Volume stuurwiel drie trappen in één keer

Forumindex Forums Modellen Astra Volume stuurwiel drie trappen in één keer

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Luvan
    Deelnemer

Ik heb een Astra break 1.7tdi van 2005. Ik heb net mijn standaard autoradio cd30 laten vervangen door een Alpine autoradio, omdat ik mijn Ipod in de auto wilde gebruiken. Werkt perfect, beter geluid dan de standaard cd30. Ipod bediening en herkenning werkt perfect.
      Ik heb ook een Alpine adapter voor de canbus laten plaatsen (130 euro, even duur als de radio) , zodat ook mijn stuurwielbediening werkt. En ook dit doet het perfect, op één ding na: wanneer ik één tikje geef aan het draaiwieltje op het stuur, springt het volume op de Alpine radio in één klap drie trappen omhoog. Ik vermoed dat dat zou kunnen komen omdat op de cd30 maar 10 volumetrappen staan?
      Vraag: kan ik dat op één of andere manier wijzigen (kabeltjes verwissen of bv. softwarematig met een combinatie van de knoppen op het stuurwiel of de knoppen op de Alpine radio?)
      Ik moet echt voorzichtig zijn, want anders doet hij twee trappen op het stuurwiel, dus ineens ZES trappen op de radio, en dat is echt wel schrikken :)

Wie heeft er een knoppencombinatie die werkt?
      Alvast bedankt

red-bull

hallo,

kan je dit niet in het ”menu” van je radio zelf regelen??

kan ik met mijn jvc wel namelijk.

mvrg Rob

Luvan
        Deelnemer

Bedankt voor de reactie, maar in de setup van de Alpine radio zitten alleen dingen zoals balance, bas, treble, enz. Niets over volume. De radio zelf heeft 30 volumetrappen, en als ik me goed herinner had de cd30 maar 10 volumetrappen. Kan iemand dit laatste bevestigen? Want als dat het geval is, is het ook logisch dat ik elke keer met drie trappen tegelijk omhoog of omlaag ga.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.