Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Voor de liefhebber een how2 voor het vervangen van inlaatspr
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2010 om 19:12 #17227737
Deze kwam ik tegen voor de liefhebber die wil weten hoeveel werk het is om een inlaatspruitstuk te vervangen van een 1.9 CDTi ( Z19DTH )
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=121315
Wel ff inloggen , anders kan je het niet zien !
29 oktober 2010 om 16:22 #17750180Komt me bekend voor :cry
Heb er ongeveer 10 uur aan liggen te klooien, omdat alles via de bovenkant is gedaan. :P
29 oktober 2010 om 16:42 #17750181zou je misschien bij jou een keer kunnen kijken welke nummers op de inlaat staan? Met de nummers die ik in tis had gevonden kom ik er toch niet.
29 oktober 2010 om 17:19 #17750182oja.. vergeten te kijken.
Ik kom er op terug !31 oktober 2010 om 14:22 #1775018331 oktober 2010 om 15:59 #17750184Zo te zien wel !
FF een close-upje van een klep misschien
31 oktober 2010 om 16:39 #17750185Als dan ook nog iemand een foto kan posten van een ongemodificeerde klep dan kunnen we het verschil mooi zien king:
31 oktober 2010 om 19:40 #17750186OUD:
Kenmerk: wervelklep is aan de bovenkant rond met een nokje voor de stang.NIEUW:
Kenmerk: wervelklep is aan de bovenkant niet meer rond, maar heeft een soort kegeltje er op zitten, daar zit het nokje voor de stang op!Buiten dat de oude vies is en de nieuwe schoon !!:P
1 november 2010 om 21:26 #17750187hier zie je de oude type kleppen in werking:
30 mei 2013 om 05:32 #17750188Ik lees hierboven dat het vervangen van inlaatspruitstuik van Z19DTH 10 uur werk is !? Dat lijkt mij een beetje veel.
ik dacht het uurtje of 4 – 5 werk was ? Klopt dat?
Moet ook distr.set af vervangen van inlaat ??30 mei 2013 om 08:15 #17750189Ik laat die :swear constructie binnekort kompleet verwijderen door KCPerformance. Ik ben al aan mijn tweede bezig en die lekt als de ‘ziekte’.
Is ook een gemodificeerde maar het blijft gewoon een ‘bagger’ constructie. Het zou meer koppel geven onder in :hmmz Je merkt eigenlijk alleen dat je minder koppel hebt onderin als dat :swear ding kapot is waardoor de kleppen blijven vastplakken in de behuizing en uiteindelijk je stangetje er af klapt. Bij die nieuwe kan op een gegeven moment het elektromagnetische gedeelte ook niet meer bewegen. Gevolg. Stangetje breekt niet af maar wel noodloop.Bij KCperformance hebben ze de oplossing. Kleppen er uit en dichten die gaten en dan een kleine sw aanpassing en branden met die ZDTH :afro Kost een paar centen maar is goedkoper dan een nieuwe er in zetten.
Groet jraaf30 mei 2013 om 10:03 #17750190En de tip van de dag: stoomclean eerst de motor, want die roet is echt een ramp.
30 mei 2013 om 12:09 #17750191@ZafirB wrote:
Ik lees hierboven dat het vervangen van inlaatspruitstuik van Z19DTH 10 uur werk is !? Dat lijkt mij een beetje veel.
ik dacht het uurtje of 4 – 5 werk was ? Klopt dat?
Moet ook distr.set af vervangen van inlaat ??4-5 uur is wel erg kort. Het halve blok moet hierbij los. Dit is wel wat meer werk.
8 uurtjes is wel het minimum ! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.