 2009 om 09:18 #17508742ik heb nog een vectra b caravan v6 te koop.
kijk even in het verkoop gedeelte, krijg de link niet hier geplaatst.
u2u of bel me bij intersse.groeten.
28 oktober 2009 om 11:53 #17508743Ach zo zie je maar dat ieder z’n eigen mening/smaak heeft, mij lijkt de vectra V6 de ultieme sportieve wagen… en ik ben helemaal klaar met franse bagger aangezien die je portemonee leegslurpen.
Maar goed dat is mijn mening, vectra v6 is verder top!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.